07.06.2024.

11:01

Foto: Tanjug

Vesti

Vučić na predstavljanju novog kineskog brzog voza Soko: Ponovo smo oživeli železnicu, uvozimo najkvalitenije i najlepše vozove!

Predstavljanje je počelo u 11.00 časova u Tehničko-putničkoj stanici Zemun.

- Lepo izgleda depo - konstatovao je predsednik na ulazu. 

Oživljena železnica

-  Naručili smo pet elektromotornih vozila iz Kine. Poslednji treba da stigne decembra 2025. Radićemo testove za prugu Beograd - Subotica već u septembru i najkasnije od 1. decembra, ako završimo prugu do tada, a završićemo, vozićete se ovim vozom Beograd-Subotica. 

- Na svaka dva sata će ići, brzi voz, on ima prvu i drugu klasu. Prva klasa izgleda nestvarno, za sat i 10 ste u Subotici. Nadam se da će u subotici da urade svoj posao, da im obezbede prevoz do salaša, Palića... - rekao je predsednik. 

- Nikada nismo imali u poslednjih 40 godina neku liniju koja je toliko putnika imala kao Beograd - Novi Sad. Ponovo smo oživeli železnicu, uvozimo najkvalitenije i najlepše vozove!

Informer

 

- Svaka čast i mnnogo hvala našim kineskim prijateljima, hvala na brzini i posvećenosti, oni u tri smene rade, danonoćno da bi pruga bila završena kada smo se dogovorili. Čudo od kompanije. Po nalogu predsednika Sija, tri dana posle njihove posete, oni su svoje ljude poslali. 

O stalnim napadima 

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio je da srpski narod nikada neće biti vazalan narod niti će za lidere izabrati one koji su vazali.

- Video je narod u UN kakvi smo vazali, mi smo slobodna zemlja, naša braća iz Kine poštuju tu slobodu i zbog toga imamo takvu saradnju. 

Srbija će sačuvati mir 

- Sve što se dešava i sve što vidim, ne bih da komentarišem ni Putinove ni Makronove izjave, ali sve što vidim vodi nas u katastrofu. To je kad ide voz iz stanice, ide nizbrdo, zaleti se, ide na liticu, a ispod je provalija. Plašim se da to više niko ne može da zaustavi. Za nas je važno da sčauvamo mir i da Srbiju u 21. veku izbegne svaki sukob i rat i da u miru grabi u ekonomskom razvoju. Naš javni dug je ispod 50 odsto. Bolje nego što je rumunija prošla na tržištu i mnoge zemlej u EU. To pokazuje kako su nam stabilne i čvrste javne finansije. Za razliku od drugih, ja se ne pravim da ne vidim šta se dešava. 

Informer

 

Srpski sabor

- Srpski sabor je velika manifestija na kojoj želimo da pokažemo ne uvek jedinstvo stavova i u opredeljenju da ne krijemo jeidnstvo u očuvanju srpskog jezika, poštovanje Dejtonskog sporazuma, vojnu neutralnost, ali sve na snažan način. Ljudi misle da je to sastanak Dodika i Vučića. Svaki ministar će primiti ministra iz RS. Svako je svog partnera našao kog će da pomaže. Na bukvalno svakom nivou, 28 iz Srbije, 25 iz RS. Jedni će biti na Kalemegdanu, drugi na Terazijama. Spojiće se na Trgu Republike, simbolično . Za nas važna komunikacija sa Semberijom, kao i konačna odluka dveju vlada za izgradnju memorijalnih centara, biće dobrih stvari! 

Srbija mora da ide napred

- Nit se bavim time... znate li koliko imam posla? Za mene su izbori završeni, posao je na državnim organima i institucijama. Najbolje ej da vode računa o narodu, nemam snage da to pratim. Tri večeri zaredom samo na saboru radim. Ispratio sam Dodika u Peterburg u pola 11 uveče, a onda smo nastavili d ardaimo. Bavim se time ko ide u Švajcarku, ko ide, ko radi, ugovor sa UAE, kad će da nam proradi Kostolac, zašto je gas skočio, nemam vremena da se bavim time ko će da formira Vlast na Vračaru ili ko zna gde... rekao je predsednik. 

Informer

 

- Agenda rasta, napredak Srbije, povećanje plata u narednom periodu. Uporedite BiH, to je najlakše, 655 evra im je prosećna plata bila u februaru, nama 800... kolika je razlika smao napravljena u 10 godina. Kod nas je sad mnogo vruče pameti i vrelog srca, ali moramo da se vratimo na racionalni nivo, da idemeo napred, to je ono što će našu snagu da uveliča, osnaži i ojači i bez ekonomije nema ništa. Osnovni element jedne zemlje je ekonomija. Pitanje je kako će da napreduje vaša ekonomija, trada ostvarujete prednost. 

- Prilično mi praznjikavo deluju, ali nisam naročito zainteresovan. Mi moramo a čuvamo mir, da radimo zajedno, čuvamo srpsko ime i prezime, čuvamo svoj jezik - nadovezao se opet predsednik na temu opozicije. 

O rezultatima u Nišu 

- Ja sam rekao još prve večeri, vidim da su pregledali sada sve. Svuda je sve kako je napisano, i na novom Beogradu i u Nišu i na Vračaru - rekao je. 

Informer

 

- Ljudi su iskazali nezadovoljstvo jer ne žele da se vezuju ni za opoziciju ni za vlast. Moraju da razgovaraju sa onima koji su dobili ne beznačajno poverenje. Ja verujem u razum i da će moći da razgovaraju o tome šta je najbolje za Niš. Nećemo da učestvujemo ni u ratovima, ni u sukobima, smao želimo prava za svoj narod kakva svi drugi imaju

Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj.

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti  brzinu do 200 kilometara na sat.

Takođe napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji sastoje se od četvoro kola dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo.
Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).

Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.
Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje.

Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica...

Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku.

Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku.
Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza i moga da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada.

Voz ima materijale koji za 10 odsto imaju veću stopu recikliranja i 15 odsto veću razgradljivost.
Elektromotorni voz SOKO kompanije CRRC zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2, Induzijem i Mirelom.

Zadovaljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i Mađarskoj i ima četiri  pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i Mađarskoj.