15.07.2024.

10:08

Foto: Foto: TANJUG/ JADRANKA ILIĆ

Vesti

Vesić: Nastaviću da obilazim gradilišta da proverim kako se radnici štite od vrućine

Vesić je za Pink podsetio da je već nekoliko puta upozorio poslodavce da poštuju smernice koje je izdalo Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i drugačije organizuju rad kako bi radnici bili zaštićeni.

To, podsetio je, znači da se u periodu između 11 i 16 sati radnici više odmaraju, da im se obezbedi voda na gradilištu, da sa radom počinju ranije, da se prave pauze u delu dana kada su najekstremnije vrućine, da se radi do kasnije nego što je uobičajeno i da se organizuje noćna smena gde god to tehnološki uslovi dozvoljavaju.

“Na taj način ćemo zaštititi radnike od visokih vrućina i obezbediti da se svi projekti završe u predviđenom roku”, rekao je Vesić i dodao da poslodavci uglavnom poštuju date smernice.
Podsetio je da je u subotu posetio gradilište “Beograda na vodi” gde se, kako je rekao, veoma vodi računa o radnicima koji tu rade i dodao da će nastaviti da obilazi gradilišta da proverava kako se štite radnici, ali i kako napreduju radovi.

Vesić je rekao da će ove godine, prema planu "Skok u budućnost - Srbija 2027" koji je izneo predsednik Srbije Aleksandar Vučić, biti završeno 166 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a da do 2027. godine treba da bude završeno ukupno 487 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica.

Dodao je da se trenutno radi niz velikih infrastrukturnih projekata poput EXPO-a koji se radi “punom parom”, “Beograda na vodi”…

Ministar je rekao da će biti završen veći deo onoga što je obećano i kao primer naveo 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice koja će biti puštena u saobraćaj do kraja ove godine.

“Planirano je 23 kilometara Dunavskog koridora, a završićemo više od 35 kilometara i taj koridor će biti završen do septembra sledeće godine, sigurno godinu i po dana pre roka”, rekao je Vesić.

Takođe, naveo je da će, između ostalog, biti završeno poslednjih 5,4 kilometara brze saobraćajnice Iverak – Lajkovac, kao i 54 kilometara brze saobraćajnice između Šapca i Loznice čime će Loznica biti priključena na mrežu naših auto-puteva i brzih saobraćajnica.

“Ukoliko sve bude kako treba sa izvođačem pošto nam taj izvođač pravi najviše problema, a u pitanju je turska kompanija ‘Tašjapi’, biće završena veza između Sremske Rače i Kuzmina što bi, prema predviđenom planu, mogli da urade”, rekao je Vesić.

Naveo je da će se raditi brza pruga Beograd-Niš sa tunelom broj 4 na deonici Stalać-Ðunis što je, kako je rekao, projekat koji je stajao skoro tri godine, kao što su stajali neki drugi projekti poput obilaznice oko Niša i pruge Niš-Dimitrovgrad, koji se sada rade.

Ministar je rekao da će u novembru biti izdata građevinska dozvola za prvi deo brze saobraćajnice "Vožd Karađorđe".

Istakao je da građevinska industrija daje ogroman doprinos rastu našeg bruto domaćeg proizvoda.

“Srbija je jedna od retkih evropskih zemalja koja ima rast građevinske industrije, a to je između ostalog zahvaljujući infrastrukturnim projektima. U svakom slučaju, trudimo se da zaštitimo randike jer ovo je sezona kada moramo da radimo i da ove ekstremno visoke temperature prođemo tako što će radnici biti zaštićeni, a svi projekti završavani u roku koji je obećan”, zaključio je Vesić.