09.09.2024.

15:19

Foto: Tanja Andric

Vesti

Vesić: Tender za održavanje puteva u Srbiji, prvi put u poslednjih 30 godina

Za održavanje puteva u našoj zemlji se godišnje troši između 35 i 40 milijardi dinara, rekao je Vesić gostujući na RTS-u i dodao da se nalozi za to daju bez tendera, te da neka od preduzeća koja to rade imaju ugovore stare više od 30 godina.

- Državna revizija je pre tri godine dala nalog “Putevima Srbije’ da se to uredi, onako kako treba, u skladu sa zakonom. Kada sam postao ministar, jedna od prvih stvari koje sam tražio bila je da se to pripremi i očekujem da ćemo do kraja godine raspisati tender za održavanje puteva, što će se odnositi na tekuće i redovno održavanje puteva, kao i zimsku službu koja je deo toga - rekao je Vesić.

Naveo je da ćemo na taj način imati firme koje imaju kapacitet da to rade i da će postojati kaznena politika prema njima ukoliko ne održavaju puteve jer će biti odgovorne ako imaju rupe na deonicama koje održavaju, a ne da tu štetu plaćaju “Putevi Srbije”.

- To će omogućiti transparentnije trošenje javnih finansija jer taj novac pripada svim građankama i građanima, država će znati kakvu uslugu dobija za održavanje puteva, a oni koji održavaju puteve biće sigurni u svom odnosu sa državom, kakva imaju prava i sve što ide uz to tako da će biti zadovoljni i oni koji održavaju puteve i građani koji ih koriste - rekao je Vesić.

Informer

 

Govoreći o bezbednosti na putevima, Vesić je rekao da bi trebalo pojačati kaznenu politiku u saobraćaju jer neki ljudi svojom neodgovornošću dovode u opasnost ne samo svoj, već i tuđe živote, a to je nešto što je, podvukao je ministar, nedopustivo.

- Mi smo, kao ministarstvo, tražili oštrije kažne za pokrivanje tablica i to veoma oštre jer neki ljudi misle da pokrivanjem tablica mogu da spreče da budu kažnjeni. Takođe, tražili smo da se uvedu obavezne cirade za kamione jer po putevima ima rasutog šljunka i drugog materijala koliko hoćete - naveo je Vesić.

Između ostalog, rekao je da se trenutno radi na projektu pretvaranja postojećih puteva u pametne puteve, zajedno sa “Telekomom Srbija” i institutom “Mihajlo Pupun”.

- To znači da će putevi komunicirati samostalno sa automobilima, odnosno da će softver automobila samostalno čitati znake i nećete moći da vozite brže od predviđenog - rekao je Vesić.