30.08.2024.

09:55

Foto: Foto: Shutterstock

Vesti

Sve o moćnom avionu koji je Srbija kupila od Francuske: "Rafal" je jedan od najboljih višenamenskih borbenih letelica, a ovo su njegove karakteristike

- Po prvi put u istoriji ćemo imati lovce zapadne proizvodnje koji će da štite nebo Srbije i mislim da je to dobar put u odnosima Srbije i Francuske - rekao je Vučić na zajedničkoj konferenciji sa francuskim predsednikom Emanuelom Makronom u Palati Srbija.

Sve o "Rafalima"

Radi se o nabavci jedne eskadrile, dakle 12 višenamenskih aviona četvrte i po generacije. Može da služi i kao lovac-presretač, odnosno da vrši dejstva po ciljevima u vazduhu, može da vrši dejstva po ciljevima na zemlji i na moru. Takođe, može da nosi krstareće rakete, nuklearno oružje.

Takođe, jedan je od retkih aviona u toj kategoriji koja može da ima ulogu aviotankera.

Sem toga, Rafal ima izuzetno naprednu avioniku, izuzetno napredan sistem spektra, zaštite samog aviona, podršku nekih analognih sistema, pomoćnih sistema, u slučaju otkaza glavnih sistema.

Takođe, ima širok spektar senzora koji prati sve najvažnije parametre leta i omogućava pilotu da, zadržavanjem ruku na komandama, putem glasa da izdaje određene naredbe. 

"Rafal" je dvomotorni avion sa mogućnošću nadzvučnog krstarenja brzinom od 1,4 maha, bez dodatnog sagorevanja goriva, a najveća brzina mu je 2.223 kilometra na čas. Borbeni dolet je 1.852 kilometra, a neborbeni 3.700 kilometara sa priključenim spoljnim spremnicima. Brzina penjanja je 304 metra u sekundi, a najveća visina leta 16,8 kilometara.

Francuski avion "rafal" smatra se jednom od najboljih višenamenskih borbenih letelica, na svetu. Svoje borbene mogućnosti dokazao u sukobima u Avganistanu, Libiji, Maliju, Iraku i Siriji.

Razlika između MiG- 29 i Rafala

Vojni analitičar Vlade Radulović na pitanje o poređenju aviona MiG-29, koje Srbija već ima, i Rafala, rekao je da je jako teško napraviti paralelu jer se ti avioni po skoro svemu razlikuju i generacijski, i po potencijalu naoružanja, i po ulozi, odnosno zadacima koje mogu da ispunjavaju. 

Jedina zajednička osobina im je što imaju dva motora, koji su izdržljiviji od jednomotoraca kao što je to recimo F-16, rekao je Radulović.

Dodao je da je životni vek motora na MIG-u 29, oko 4.000 sati naleta, a na Rafalu 6.000 sati naleta.