26.01.2016.

08:12

Foto:

Vesti

EVO KAKO MOBILNI OPERATER "VIP" VARA GRAĐANE! Prvo izmisle dug, pa ga daju UTERIVAČIMA!

PRIČA BR. 1

Zrenjaninac B. G. (svi podaci poznati redakciji) trenutno se sudi sa agencijom "Matriks", koja pokušava da naplati od njega, kako tvrdi, nepostojeći dug prema "Vipu". Evo šta nam je ovaj ogorčeni bivši "Vipov" pretplatnik poslao:

Žalba B. G. "Vipu": Užasnut sam kako radite

"Kao vaš korisnik sa pretplatničkim brojem 060/015..., broj ugovora 519..., obraćam vam se žalbom i istovremeno molbom za raskid ugovora, užasnut činjenicom da ste mi bez ikakve prethodne najave ili opomene suspendovali pretplatnički broj. U vašoj poslovnici u Zrenjaninu dobio sam šturo obaveštenje da sam ostvario nekakav frapatni iznos od 49.101 dinar na osnovu prekomernog korišćenja internet saobraćaja. S obzirom na to da mi se baš danas supruga porađa i to mesec dana pre vremena, usled nastalih zdravstvenih komplikacija, odgovorno vas obaveštavam da nisam ni u kakvom romingu i da telefonom kojim raspolažem, nikako nisam čak ni u tehničkoj mogućnosti da ostvarim saobraćaj u pomenutom dinarskom iznosu, ma koliko vi tvrdili, ne znam na osnovu kojih dokaza i činjenica, da zaista jesam... Pošto se sve ovo desilo, na ovakav način i bez ikakvog upozorenja, ne na moju inicijativu, džentlmenski vas molim za raskid ugovora o daljoj saradnji, a nastali dug za koji vi osnovano tvrdite da je ostvaren, a ja to odgovorno poričem, moraćemo da razjasnimo uz vaša objašnjenja koje do sada nisam dobio. Najljubaznije vas molim da mi u što hitnijem roku odgovorite." B. G. je ovu žalbu napisao 17. avgusta 2011. u poslovnici "Vipa". Na nju nikada nije dobio odgovor.

- Obraćam vam se kao sada već bivši korisnik usluga kompanije "Vip", koja me je nasamarila, prevarila, pa prodala moj ugovor kompaniji za uterivanje dugova "Matriks", koja me je i tužila, a ni sam zaista ne znam zašto. Da pojasnim, 17. avgusta 2011. jednostavno mi je ukinut broj, to jest onemogućeno dalje korišćenje usluga telefoniranja, bez ikakvog prethodnog upozorenja i obaveštenja, uz pretpostavku da sam, navodno, "tih dana" značajno prekoračio GPRS saobraćaj. Igrom slučaja, tog dana je mojoj trudnoj supruzi iznenada pozlilo i porodila se mesec dana pre određenog termina. Baš u tim trenucima, kada mi je telefon bio preko potreban, ja sam ostao isključen, zbunjen i naravno besan iznad svega.

Zbunjen i službenik

Kako kaže B. G., odmah je otrčao do najbliže "Vipove" poslovnice.

- Bio sam kao u bunilu. Još zbunjeniji od mene, radnik mi je saopštio da sam isključen zbog ostvarenog prekomernog saobraćaja, a da nema pojma kako me niko iz kompanije nije upozorio. Kao da sam čitav dan pričao sa nekim u Americi, Australiji, na primer... S obzirom na to da sam koristio najobičniji telefon "soni erikson", koji nema operativni sistem "android", bilo mi je sumnjivo i proverio sam u obližnjem mobil-šopu eventualnu mogućnost da taj moj primitivni telefon brlja nešto po internetu, ali mi je potvrđeno da nijedan parametar nije u funkciji, niti mi je internet uopšte bio aktiviran i uključen..

Tužio ga "Matriks"

Tada se naš sagovornik vratio u poslovnicu "Vipa".

- Na predlog njihovog službenika napisao sam žalbu, ali mi niko ništa nije odgovorio, sve do 13. februara 2012, kada sam dobio opomenu da je moj dug sa prvobitnih 49.000 sada blizu 100.000 dinara. Uz to, kompanija "Vip" mi je, bez obzira na to što je sama prekršila ugovor i ukinula mi mogućnost korišćenja usluga telefoniranja tog 17. avgusta 2011, nastavila da uredno šalje račune na mesečnom nivou u iznosu od 2.000 dinara, i tako sve do isteka ugovora sredinom 2012.

Potom, kaže, sledi još veći šok.

- Bez mog znanja i bilo kakvog obaveštenja, "Vip" je moj dug prodao izvesnoj kompaniji "Matriks", koja se bavi naplatom dugova i koja mi je nakon nekoliko šturih obaveštenja saopštila da će me tužiti za ukupan dug od 100.000 dinara. "Matriks" me je potom i tužio i parnični spor još traje. A ja već godinama nosim ružan utisak demonstracije moći kompanije, koja se čak nije ni udostojila da me pozove i obrazloži kako je nastao navodni dug.

 

Informer

PRIČA BR. 2

Pokretu za zaštitu potrošača Srbije javio se bivši korisnik "Vipa" M. G. (svi podaci poznati redakciji), koji je, kako tvrdi, ostao zatečen saznanjem da duguje 2.000 dinara za korišćenje internet usluga mobilnog provajdera, iako je valjano raskinuo ugovor i sve do tada dospele obaveze izmirio.

U međuvremenu, "Vip" je svoje navodno potraživanje ustupio firmi koja se bavi prinudnom naplatom, pa na adresu potrošača na nedeljnom nivou stižu pismena upozorenja, a takođe zaposleni te firme nekoliko puta nedeljno sa njim kontaktiraju telefonom, navodi Milena Somborac, savetnica za pravna pitanja Pokreta za zaštitu potrošača Srbije.

- Sve je počelo nakon što je M. G., poštujući član 18, stav 1, opštih uslova poslovanja "Vipa" pismenim putem raskinuo ugovor sa ovim operaterom, priznajući, naravno, sva do tada napravljena dugovanja. Međutim, posle gotovo tri meseca stiže mu obaveštenje da im duguje još nešto više od 2.000 dinara, iako u periodu nakon raskida nijednog trenutka nije koristio njihov internet - objašnjava Milena Somborac.

Član 18: Razlozi za raskid

Kako tvrde u Pokretu za zaštitu potrošača Srbije, "Vipov" korisnik M. G. u potpunosti je ispoštovao prvi stav člana 18 opštih uslova poslovanja, koji nosi naziv "Ostali razlozi za raskid". Taj stav, uz neznatno skraćenje, glasi: "Pretplatnik može da raskine pretplatnički odnos pisanim obaveštenjem o raskidu poslatom 'Vipu'. Raskid odnosa stupa na snagu na kraju obračunskog perioda u kom je podnet, računajući od dana propisnog podnošenja pisanog obaveštenja o raskidu od strane pretplatnika 'Vipu'".

Kako kaže naša sagovornica, isprva je stranka želela da stvar istera na čistac, pa je od "Vipa" M. G. tražio pravni osnov potraživanja, s obzirom na to da je ugovor raskinut.

- Međutim, nijedna od osoba koje su sa njim kontaktirale iz agencije, jer ni do koga iz "Vipa" nije ni uspeo da dođe, nije znala šta je osnov potraživanja, ali su ga uredno obaveštavali o postojanju duga. U ovom slučaju je povređeno načelo savesnog poslovanja. Pošto su prisutna i vrlo česta uznemiravanja i pretnje da će, ukoliko se ne plati iznos koji se navodno potražuje, doći do prinudne naplate na pokretnim stvarima M. G., to izaziva nelagodu kod korisnika. Korisnik zahteva da mu se dokaže postojanje potraživanja. U ovom slučaju ima elemenata i za pokretanje postupka pred Sudom časti pri privrednoj komori zbog nepoštovanja Etičkog kodeksa - zaključuje Milena Somborac.


PRIČA BROJ 3


Mladiću iz Zrenjanina R. Z., prilikom letovanja u Španiji, ukraden je mobilni telefon. Njega sada, kako tvrdi ni krivog ni dužnog, "Vip" tereti za dug od 390.000 dinara, a on se zainatio i nema nameru da plati.

- Bio sam šokiran kada sam primetio da mi nema telefona, za koji u prvi mah nisam ni primetio da je ukraden. Dok sam se snašao i zaista požurio da sve prijavim "Vipu", neko je očigledno bio "vredan" - počinje priču R. Z.

Za nepuna dva sata, sa njegovog telefona napravljen je GPRS račun od 220.000 dinara.

- Ta cifra sada je sa kamatama dostigla 390.000 dinara. Ja samo ne znam kako su mislili u "Vipu" da sam mogao da reagujem nakon krađe. Dok sam se osvestio, uspeo od nekog da pozajmim telefon i javim roditeljima šta se dogodilo moralo je da prođe izvesno vreme. Ali to u "Vipu" niko nije uvažio, uz obrazloženje da njih zanima samo izmirenje duga, a ne i moji privatni problemi oko krađe telefona.

Najveći problemi počinju, kako objašnjava naš sagovornik, kada je "Vip" svoje potraživanje prodao firmi za uterivanje dugova.

- Mada je od samog nemilog događaja u Španiji prošlo gotovo dve godine, oni me zovu svakodnevno, prete da će me tužiti i na sve načine pokušavaju da izmame novac. Ipak, iskren da budem, uopšte nemam nameru da im platim, jer znam da nisam ništa kriv i da bi sve bilo u redu samo da su pokazali malo razumevanja - napominje R. Z.

Informer

 

"Zahvaljujemo se na interesovanju. Nadležne kolege su detaljno ponovo proverile prva dva slučaja na osnovu brojeva telefona i ugovora koje ste nam dostavili.
U vezi sa žalbom iz 2012. godine, korisnik je ostvario visoku internet potrošnju van svog mesečnog paketa, a saobraćaj su naši sistemi pravilno zabeležili i ispravno tarifirali. Korisnik je upozoren o netipičnoj potrošnji, a nakon toga mu je i suspendovan saobraćaj kako bi se sprečila dalja potrošnja na broju, sve u skladu sa Opštim uslovima naše kompanije.
U slučaju iz 2013. godine korisnik je preko svog USB uređaja ostvarivao internet saobraćaj, a u momentu podnošenja zahteva za raskid ugovora već je imao dospela neizmirena zaduženja prema kompaniji "Vip". Napominjemo da smo mu suspendovali saobraćaj jer nije izmirivao svoje račune.
Pošto smo od ovih korisnika bezuspešno pokušali da naplatimo dug redovnim putem i u direktnoj komunikaciji u predviđenim rokovima, zaduženje smo ustupili agencijama za naplatu koje su, od tog momenta, preuzele svu dalju komunikaciju sa njima.
Preostali slučaj možemo da proverimo nakon što nam pošaljete brojeve telefona ili ugovora.

 

 

Tagovi: