30.01.2022.

09:47

Foto: Informer

Vesti

EKSKLUZIVNO! SAMO NA INFORMER.RS Evo kako izgleda nova deonica auto-puta Preljina-Pakovraće!

Na auto-putu Miloš Veliki otvara se deonica puta Preljina-Pakovraće, dužine 11 i po kilometara. Taj deo auto-puta od velikog je značaja kako za one koji su kroz Čačak prolazili u tranzitu, tako i za same građane Čačka. Izgradnjom deonice auto-puta Preljina-Pakovraće putovaće se bezbednije i neće biti gužvi kao do sada.

Takođe, ova deonica će približiti Požegu i Zlatibor, ali i skratiti vožnju ka zapadnoj Srbiji i Crnoj Gori.

"Time smo približili Požegu i Zlatibor za daljih 11 kilometara. To su rezultati i uspeh", rekao je ranije predsednik Aleksandar Vučić.

Informer

Naplatna rampa

Od petlje Preljina do petlje Pakovraća ima deset mostova, tunel i četiri nadvožnjaka. Krajem decembra put je suštinski bio gotov, završeni predviđeni građevinski radovi, asfaltiranje, urađena vertikalna signalizacija, zaštitna ograda, završena i naplatna rampa na petlji u Pakovraći, odakle će se vozila uključivati na magistralni put ka Ovčarsko-kablarskoj klisuri.

Na petlji Preljina, autoput "Miloš Veliki" spajaće se sa budućim autoputem E-761 i deonicom Pojate – Preljina i na taj način biće povezan sa autoputem E-75. Na autoputu "Miloš Veliki" kod Požege, razdvajaće se autoputevi prema Crnoj Gori i prema Kotromanu na granici sa Bosnom i Hercegovinom.

Informer

Cela deonica Preljina-Požega duga je 31 kilometar je u potnunosti asfaltirana, kao i urađena zaštitina ograda koja će ubuduće čuvati sve vozače od većih saobraćajnih nezgoda.

"Ne zaostajemo za Nemačkom u tom pogledu, jer mi smo izvoznici i za zemlje Evropske unije. Zaštitne ograde su iste one koje i Nemci ugrađaju na svojim putevima. Najveća zaštita je na mostovima, a ograda može da izdrži i udar šlepera koji se kreće velikom brzinom i pod punim je teretom", rekao je ranije za RINU Zoran Bojović ispred kompanije „Unipromet" koja se bavi proizvodnjom i postavljanjem zaštitnih ograda.

Izgradnjom deonice auto-puta od Preljine do Požege rasteretiće se obilaznica oko Čačka i magistralni put koji prolazi kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru.

Informer

Na taj način smanjiće se saobraćajne gužve, ali i broj udesa koji su na ovoj deonici puta česta pojava. 

"Građani su previše čekali, o ovom autoputu priča se punih 50 godina, a tek poslednjih se intezivno na tome i radi. Deonica autoputa od Preljine do Požege dugačka je 31 kilometar i jedna je od najtežih koja se trenutno gradi u Srbiji, jer se na njoj nalazi veliki broj nadvožnjaka, mostova i tunela", rekao je za RINU Tomislav Momirović, ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture.

Gradi se više nego ikada

U Srbiji se trenutno projektuje ili gradi više od 1.200 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. Gradi se trenutno 10 auto-puteva i brzih saobraćajnica, a jedan od njih je Moravski koridor, koji će spojiti Kruševac i Čačak i između ostalog i Ćićevac, Pojate, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo. To će biti najmoderniji auto-put u jugoistočnoj Evropi, dužine 110 kilometara, potpuno digitalizovan

Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Deonica Preljina–Požega jedna je od najzahtevnijih trasa koje se trenutno izvode u Srbiji sa brojnim mostovima, nadvožnjacima i najdužim tunelima u Srbiji.