Vesti
Vesić obišao radove u tunelu 'Laz' na deonici autoputa Preljina - Požega
Vesić je istakao da je izgradnja deonice Pakovraća - Požega jedna od najznačajnijih u Srbiji, jer se završetkom autoputa do Požege otvara mogućnost da se nastavi sa izgradnjom dva autoputa - ka Kotromanu i Republici Srpskoj, i ka Dugoj Poljani, odnosno Crnoj Gori.
Time će se završiti izgradnja autoputeva u ovom delu Srbije, koji će biti u potpunosti saobraćajno povezan, naglasio je Vesić.
Ministar je istakao da je u tunelu Laz, koji će biti dug 2,8 kilometara, ostalo da se probije svega 100 metara, na prvoj cevi.
- Očekujemo da leva cev bude probijena do 10. marta, a druga oko 25. aprila - rekao je Vesić nakon razgovora sa radnicima u samom tunelu.
Ministar je ukazao da je drugi tunel na trasi, Munjino brdo, veoma zahtevan, da kineski partneri na naporno rade i na njegovoj izgradnji.
- Očekujemo da završe probijanje do kraja godine, kako bi pokušali da ispune ono što smo se dogovorili, da se do kraja godine završi ova deonica autoputa - rekao je Vesić.
Dodao je da je izvođač radova, kineska kompanija CCCC, povećala broj radnika, da treba da ih stigne joś oko 130, a da će ih ukupno biti više od 1.500 kada počne letnja sezona, kako bi ova zahtevna deonica bila završena.
Koliko je ona trasa značajna, najbolje znaju meštani, ali i svi koji putuju na Zlatibor ili prema Crnoj Gori, jer je već sada autoput "Miloš Veliki" rasteretio saobraćaj na putevima u tom kraju.
- Saobraćajno povezivanje ne znači da su samo ljudi bliži jedni drugima, već i da tu dolaze nove investicije, otvaraju radna mesta, da su veće plate, da se razvija turizam - napomenuo je ministar Vesić.
Podsetio je da je u toku i projekat integralnog razvoja Ovčarsko-kablarske klisure, koja podrazumeva ulaganja u Ovčar banju, kao i izgradnju vidikovca na Kablaru, dodajući da je sve to moguće zahvaljujući autoputu, koji je učinio da taj kraj postane dostupniji i turistički atraktivniji.
Zahvalio je svima koji rade na izgradnji deonice autoputa, kako bi bila završena u dogovorenom roku.
- Imamo redovne sastanke, analiziramo situaciju, reagujemo na terenu, jer želimo da rešimo sve probleme koji se neminovno javljaju na ovako velikom projektu, koji će biti završen i povezaće Srbiju sa Crnom Gorom i BiH - rekao je Vesić.
Menadžer projekta Šou Jicheng rekao je da je počastvovan što radi u Srbiji, i upravo na projektu autoputa Preljina - Požega, koji je, kaže, u ovoj poslednjoj fazi veoma izazovan, ali i naveo da će se sa svim tim izazovima izboriti.
Zahvalio je ministru Vesiću i svima koji su uključeni u projekat.
- Tunel Laz je najduži na trasi, a tunel Munjino brdo je veoma izazovan, ali ćemo u skladu sa zahtevom države, angažovati sva sredstva i resurse kako bismo završili sve po dogovoru - rekao je Šou.
Završetak kompletne deonice Pakovraća - Požega, duge 19,6 kilometara, je decembar ove godine.
Cela deonica Preljina - Požega duga je 30,9 kilometara, a vrednost radova je 523,5 miliona dolara.
Tunel Laz biće dugačak 2.850 metara, a tunel Munjino brdo 2.740 metara.
Time će se završiti izgradnja autoputeva u ovom delu Srbije, koji će biti u potpunosti saobraćajno povezan, naglasio je Vesić.
Ministar je istakao da je u tunelu Laz, koji će biti dug 2,8 kilometara, ostalo da se probije svega 100 metara, na prvoj cevi.
- Očekujemo da leva cev bude probijena do 10. marta, a druga oko 25. aprila - rekao je Vesić nakon razgovora sa radnicima u samom tunelu.
Ministar je ukazao da je drugi tunel na trasi, Munjino brdo, veoma zahtevan, da kineski partneri na naporno rade i na njegovoj izgradnji.
- Očekujemo da završe probijanje do kraja godine, kako bi pokušali da ispune ono što smo se dogovorili, da se do kraja godine završi ova deonica autoputa - rekao je Vesić.
Dodao je da je izvođač radova, kineska kompanija CCCC, povećala broj radnika, da treba da ih stigne joś oko 130, a da će ih ukupno biti više od 1.500 kada počne letnja sezona, kako bi ova zahtevna deonica bila završena.
Koliko je ona trasa značajna, najbolje znaju meštani, ali i svi koji putuju na Zlatibor ili prema Crnoj Gori, jer je već sada autoput "Miloš Veliki" rasteretio saobraćaj na putevima u tom kraju.
- Saobraćajno povezivanje ne znači da su samo ljudi bliži jedni drugima, već i da tu dolaze nove investicije, otvaraju radna mesta, da su veće plate, da se razvija turizam - napomenuo je ministar Vesić.
Podsetio je da je u toku i projekat integralnog razvoja Ovčarsko-kablarske klisure, koja podrazumeva ulaganja u Ovčar banju, kao i izgradnju vidikovca na Kablaru, dodajući da je sve to moguće zahvaljujući autoputu, koji je učinio da taj kraj postane dostupniji i turistički atraktivniji.
Zahvalio je svima koji rade na izgradnji deonice autoputa, kako bi bila završena u dogovorenom roku.
- Imamo redovne sastanke, analiziramo situaciju, reagujemo na terenu, jer želimo da rešimo sve probleme koji se neminovno javljaju na ovako velikom projektu, koji će biti završen i povezaće Srbiju sa Crnom Gorom i BiH - rekao je Vesić.
Menadžer projekta Šou Jicheng rekao je da je počastvovan što radi u Srbiji, i upravo na projektu autoputa Preljina - Požega, koji je, kaže, u ovoj poslednjoj fazi veoma izazovan, ali i naveo da će se sa svim tim izazovima izboriti.
Zahvalio je ministru Vesiću i svima koji su uključeni u projekat.
- Tunel Laz je najduži na trasi, a tunel Munjino brdo je veoma izazovan, ali ćemo u skladu sa zahtevom države, angažovati sva sredstva i resurse kako bismo završili sve po dogovoru - rekao je Šou.
Završetak kompletne deonice Pakovraća - Požega, duge 19,6 kilometara, je decembar ove godine.
Cela deonica Preljina - Požega duga je 30,9 kilometara, a vrednost radova je 523,5 miliona dolara.
Tunel Laz biće dugačak 2.850 metara, a tunel Munjino brdo 2.740 metara.
Bonus video: