09.02.2016.

08:54

Foto:

Vesti

OTKRILI SMO NOVE "VIP" PREVARE! Internet kao noćna mora, a raskid ugovora - PRAVI PAKAO!

Zaštitniku potrošača javila se, između ostalih, i Olivera K. iz Čačka. Njena porodica je 9. septembra 2014. sklopila ugovor na dve godine sa "Vipom" o bežičnom pružanju internet usluga preko modema (060/152...) i otad, kako kaže, za njih počinje "pakao"...

- Samo sedam dana posle sklapanja ugovora nastali su problemi u konektovanju, često prekidanje i jedva uspostavljene internet veze. Internet praktično nismo ni imali, a račune smo redovno plaćali u nadi da su u pitanju privremene smetnje - počinje priču Olivera.

Nisu primili modem

Sredinom decembra 2015, u "Vipovoj" poslovnici u Čačku podneli su zahtev za raskid ugovora.

Ignorisali su to što su prema odredbama ugovora, tačke 3.2 i 3.3, obavezni da pruže kvalitetnu uslugu, a svaki kvar otklone u roku od 48 sati

- Zahtev je primila i overila pečatom njihova službenica, a mi od tog dana više ne koristimo internet. Nudimo modem na razduženje, "Vip" neće da ga primi. Korisnički servis "Vipa" uporno traži da ponovo dostavljamo isti zahtev. Učinili smo to sa pojašnjenjem: stanujemo u Balkanskoj ulici broj 19, na četvrtom spratu, sa koga kroz prozor dnevne sobe u kojoj nam je računar imamo optičku vidljivost prema svim predajnicima na Ljubiću i Ovčaru, što će reći da imamo sve potrebne uslove osim "Vip" internet veze. Do 10. decembra 2015. godine tačno 25 puta smo se obraćali "Vip" centru na broj 060/1234 sa molbom da se problem reši. Pored toga, više puta odlazili smo u poslovnicu u Čačku noseći modem i laptop radi rešavanja problema i dobijali savete da restartujemo računar, promenimo antivirus koji nije kompatibilan sa "Vipom" i slično. Upoznali smo sve operatere "Vipa", ali problem nismo rešili. Sve smo radili što su predlagali, plaćali reinstaliranje, menjanje antivirus programa, mrežna podešavanja, međutim, nije bilo poboljšanja internet signala i konektovanja - ogorčena je naša sagovornica.

Hvatajte beleške!

Kako kaže Olivera, "Vip" se na njihove probleme nije obazirao, uz stalno naglašavanje da su dužni da plate sve rate do kraja ugovora.

- Tražili su da im dostavljamo nekakve parametre i beleške kada nismo uspeli da ostvarimo vezu i koju internet stranicu nismo mogli da otvorimo, kao da smo dokoni ili kao da smo njihovi podređeni, a ne korisnici koji plaćaju usluge. Bez trunke savesti ili odgovornog poslovanja, ne uvažavajući naše primedbe ni član 18, stav 1 Opštih uslova poslovanja, insistiraju da platimo usluge koje nismo i nećemo koristiti. Ignorišu da su prema odredbama ugovora, tačke 3.2 i 3.3, obavezni da pruže kvalitetnu uslugu, a svaki kvar otklone u roku od 48 sati.

25 puta za 16 meseci se porodica iz Čačka obraćala "Vipu" zbog problema sa internetom

Olivera K. naglašava da je ona, iako "Vip" svoje obaveze nije ispoštovao, do podnošenja pisanog zahteva, to jest svih 16 meseci, uredno plaćala jedva korišćenu uslugu.

- Na sve to "Vip" bezobzirno zahteva da i preostalih osam meseci provedemo u telefoniranju, dopisivanju i obilaženju njihove poslovnice i, naravno, bez obzira na maltretiranje, to još i platimo - zaključuje ogorčena Čačanka.


PRIČA BROJ 2

 

Informer

Laptop je više bio na servisu nego kod mene


Korisnica "Vipa" iz Jagodine (svi podaci poznati redakciji), ispričala nam je svoje iskustvo sa ovim operaterom:

- Na očevo ime uzeli smo laptop. Nakon četiri meseca korišćenja, slučajno sam prosula kafu preko tastature. Naravno, svesna svoje krivice, odnesem uređaj u poslovnicu "Vipa" u Jagodini, pošaljem na reklamaciju, sve napišemo kako je i bilo. Zamenski laptop ne daju, a posle 20 dana stiže mi obaveštenje od servisera da opravka košta 3.250 dinara - zamena tastature i desnog klika. Dogovorimo se da mi jave na koji račun da uplatim taj iznos i od tada prođe jos 20 dana. Stiže novo obaveštenje da tastatura ipak košta 5.250 dinara i da mogu da uplatim taj iznos na račun. Pokušavam da stupim u kontakt sa njima da vidim zašto je toliko velika razlika u iznosu, bez uspeha.

Tada su, kako piše devojka iz Jagodine, već prošla četiri meseca od slanja laptopa na servis.

Tek na dan isteka ugovora od dve godine poslali su mi novi uređaj

- Nikakav zamenski laptop dobila nisam, ali sam morala redovno da plaćam nešto što nisam koristila. Na kraju sam tu zamenu platila 7.360 dinara. U redu. Međutim, vratili su mi laptop i tada počinju prave muke. U narednih 16 meseci uređaj je bio na reklamaciji još najmanje 10 puta, i svaki put serviseri vrate laptop sa izveštajem da radi, da je sve ispravno, itd. Poslednjih mesec dana pre isteka ugovora na dve godine pet puta se kvario. Dva puta kad su ga vraćali tražila sam od šefa poslovnice u Jagodini da ga on uključi i da vidi da li radi. Naravno, nije mogao ni da se uključi, niti je reagovao na bilo koji način. Onda su ga slali ponovo u Beograd, u servis. Na kraju, kada sam otišla u inspekciju i organizaciju za zaštitu potrošača i kada su oni poslali prigovore, na sam dan isteka ugovora, dodeljen mi je novi laptop, bolji od prethodnog, sa nove dve godine garancije.


EVO KAKO MOBILNI OPERATER "VIP" VARA GRAĐANE! Prvo izmisle dug, pa ga daju UTERIVAČIMA!

PRIČA BROJ 3


Sve sam platila, pa čak i "reket"


Kada je sklapala ugovor sa "Vipom", Beograđanka Bojana K. nije ni znala koliko će joj teško biti da ga raskine, bez obzira na to što je, kako kaže, internet usluga koju je trebalo da dobije bila očajna.

- Još 2012. sklopila sam s "Vipom" ugovor o korišćenju internet usluge "kjub". Međutim, moj računar je sporo preuzimao informacije sa interneta, nije mogao nijedan klip da se pogleda bez zastoja i slično. Informatički nepotkovana, računar sam odnela majstoru, koji je konstatovao da je sasvim u redu. Nakon toga odlazim u poslovnicu "Vipa", gde mi, već manje ljubazan, službenik kaže da je njihova usluga sasvim ispravna i da nema šta više da mi kaže, a kamoli pomogne. Mučenje s internetom se nastavlja.

Muke, međutim, tek počinju:

Kada sam već zaboravila da "Vip" postoji, stigla mi je opomena pred izvršenje, nepoznate agencije

- Brojala sam svaki dan do momenta isteka dve godine i uredno se pojavila u poslovnici tražeći da potpišem raskid ugovora. Ali ni to nije jednostavno. Iako sam u prethodnoj žalbi navela da po isteku ugovorne obaveze ne želim više da koristim njihove usluge, bahato i bezobrazno zahtevali su od mene da ponovo podnesem zahtev za raskid ugovora. Okej, i to sam preživela, ispoštovala sve nakaradne zahteve i konačno potpisala raskid ugovora krajem avgusta 2014. Kako je ugovorom o korišćenju internet usluge propisano, računi za plaćanje interneta dostavljani su mi u elektronskom obliku i svaki je plaćen u roku dospeća. Poslednji je stigao 5. septembra 2014, sa rokom plaćanja do 20. septembra, i platila sam ga 17. septembra. Mislite da je to sve? Varate se. Kada sam već zaboravila da "Vip" postoji, 5. januara 2016. na kućnu adresu stiže mi opomena pred izvršenje, nepoznate agencije za uterivanje dugova. Dostavljena opomena je prepuna nedostataka i netačnih podataka, jer piše da sam više puta pismeno i usmeno bila kontaktirana, što je notorna laž. U opomeni ne stoji po kom ugovoru se traži navedeni iznos, po kom osnovu, za koji period, u kom roku moram da platim, da ne govorim o tome da je opomena poslata bez potpisa, pečata, a kamoli zavodnog broja. Naravno da sam kontaktirala sa uterivačima na navedeni telefon i uputila mejl, na koji nikada nisam dobila odgovor. No, tu radi mlada službenica koja ima zaduženje da cvrkuće razgovarajući, ali nijednu suvislu informaciju ne može da vam ponudi. Nakon dva razgovora i dva obećanja da će oni sve da provere i da će se sigurno javiti, odustala sam od daljeg zvanja i znajući da imam problem sa uterivačima dugova odlučila sam da platim "reket", jer drugi naziv za ovakav postupak nemam.

 

 

 

 

Tagovi: