22.09.2017.

07:36

Foto:

Vesti

NE UPADAJTE U TELENOR ZAMKU! Kupovina mobilnog se evidentira u Kreditnom birou, TELEFON NA RATE ZNAČI KREDIT!

 

Da bih mogla da podignem kredit u svojoj banci, morala sam Telenoru da isplatim celo dugovanje
​Dragana M.

Ako kupujete mobilni telefon preko Telenor banke, znajte da je reč o beskamatnom kreditu koji se evidentira u kreditnom birou i smanjuje vašu kreditnu sposobnost. To nije znala naša čitateljka Dragana M. iz Beograda, kada je na ovaj način kupila tri uređaja za sebe i decu jer su svi već godinama korisnici ovog mobilnog operatera.

Prema njenim rečima, u jednoj od poslovnica bilo joj je ponuđeno da sama uplaćuje novac preko Telenorovog bankomata ili da joj se novac skida sa plate preko administrativne zabrane. Dragana je odabrala opciju da sama uplaćuje svakog 19. u mesecu preko bankomata ratu i da joj se plata ne dira.


NAJNOVIJA SMS PLJAČKA: Srbijom hara prevara koja opasno lupa po džepu!

- Takav ugovor sam i potpisala i nekoliko puta proverila da li nešto ima veze sa platom, kao i da li ulazi u kreditni biro. Ubedili su me da tu opciju neće dirati jer sam se obavezala da sama uplaćujem svoje rate preko Telenorovog bankomata. Dobila sam svoju karticu i PIN kod i sve svoje obaveze sam redovno izmirivala. Čak su mi dali i popust na ukupan iznos jer sam odabrala da novac uplaćujem preko njihove banke. Nisam ni pomišljala da će me tako nasamariti i zamalo dovesti u veliki problem - otkriva za Zaštitnik potrošača Dragana M.

Kako kaže, u šta se uvalila, saznala je tek nakon nekoliko meseci.

Na šta su nam se žalili korisnici Telenorove mreže?

* na prerano potrošene megabajte interneta
(uvek u istom periodu svakog meseca)
* na automatsko produžavanje ugovorne obaveze bez obaveštenja
* na plaćanje preko "Telenorove" kartice
* na predugačak rok za uvažavanje reklamacije
* na čekanje zamenskog aparata usled kvara telefona

- Ne bih ja ni shvatila šta su mi uradili dok nisam otišla u svoju matičnu Rajfajzen banku, jer mi se otvorila mogućnost za refinansiranje kredita. Odnela sam potrebne papire, podnela zahtev, ali me je službenica u sekundi presekla kada mi je rekla: "Ali Dragana vi već imate zaduženje kod neke banke i niste kreditno sposobni." U trenutku mi se cela banka okrenula naopako jer nisam imala pojma o čemu se radi. Detaljno smo sve pregledale i tada sam shvatila da mi je ceo dug ka Telenor banci, za telefone, evidentiran u kreditnom birou. Odmah sam otišla u centralu njihove banke, ali tamo sam naišla na grupu neobaveštenih radnika, koji su me šetali od vrata do vrata. Da sam imala vremena terala bih se ja s njima i do suda, ali refinansiranje kredita mi je bilo mnogo važnije, pa mi je jedini cilj bio da se otarasim Telenor kartice i dugovanja. Naravno, uslov je bio da im iskeširam ceo preostali dug za telefone od 70.000 dinara da bi se taj njihov kredit skinuo sa mog tereta - ispričala nam je naša sagovornica.

70.000 dinara Telenoru je isplatila Dragana M.

Predsednik Udruženja bankarskih klijenta "Efektiva" Dejan Gavrilović naglašava da se ovde jasno radi o neadekvatnom poslovanju ovog mobilnog operatera, ali da je najveći problem u začkoljicama ugovora koji korisnici bukvalno ne razumeju.

- Ukoliko je korisnik jasno stavio do znanja da ne želi da se neko zaduženje vidi u kreditnom birou niti da se način plaćanja obavlja putem administratitvne zabrane, to je trebalo da se usvoji i dokumentuje ugovorom kao dokaz. Jer u praksi svaki vid plaćanja na rate preko kartice spada u kredit. Nažalost, ja nisam imao prilike da vidim kako izgledaju ti ugovori i uslovi poslovanja, ali moram priznati da sam imao nekoliko nezadovoljnih i oštećenih korisnika koji su koristili usluge Telenor banke - objašnjava Gavrilović.

On zato savetuje sve korisnike bilo kojih mobilnih operatera da pažljivo čitaju svaku stavku ugovora i ukoliko im se nešto obeća usmeno, da se obavezno doda i kao napismena beleška na papiru.

 

 

 

 

 

Tagovi: