05.06.2023.

10:53

Foto: Informer

Vesti

Vesić: Do kraja meseca kreće saobraćaj na obilaznici oko Beograda

- Do kraja meseca otvaramo tu deonicu, tako da će sav tranzitni saobraćaj biti izmešten sa Gazele, odnosno iz centra Beograda. Da bi obilaznica bila potpuna, gradićemo i 31 kilometar od Bubanj potoka do Pančeva - rekao je Vesić za TV Pink.

Dodao je da je pre nekoliko meseci počelo projektovanje deonice obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, koja će osim 31 kilometra drumske obilaznice, podrazumevati i 28,8 kilometara železničke obilaznice, jer će se kod Vinče graditi drumsko-železnički most.

To znači da ni tranzitni železnički saobraćaj više neće prolaziti kroz beogradske tunele, podvukao je Vesić.

- Završetak obilaznice do Bubanj potoka je veoma važno za Beograd i to je velika pobeda politike predsednika Aleksandra Vučića, da se Srbija saobraćajno poveže i da završimo projekat koji se radi od  1991. godine. Najviše je urađeno u poslednjih 10 godina - istakao je Vesić.

Prošle sedmice potpisan je ugovor o gradnji petlje Jakovo, u nastavku brze saobraćajnice Novi Beograd – Surčin, a Vesić kaže da je time ispunjeno Vučićevo obećanje o uređenju petlje, koja će dodatno olakšati izlazak na autoput „Miloš Veliki“ za oko 40.000 žitelja tog kraja.

Ugovor je vredan 3,3 miliona evra, a oko 2,2 kilometara puta, počeće da se gradi već ove sedmice, i biće završeno i pre kraja godine.

Time će se, napomenuo je ministar, ukinuti sav tranzitni, teretni saobraćaj kroz centar opštine Surčin, od industrijske zone do autoputa.

Vesić je naveo i da će se raditi pruga koja će Zemun povezati sa Surčinom, gde će se graditi i nacionalni stadion, a aerodrom „Nikola Tesla“ dobiće vezu gradskom železnicom, koja će kasnije biti produžena i do Obrenovca.

Najavio je i da će narednih dana biti otvorena umetnuta pista na beogradskom aerodromu, prva nova od 1962. godine, te ponovio da će do početka letnje sezone početi da radi i novi terminal.

Kada je reč i izmenama Zakona o planiranju i izgradnji, koje je usvojila vlada, Vesić je rekao da je to najevropskiji zakon, potpuno usvojen sa evropskim direktivama.

Naveo je da će biti transparentan, omogućiti brže izdavanje dozvola, uvesti principe zelene gradnje.

- Gradiće se ekološkim materijalima, uvodi se projektovanje u BiM modelu, pa će Srbija biti tek druga zemlja u Evropi, posle Nemačke koja to uvodi u praksu. Zaštitićemo građane, jer će investitori pre prijave radova morati da imaju osiguranje od štete trećim licima, kao i dokaz o kretanju građevinskog otpada... - nabrojao je Vesić.

Dodao je da su izmenama samo praktično ispravljeni nedostaci važećeg zakona.

Kada je reč o pokretnoj kancelariji, Vesić je rekao da je tu praksu započeo kao zamenik gradonačelnika Beograda, a sada nastavlja kao član Predsedništva SNS, kako bi vikendom, van radnog vremena, razgovarao sa građanima.

- Verujem da je to pravi način, da političari razgovaraju sa građanima, da čuju njihove probleme - rekao je Vesić, koji je u subotu posetio opštine Bajmok i Svetozar Miletić na severu Vojvodine.

Naveo je da je mnogo projekata urađeno u tim opštinama i nastaviće da se rade, a kao najvažnije projekte u Vojvodini naveo brzu saobraćajnicu od Bačkog brega, na granici sa Mađarskom do Srpske crnje na granici sa Rumunijom, i izgradnju brze pruge Novi Sad – Subotica.

- Brzom saobraćajnicom, dužom od 180 kilometara, povezaćemo sever Vojvodine, koji će postati atraktivniji za život i investicije. Povećaće se i broj automobila, jer će to biti najbrža veza Rumunije sa Mađarkom i dalje ka Evropi - rekao je Vesić.

U tom kontekstu, naveo je da će granični prelaz Bački breg biti integrisan sa mađarskom stranom i ništa manje opterećen od Horgoša u budućnosti.

Zahvaljujući brzoj pruzi već 2025. godine od Beograda do Subotice stizaće se za sat i 12 minuta, a biće obnovljena i pruga Vrbas – Sombor, za brzinu od 120 kilometara na sat.

- Politika predsednika Vučića je da se Srbija saobraćajno poveže, jer se time obezbeđuje nove investicije i bolji život građana - zaključio je Vesić.