15.06.2020.

13:00

Foto:

Vesti

SRBIJA NEMA MORE, ALI IMAĆE NAJVEĆE "SUVE LUKE"! U ovom poslu leže milijarde, bićemo deo najvećih logističkih lanaca! JOŠ KAD ZAVRŠIMO BRZU PRUGU BEOGRAD-BUDIMPEŠTA...

Zaleđa lokacija u našoj zemlji planiranih da se razvijaju po ovom konceptu, omogućavaju neograničeno širenje terminala, što je od naročitog značaja kada je u pitanju transport kontejnera. Mogućnost za "suve luke" našoj zemlji otvorila je i inicijativa "Pojas i put" i gradnja brze železnice Beograd-Budimpešta.

Za gradnju kontejnerskih kopnenih terminala, takozvanih "suvih luka" krajem prošle godine zainteresovala se solunska luka.

Kako su za eKapiju potvrdili iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture posle početnih razgovora, predstavnici Luke Solun obišli su lokaciju na Makišu, a prezentovani su potencijali nove luke u Beogradu i intermodalnog terminal u Batajnici.

- Usled izbijanja COVID-19 pandemije došlo je do izvesnog zastoja, ali se očekuje intenziviranja razgovora po ukidanju restrikcija za putovanja, usled potrebe da se na terenu razmatraju sve opcije - kažu iz ministarstva.

Luka Solun je samo jedan od luka sa čijim poslovanjem se uzima u obzir prilikom planiranja razvoja luka i kopnenih terminala.

ODRŽAN SASTANAK DIREKTORA KOVID BOLNICA! Nastavlja se redukcija kapaciteta, ALI MORAMO SHVATITI DA JE VIRUS I DALJE TU

- Naime, za Srbiju su od velikog značaja i Luke Pirej, Konstanca, Rijeka, Kopar i Drač. Sve ove luke imaju veliki značaj za uvoz, ali pre svega za izvoz Srbije i poslovanje rečnih luka, odnosno kopneni terminal mora da prati razvoj ovih morskih luka kako bi omogućili domaćoj privredi efikasan plasman domaćih proizvoda na ino tržišta - ističu.

Informer

Za sve rečne luke koje su povezane sa železničkom mrežom, kao i za intermodalne treminale može se reći da su neka vrsta kopnenih terminala.

KAKVA ISPALA! Makedonci pustili tranzit, ali Grci JOŠ NISU OTVORILI PRELAZ EVZONI! U GRČKU I DALJE SAMO PREKO BUGARSKE!

Ono što je osnovni problem naših terminala jeste nedovoljna povezanost sa morskim lukama u okruženju, kako bi se mogli definisati kao kopneni terminali u punom smislu reči.

- Dokaz tome jeste nedovoljna zastupljenost, odnosno razvijenost kontejnerskog transporta u Srbiji, mada u poslednje dve godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture čini prve značajne korake u smeru kontejnerizacije, kroz projekte nove luke u Beogradu, razvoja Luke Novi Sad, kao i izgradnje intermodalnog terminala u Batajnici - navode iz ministarstva.

U maju je otvoren novi intermodalni terminal u Luci Dunav u Pančevu. Dry Port terminals je osnovan sa ciljem da poveže železnički, drumski i vodni transport kontejnera.