20.11.2015.

13:12

Foto:

Vesti

PAZITE DA SE OVO I VAMA NE DESI! "Maksi" baš briga ako vam neko ukrade torbu!

 


Ni kriv ni dužan Kragujevčanin Kolja Švigir ostao je u "Maksiju" bez robe vredne više od 50 evra koju je prethodno kupio, jer mu je ukradena kesa koju je morao da ostavi na ulazu u prodavnicu!

"Maksi": Unesite stvari u radnju

Iz kompanije "Delez" stigao nam je sledeći odgovor:
- Kad kupac uđe u "Maksi" supermarket sa robom koja je kupljena na drugom mestu, nije dužan da ostavi te stvari, već samo da nadležnoj osobi ili kasiru prijavi unete stvari. U svakom objektu postoji obaveštenje u kojem je navedeno da "Maksi" ne odgovara za ostavljene stvari, a zaposleni ne insistiraju da kupci ostave ono što su uneli u objekat. Žao nam je što je kupac doživeo neprijatnost, a da se ovakve neprijatne situacije ne bi dešavale i da ne bi dolazilo do nesporazuma, savetujemo sve kupce da slobodno unesu stvari u objekat i prilikom ulaska samo sadržaj torbe prijave nadležnoj osobi.

Švigir koji se, kako kaže, oseća i prevareno i poniženo, za Zaštitnika potrošača priča kako se to desilo:

- Pri ulasku u veliku "Maksijevu" prodavnicu u Ulici crvenog barjaka bb u Kragujevcu okačio sam svoju torbu koja, kako su mi rekli, ne sme da se unese. Dok sam pazario, torba je ukradena. Kada sam se obratio poslovođi, odgovor je bio: "Pa i prošle nedelje je ukradena torba sa čizmama". I ništa. Kamera je pokazala žensku osobu snimljenu s leđa, a ne i spreda, kako odnosi moju torbu u kojoj je bila roba vrednosti većoj od 50 evra.

Nemam oči na leđima

50
evra bila je vredna roba koja je ukradena u "Maksiju" u Kragujevcu

Kako kaže ovaj Kragujevčanin, na mestu predviđenom da se ostave torbe nema sandučića sa ključevima, a u "Maksiju" su se pravdali da su napisali da ne odgovaraju za ostavljenu robu.

- Kad već nisu to obezbedili, mogli bi da imaju nekog dežurnog radnika. Pošto već ne daju da torbe unesemo, verovatno misle da mi potrošači treba da imamo oči na leđima, pa da tako motrimo na ostavljene stvari - besan je Kolja.

On je išao i u policijsku stanicu da prijavi krađu.

Poslovođa mi je samo rekao: "Pa i prošle nedelje je ukradena torba sa čizmama"
 

Informer

 Zakon je jasan

S obzirom na to da su u prodavnicama svih trgovačkih lanaca širom Srbije građani svakodnevno prinuđeni da ostavljaju svoje torbe "na izvolte", Zaštitnik potrošača pitao je advokata Miloša Lazarevića kakva su prava onih koji budu pokradeni na ovakav način.

- Odgovor na ovo pitanje treba tražiti u Zakonu o obligacionim odnosima (ZOO), gde je propisano da se ugovorom o ostavi obavezuje ostavoprimac da primi stvar od ostavodavca, da je čuva i da je vrati kad je ovaj bude zatražio. Takođe, ostavoprimac je dužan čuvati stvar kao svoju sopstvenu. U konkretnom slučaju, ukoliko u samoj prodavnici postoji deo predviđen za ostavljanje ličnih stvari kupaca, onda je na nesumnjiv način iskazana namera da se prime stvari na ostavu - objašnjava advokat Lazarević.

Kako kaže, u konkretnom slučaju to bi značilo da je između našeg čitaoca i "Maksija" nastao ugovor o ostavi i da ostavoprimac "Maksi" nije ispunio svoju ugovornu obavezu, a shodno odredbi člana 154. stav 1 ZOO, "ko drugome prouzrokuje štetu, dužan je naknaditi je, ukoliko ne dokaže da je šteta nastala bez njegove krivice".

- Druga je situacija ukoliko nije bio predviđen prostor za ostavu ličnih stvari, nego je vaš čitalac samoinicijativno ostavio svoje stvari na za to nepredviđenom prostoru. Čak i u toj situaciji bi se moglo dokazivati da postoji odgovornost prodavnice za ukradene stvari, i to primenom odredbe o ugostiteljskoj ostavi: "Ugostitelj je dužan primiti na čuvanje stvari koje gosti donesu i hoće da mu predaju na čuvanje, izuzev ako ne raspolaže podesnim prostorijama za njihov smeštaj ili ako njihovo čuvanje prelazi njegove mogućnosti iz nekog drugog uzroka". 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Tagovi: