07.10.2016.

11:05

Foto:

Vesti

OBMANA! U VOĆNIM ČAJEVIMA VOĆE TEK U TRAGOVIMA: Umesto divlje trešnje dobiješ - ŠIPAK!

Voćni čajevi koji se prodaju u našim prodavnicama velika su prevara! U većini njih čije smo sastave iščitali uglavnom nema ni trunke voća koje je nacrtano na ambalaži, ili plodovi čini najviše 10 odsto proizvoda. Uglavnom se sadržaj svodi na samo nekoliko procenata arome. Ali zato proizvođači ne štede na šipurku ili hibiskusu koji čine veći deo sadržaja filter-kesice. Tu je kao neizbežan sastojak divlja jabuka, ali i koren slatkog drveta.

Osim što su potrošači obmanuti, deklarisanje ovakvih proizvoda nije u skladu sa propisima. Jer, prema pravilniku usvojenom još pre tri godine, voćni čajevi moraju da sadrže voće koje je nacrtano na ambalaži.

Prema pravilniku, voćni čajevi moraju da sadrže voće koje je nacrtano na ambalaži

Mnogi proizvođači su iskoristili rupu u ovom propisu kojim nije određen minimalni sadržaj voća, pa je tako na primer "Fruktusov" čaj od borovnice  deklarisan po zakonu jer sadrži jedan odsto ploda ovog voća. Ako uzmemo u obzir da pravilnik dozvoljava odstupanja od čak 40 odsto, proizvođač ne bi bio u problemu čak ni da u kesicu stavi samo 0,6 odsto voća sa slike na ambalaži, odnosno samo 0,13 grama u jednoj vrećici. Takav čaj i dalje ispunjava uslove da na ambalaži može da ima sliku borovnice. Ostalih 99 odsto sadržaja između ostalog čine šipak, hibiskus, divlja jabuka, zova...

Istim trikom poslužila se i "Premija", koja je u svoj čaj od jagode sa aromom vanile stavila čak 42 odsto hibiskusa i 19 odsto šipka, dok je udeo osušenog ploda jagode tek jedan procenat.

Kod "Macvalovih" čajeva naišli smo na ozbiljniji problem. Naime, na ambalaži je nacrtana divlja trešnja, ali u filter-vrećici tog voća nema ni za lek. Ima samo njegove arome, i to sedam odsto.

U Ministarstvu poljoprivrede objašnjavaju da to nije u skladu sa propisima i da isticanje slike voća na deklaraciji čaja koji ga ne sadrži, nego samo njegovu aromu, a sadrži druge vrste voća koje nisu istaknute slikom, predstavlja obmanu potrošača u pogledu sastava proizvoda:

- Slikom se potencira plemenitija voćna vrsta, koja nije u sastavu proizvoda, već proizvod sadrži samo aromu. Ne može se koristiti slika sastojka na deklaraciji proizvoda ako tog sastojka u proizvodu nema.

Naročito su prevareni oni potrošači koji kupuju čajeve zbog lekovitih svojstava određenih biljaka. Jer čaj koji sadrži samo 10 odsto aronije sigurno neće pomoći u lečenju infekcija mokraćnih kanala, koje se pripisuje ovoj biljki.

MACVAL - DIVLJA TREŠNJA I CIMET

Informer

- aroma divlje trešnje 7%
- osušena kora cimeta 6%
*sadrži i šipak, hibiskus, plod divlje jabuke, trnjinu, osušenu koru pomorandže, list kupine, slatki koren, zovu i višnju

PREMIJA - JAGODA SA AROMOM VANILE

Informer

- aroma jagode 7%
- osušeni plod jagode 1%
*sadrži i šipak, hibiskus, plod divlje jabuke, trnjinu, slatki koren i aromu vanile

FRUKTUS PREMIJUM - BOROVNICA

Informer

- prirodna aroma borovnice 8%
- plod borovnice 1%
*sadrži i šipak, hibiskus, zovu, slatki koren i limunsku kiselinu

FRUKTUS - ARONIJA, BOROVNICA

Informer

- plod aronije 10%
- aroma borovnice 7%
- plod borovnice 1%
*sadrži i šipak, hibiskus, divlju jabuku, slatki koren

 

 

Tagovi: