02.07.2021.

13:37

Foto:

Vesti

"JUNAJTED GRUPA" U NIKAD VEĆEM FINANSIJSKOM PROBLEMU! Šolak srlja u provaliju!

Najnoviji pokušaj podmetanja "Telekomu" i njegovom direktoru Vladimiru Lučiću u vezi sa izveštajem o poslovanju ove državne kompanije u prethodnoj godini, lansiran preko medija koji su sa Šolakom povezani i u njegovom vlasništvu, ima za cilj upravo pokušaj skretanja pažnje javnosti sa katastrofalnih poslovnih bilansa "Junajted Grupe", poslovno-medijske hobotnice sa centralom u Luksemburgu.

Kako bi finansirali svoje širenje u regionu bivše Jugoslavije, ali i u Bugarskoj i Grčkoj, kao i brojne kupovine i osnivanja medijskih i telekomunikacionih kompanija, Dragan Šolak i "Junajted Grupa" su u prethodnom periodu investirali 500 miliona evra sopstvenog kapitala i zadužili se za katastrofalnih 3,3 milijarde evra.

Zaduživanje "Junajted Grupe" je išlo uglavnom preko izdavanja obveznica, pri čemu je efektivna kamatna stopa koju plaćaju 3,8 odsto, dok je kod velike većine evropskih operatera po pravilu ispod jedan odsto.

Suluda prezaduženost Šolakove imperije najbolje se ogleda u tome šta ih čeka odmah "iza ćoška" - 2024. godine "Junajted Grupa" će morati da vrati prvih 425 miliona evra od ukupnog duga, naredne godine na naplatu joj dospeva 500 miliona evra, a 2026. godine, kako znaju i umeju, moraće da nađu milijardu i pedeset miliona evra kako bi pokrili dug. Ali ni tu nije kraj - naredne dve godine treba da plate još ukupno 1,27 milijardu evra!

Udarna pesnica Šolakove hobotnice je kompanija "Junajted Medija", u čijem vlasništvu su N1, Nova, Sport Klub, Danas, čiji poslovni rezultati padaju drugu godinu zaredom, pa su joj prihodi u 2020. godini smanjeni za pet odsto, a sa profitom je u minusu za čak sedam odsto.

Pritom, u ove podatke još nisu ušli dramatični gubici korisnika koje je "Junajted Medija" doživela u proteklih godinu dana širom regiona, pa TV kanale N1, Sport Klub i ostale sada gleda 700.000 ljudi manje!

Operateri u regionu izbacuju iz ponude Šolakove kanale

Posebno zanimljivo je da su praktično svuda u regionu, poput Bosne i Hercegovine i Severne Makedonije, gde su kablovski operateri izbacili iz ponude Sport Klub, u zamenu su uzeli kanale Arena Sport, u vlasništvu Telekoma Srbija!

Nakon što se Telekom pre koju godinu, dolaskom Vladimira Lučića na celo kompanije, probudio iz predugog "dremeža" za vreme kojeg je "Junajted Grupa" praktično bez ikakve konkurencije uzurpirala tržište i u Srbiji i u regionu, Šolakova imperija je upravo "Telekom" i Lučića lično proglasila za svoje najveće neprijatelje i ne prestaje da ih, pre svega zloupotrebom medija N1 i Nova, besomučno napada, koristeći pritom najprizemnije manipulacije i najobičnije laži.