30.01.2022.

10:15

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

Vesti

Imate dve vrste ljudi - koji grade i koji ruše! Predsednik Vučić gradi! Otvorena deonica auto-puta Preljina-Pakovraće!

 

Premijerka Srbije Ana Brnabić stigla je na auto-put Miloš Veliki na otvaranje deonice Preljina-Pakovraće i zahvalila se radnicima koji su neumorno radili. 

Premijerka, koja je prisustvovala otvaranju umesto predsednika Srbije Aleksandra Vučića, provozala se autobusom novim autoputem. Ona je pre ulaska u autobus prenela kineskim izvođačima pozdrave predsednika Vučića i dodala da će on ovih dana i lično doći da im zahvali i da podršku za preostale radove do Požege.

EKSKLUZIVNO! SAMO NA INFORMER.RS

Evo kako izgleda nova deonica auto-puta Preljina-Pakovraće!

Brnabićeva je dodala da je Vučić čak 12 puta obišao trasu deonice Preljina - Požega i izrazila očekivanje da će deo autoputa do Požege biti gotov do kraja godine.

- Hvala vam na svemu. Mislim da je predsednik Vučić 12 puta posetio ovaj deo. Žao mi je što on danas nije mogao da dođe, ali sigurna sam da će doći narednih dana da vam čestita, da nastavimo što jače do Požege. Ostalo je još malo, važno je da završimo što pre. Hvala vam na svemu - rekla je premijerka radnicima iz Kine.

- Jedna trećina cele trase su tuneli i mostovi - rekla je Brnabić.

Premijerka je istakla da se u ovom trenutku gradi 12, što autoputeva, što brzih saobraćajnica. To je iznost od 3,8 milijardi.

- To pokazuje koliko nam se Srbija promenila nabolje i koliko se navikavamo na dobre stvari. Zaboravili smo Ibarsku magistralu - rekla je Brnabić.

Informer

Ona ističe da, uprkos svim ulaganjima i borbi sa pandemijoj, vidimo da država može da se izbori sa svim i da brine o svojim građanima.

Ona ističe da država ima dovoljno novca za sve velike projekte, i da i pored svih radova koje podstiče država javni dug je konstantno pod kontrolom.

- Možemo, radimo, i nema tu nikakvih problema. Čini mi se da bi mogli i više, ali nemamo dovoljno radnika i građevinske operative. Mi ovakve stvari nismo radili decenijama, i mnoge stvari ponovo učimo, naši inženjeri dugo nisu imali prilike da rade na ovakjvim projektima, probijanju tunela i građenju mostova - kaže Brnabić, dodajući da će u budućnosti sve biti lakše.

Informer

Premijerka je govorila i o energetskoj tranziciji i zelenoj agendi, ističući da su se mnogi juče setili da brinu o ekologiji, dok država radi na tom polju.

- Krenuli smo da radimo elektroenergetske objekte, brze pruge, sve ono što nije rađeno od Tita. Vučić živi za puteve i pruge, povezivanje različitih gradova u Srbiji, povezivanje ljudi, ali i povezivanje regiona i sveta Imate dve vrste ljudi - ljude koji grade, i one koji ruše. One ljude koji blokiraju i one koji povezuju. Vučić je od tih koji grade, a drugi su rušili i blokirali. Nećemo se više vraćati na vreme kada političari nisu gradili već su trpali u svoje džepove.

Brnabić je podsetila da su političari do 2012. godine ostavili zemlju sa ogromnom stopom nezaposlenosti, zatvorenim fabrikama i deficitom u budžetu.

- Imali smo dug koji je stalno rastao, a narod ništa od toga nije imao, ni puteve, ni škole, ništa nisu imali. Sada imate potpuno drugačiju Srbiju. Zemlju koja smanjuje javni dug, a otvara nove puteve, škole i bolnice. Imamo snage i uprkos pandemiji. Tadašnji političari su samo krali, što vidite i danas. Oni danas imaju pare da kupuju klubove premijer lige.

Informer

Ona kaže da na Srbiju nikada nije gledala kao na zemlju jeftine radne snage, već na narod koji ima ogroman talenat, kreativnost, ideje.

- Na to smo uvek želeli da idemo, kako bi nadoknadili propušteno vreme, i sustigli one koji su bili ispred nas. I uspeli smo u tome. Sećam se kada je Vučić postao predsednik Vlade da je imao jako težak zadatak, sa fiskalnom konsolidacijom i poplavama koje su se desile. Ali uspešno smo se izborili sa svim problemima, samo mi smo verovali da Srbija i naš narod to mogu.

Izrazila je očekivanje da će ove godine krenuti i izgradnja Kliničkog centra Kragujevac.

- Srbija je od 2017. godine kada smo krenuli u tranziciju u ekonomsiju zasnovanu na znanju postala druga zemlja, samo smo mi verovali u naš narod i Srbiju, da to mogu i zato smo uspeli tako brzo da menjamo zemlju - navela je premijerka, uz konstataciju da se vlasti spočitava nebriga za ekologiju iako se nikad više nije ulagalo u ekološke projekte.

Ko se setio pre nas da izmesti saobraćaj iz Ovčarsko- kablarske klisure izgradnjom autoputa, zapitala je ona.

Takođe, dodala je da bi u martu trebalo da bude postavljen kamen temeljac za najlepši vidikovac na Kablaru, kao i da je već tu urađen put.

Kazala je da će na Međuvršju biti i prvi ekološki katamaran koji je proizveden u Srbiji.

Brnabićeva je navela da se izdvaja 74 miliona evra samo za izgradnju kanalizacije i prečišćavanje otpadnih voda u Moravičkom i Zlatiborskom okrugu, kao i da se ti projekti realizuju i zahvaljujući IPA sredstvima EU i u partnerstvu sa kineskim kompanijama u okviru projekta Čista Srbija, u mnogim gradovima i opštinama.

To su sve projekti zaštite životne sredine, ali i za podizanje kvaliteta života naših građana.

- Sve je to počelo 2014. godine, tada ama baš niko nije pričao o životnoj sredini i unapređenju kvaliteta vazduha, jer su tada ljudi razmišljali da nađu posao - podsetila je premijerka i rekla da je sve to postignuto zahvaljujući Aleksandru Vučiću.

Takođe, podsetila je da he u postrojenja za odsumporavanje u termoelektranama uloženo 600 miliona evra, da je završeno u Kostolcu i da se završava u TENT-u A i B u Obrenovcu.

- Hvala Vučiću i njegovoj porodici sve što je uradio za Srbiju i njen razvoj i što je verovao da je to moguće - poručila je premijerka.

Deonica auto-puta Miloš Veliki Preljina-Pakovraće

Otvaranjem deonice autoputa od Preljine do Pakovraće saobraćajne gužve koje su se stvarale kroz Čačak, naročito tokom sezone letnjih odmora i vikendom postaće prošlost, jer je sav tranzitni saobraćaj preusmeren na novu obilaznicu.

Ona je u sastavu deonice autoputa Preljina - Požege od 30,9 kilometara, na kojoj je glavni izvođač kineska kompanija CRBC.

Otvaranu deonice do Pakovraće prisustvovali su ministar građevinarstva Tomislav Momirović, direktori Puteva Srbje i Koridora Srbije, Zoran Drobnjak i Aleksandar Antić, kao i predstavnici izvođača radova.

Rok za završtetak radova koji su počeli u maju 2019. godine na celoj deonici do Požege je 36 meseci, a njihova vrednost je 450 miliona evra.

Deonica Preljina - Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.

Autoput Preljina - Požega je podeljen na tri manje deonice.

Od Preljine do Prijevora, duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana trasa duga 15,51 kilometar na kojoj će biti 20 mostova u ukupnoj dužini većoj od tri kilometra, kao i tunel "Laz" od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, duga je sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Autoput od Preljine do Požege je regionalna saobraćajnica, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo, jer od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Kineska građevinske kompanija "Power Construction Corporation of China" počela je krajem prošle godine radove na obilaznici oko Gornjeg Milanovca, koja će ovaj grad da spoji sa autoputom “Miloš Veliki” i da izmesti teretni saobraćaj iz centra grada.

Prema ugovoru, ista kompanija će u maju ove godine početi izgradnju obilaznice oko Užica i tunela Kadinjača, a kasnije i obilaznica oko Požege.

Planirano je da se na budućem autoputu ka Crnoj Gori izgradi krak ka Višegradu u Republici Srpskoj i Dugoj Poljani, na pravcu ka Novom Pazaru.