24.07.2018.

09:46

Foto:

Vesti

VUČIĆ SA KINESKIM I AZERBEJDŽANSKIM IZVOĐAČIMA OBIŠAO RADOVE NA OBILAZNICI OKO BEOGRADA

Nakon obilaska početka radova obilaznice oko Beograda Vučić rekao je da je ovo važna stvar za našu zemlju. Predsednik se zahvalio kineskim izvođačima i partnerima, jer obilaznica oko Beograda ima ogroman značaj. 

VUČIĆ PORUČIO UGLJANINU: SULJO, ZA TEBE NEMA FOTELJE, NE MOGU TI POMOĆI NI ŠOLAK, NI ĐILAS!

- Ovih 19,5 kilometara su od izuzetnog značaja za nas, jer se izbegavaju gužve kroz grad. Srbija će imati najviše kilometara autoputa u regionu, autoputa koji sami finansiramo, bez ičije pomoći. Ovom obilaznacom dobijamo jednu veliku bitku - rekao je predsednik.

Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine, Li Mančang i Eldar Hasanov i v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

VUČUĆ UPUTIO SAUČEŠĆE GRČKOJ I PONUDIO POMOĆ

Glavni izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of C hina Ltd, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).

Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice, koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači, iznosi ukupno 20,4 km, a vrednost radova je 207 miliona evra. Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajam Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.

Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine. U okviru tog projekta obuvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5 km.

VUČIĆ: Tači ne propušta priliku da mi spomene odluku MSP - kaže: EVO TI TVOJI JEREMIĆ I TADIĆ!


Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km. 

U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: Lipak i Železnik i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km. 

U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.

Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km. 

Tanjug

U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.

Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Do polovine avgusta Žeželjev most u funkciji
Most u Novom Sadu biće pušten u punom kapacitetu, jer su i drumske saobraćajnice završene, najavio je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić. 

Vučić je, odgovarajući na pitanja novinara u Ostružnici, rekao da će svečanom otvaranju prisustvovati i evropski komesar Johanes Han.

- Završili smo sve. Vidite kako sve može lepo da funkcioniše kad ljudi rade koordinisano, ozbiljno i odgovorno. Na otvaranje će doći i Han, i EU je značajnim sredstvima pomogla i hvala im na tome - rekao je Vučić.



Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori.

Obilaznica oko Beograda bi trebalo da ide do Pančeva i njena ukupna dužina biće 69 km, a počela je da se gradi pre 28 godina.

Obilaznica oko Beograda sastoji se iz deonica A: Batajnica-Dobanovci gde su radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.

Zatim denice B: Dobanovci - Bubanj potok. Sastoji se iz šest sektora, i to: B1-B3: Dobanovci - most na Savi kod Ostružnice gde su završeni radovi. Most na Savi kod Ostružnice gde je završena desna konstrukcija mosta (faza I) i u toku su radovi na levoj konstrukciji mosta (faza II).
Sektor B4: Završena je desna traka autoputa (faza I), a u toku su radovi na izgradnji petlje "Petlovo brdo".

Sektor B5: Završena je desna traka autoputa od petlje Orlovača od tunela Straževica (faza I).

Sektor B6: Tunel Straževica - petlja Bubanj Potok, koja će biti izgrađena u saradnji sa partnerima iz Kine i Azerbejdžana.

Planirana je i deonica C: Bubanj Potok - Pančevo (E-70), gde još nisu ugovoreni radovi.

Obilaznica će rasteretiti saobraćaj u Beogradu tako što će preuzeti ceo tranzit, povećaće bezbednost saobraćaja i smanjiti zagađenje.

Tagovi: