19.05.2017.

15:54

Foto:

Vesti

BESNI VLASNICI VOZILA SA UGRAĐENIM SISTEMOM ZA TNG: Smola iz tečnog gasa UNIŠTAVA NAM AUTOMOBILE!

 

75-80 dinara košta litar TNG na pumpama u Srbiji

Naftni tečni gas lošeg kvaliteta je sve češći uzrok kvarova automobila u Srbiji. Kako tvrde brojni potrošači ovog energenta, TNG sadrži neku supstancu poput katrana koja zapuši sistem u automobilu.

Jedan od onih koji nam se obratio sa ovim problemom je Beograđanin Vladan Ostojić, koji nam je kao i još desetak čitalaca postavio pitanje kakav nam tečni gas prodaju na srpskim pumpama. Vladan nam je detaljno opisao svoj problem.

- Sekvent instalacija u mom vozilu je stara oko tri godine. Atestirana je, sa njom sam prešao 18.000 kilometara. Redovno je servisirana u propisanim intervalima. Sve je radilo kako treba do pre desetak dana. Od tada imam problem da automobil neće da prebaci na TNG. Stalno pišti, vraća na benzin kao da nema plina iako je rezervoar skoro pun, tek natočen. Tek kada se motor potpuno zagreje i postigne radnu temperaturu oko 90 stepeni, moguće je prebaciti na gas. Mada ni to se ne dešava uvek. Iz neutvrđenog razloga dolazi do zapušavanja sistema supstancom nalik na katran. Nedoumica je da li su u pitanju marker goriva ili nekvalitetan i loš proces rafinacije ili skladištenja TNG-a - objašnjava Ostojić i dodaje:

Nedavno smo mi iz NOPS hteli da ispitamo poreklo smole u tečnom naftnom gasu. Istraživanjem smo utvrdili da je jedina akreditovana laboratorija za to "Jugoinspekt", koja je i odobrila uvoz
Goran Papović, NOPS

- Gorivo u 90 odsto slučajeva točimo na OMV pumpi u Jurija Gagarina ili EKO pumpi na Tošinom bunaru, osim kada idemo na duža putovanja. Od februara ove godine točimo isključivo na pomenute dve pumpe jer nigde dalje nismo putovali ovim automobilom. Fiskalne račune ne čuvam duže od nekoliko dana, ali OMV lojalti karticom mogu da dokažem da sam česta mušterija.

Naš sagovornik je pokušao da dođe do odgovora u nekoliko ovlašćenih servisa, gde je pre svega saznao da je samo jedan od brojnih korisnika ovog goriva sa istim problemom.

Gorivo u 90 odsto slučajeva točimo na OMV pumpi u Jurija Gagarina ili EKO pumpi na Tošinom bunaru
Vladan Ostojić, oštećeni vlasnik automobila

- U tri različita ovlašćena TNG servisa u Beogradu dobio sam informaciju da je u poslednja tri-četiri meseca navala automobila sa identičnim simptomima (5-10 vozila dnevno po servisu) i da je u pitanju zapušenje TNG sistema crnom supstancom nalik na katran. Čak su i potpuno nova vozila sa fabričkom instalacijom za TNG podložna kvarovima. Majstori mi predlažu ili ispiranje celog sistema (rezervoar, cevi, isparivač i dizne) ili samo čišćenje dizni i klipa u okviru isparivača, gde talog prouzrokuje najveći problem jer blokira klip. Na moje pitanje zašto automobil prebacuje na gas tek kada se dobro zagreje je da kontaminat tada malo "popusti" i odblokira sistem na visokoj temperaturi, pa je moguće prebacivanje na TNG.

Loš način markiranja

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović kaže da se i njihovom udruženju obraćaju potrošači, žaleći se na kvalitet goriva na pumpama u Srbiji. On smatra da najveći problem predstavlja nedovoljna kontrola.

- Nadležnim institucijama su puna usta priča o kontroli i markiranju goriva, ali to u praksi ne funkcioniše. Takođe, veliki problem je gde uraditi analize, jer akreditovane laboratorije ujedno i odobravaju uvoz i prodaju tog goriva. Sigurno onda neće ako im ja odnesem na analizu te uzorke, koje su oni odobrili, da ih proglase i lošim i tako sami sebi uskoče u usta. Nedavno smo mi iz NOPS hteli da ispitamo poreklo smole u tečnom naftnom gasu. Istraživanjem smo utvrdili da je jedina akreditovana laboratorija za to "Jugoinspekt". Međutim, kada smo tražili da nam urade analizu, oni su rekli da to ne rade. Pitam se, onda, na osnovu čega su odobrili uvoz tog gasa - kaže Papović i dodaje:

- Jedini način da saznamo pravu istinu o kvalitetu goriva jeste da se uzorci analiziraju negde u inostranstvu. To je jedini način da se sazna pravo stanje. Mi, nažalost, nemamo nikakvu kontrolu kvaliteta goriva, pa naši sugrađani s pravom sumnjaju u kvalitet onog što kupuju.

Početkom ove godine Ministarstvo energetike je najavilo je da će početi kontrola tečnog naftnog gasa i čeka se dobijanje akreditacije za nacionalnu laboratoriju koja će se baviti tom kontrolom.

Shutterstock

 

 

 

Tagovi: