01.10.2021.

19:04

Foto: MGSI

Vesti

Srbija se danas poredi sa Holandijom, Belgijom ili Nemačkom! Investicijama rešen problem plovnosti Dunava na sektoru Futog!

 

"Srbija nema more, ali ima šeststo kilometara Dunava. Posle trideset godina konačno smo na putu da omogućimo nesmetanu plovnost na celoj dužini Dunava, od ulaska u Srbiju do izlaska na rumunskoj granici. Ovi radovi finansirani su 15 odsto iz budžeta Republike Srbije i 85 iz grantova IPA fondova, a ukupna investicija je oko deset miliona evra", rekao je Momirović, saopštilo je Ministarstvo.

On je napomenuo da su naredni koraci u uređivanju plovnosti Dunava vađenje stare nemačke flote kod Prahova i rešavanje problema kod Šaringradske ade, što će omogućiti pun kapacitet plovidbe ovom rekom.

Radovi na sektoru Futog su obuhvatili polaganje 20.000 metara kvadratnih geotekstila na pozicijama na kojima su građene hidrotehničke građevine, kao i ugradnju 31.000 kvadrata najkvalitetnijeg sertifikovanog kamena prilikom izgradnje ševrona i neukorenjenog napera.

Informer

Ovakav sistem obezbeđivanja plovnosti Dunava kod Futoga, izgradnjom hidrotehničkih objekata kao što su ševroni i neukorenjeni naperi, jedinstven je i po tome što je izgrađen uz primenu najviših ekoloških standarda, jer ne ugoržava i čuva biljni i životinjski svet Dunava.

Ovaj projekat je, poručuju iz Ministarstva, samo delo ukupnog ulaganja Republike Srbije u vodni saobraćaj čija je vrednost skoro pola milijarde evra.

"S ovim ulaganjima u razvoj luka, plovnih puteva, prevodnica, naprednih IT sistema u plovidbi, Republika Srbija se danas poredi sa Holandijom, Belgijom ili Nemačkom, zemljama koje imaju najveća ulaganja u vodni saobraćaj i u kojima je procenat učešća vodnog transporta u ukupnom transportu preko 25 odsto", zaključuju.