Vesti
SKANDAL! POTPUNI JAVAŠLUK U KURIRSKIM SLUŽBAMA! Gube pakete, ne poštuju vreme, ne primaju reklamacije...
Pitam se ko će nama da nadoknadi sve troškove, od telefonskog računa i goriva do putarine, koje smo utrošili u potrazi za svojim stvarimaGoga Trajković, studentkinja |
ŠTA KAŽE ZAKON: Zakon o poštanskim uslugama, kada je reč o oštećenju robe prilikom transporta glasi: * Poštanski operator oslobođen je odgovornosti ako dokaže da je do gubitka ili oštećenja registrovane pošiljke došlo usled uzroka koji se nisu mogli predvideti, pa čak i zbog krivice pošiljaoca |
Da stvar bude gora, od službenika nije nikad mogla da dobije informaciju gde se pošiljka nalazi.
- Uvek smo dobijali različite informacije - da se pošiljka nalazi u Beogradu, Šapcu, Novom Sadu. Ne moram ni da kažem koliko puta niko nije podigao slušalicu i koliko puta mi je zalupljena slušalica. Sedam dana kasnije pod pritiskom priznaju da je deo pošiljke izgubljen. Dakle, pet dana su lagali i mazali nam oči kako bi dobili na vremenu, a opet nisu ništa uradili - kaže Trajkovićeva.
- Kako smo poštena porodica koja je jedva skrpila sve što se nalazilo u pošiljci (kompletne studentske potrepštine, stvari, tehniku i sve što je potrebno jednom studentu za život u drugom gradu), nismo odustajali od okretanja telefona, čak i odlaska u predstavništvo "Aksa" u Vranju. Posle desetina lažnih informacija, pokupili smo se i krenuli u pustolovinu traganja za ličnim blagom - ironična je naša sagovornica, koja ubrzo otkriva da se deo pošiljke nalazi u magacinu u Novom Sadu.
- Zelene torbe dobile su neku vojničku crno-maslinastu boju. Stvari su unutra bile polomljene, a hrana pokvarena. Nedostajao je crveni kofer sa točkićima. Pokupim nađene stvari, i dobijem broj mobilnog telefona za reklamaciju uz obećanje da će se izvesna gospođica Nela javiti i rešiti problem. Međutim, taj broj telefona nije u funkciji, a na zvanični broj telefona za reklamacije ili ne dižu slušalicu ili je zauzet. Posle nekoliko dana uspela sam da konačno saznam gde je kofer u kome su mi bile neophodne stvari. Pronađen je u magacinu u Šapcu. Pitam se ko će nama da nadoknadi sve troškove - od telefonskog računa i goriva do putarine, koje smo utrošili u potrazi za svojim stvarima. A da ne pričam da se nisu udostojili ni da nam vrate naknadu za poštarinu - ogorčena je Goga.
Goga je svoju muku podelila i na svom Fejsbuk profilu, nakon čega je usledila lavina pritužbi na kurirsku službu "Aks".
Moj suprug je zimske gume koje je naručio našao u magacinu sakrivene ispod paleta, spremne da budu ukradene samo dok mi malo zaboravimo na njihBiljana Simović |
Biljana Simović je prepričala svoj problem.
- Moj suprug je bio uporan, pa je zimske gume koje je naručio našao u magacinu "Aksa" u Šapcu, sakrivene ispod paleta, spremne da budu ukradene samo dok mi malo zaboravimo na njih... Lično je otišao da ih traži i našao ih je na već pomenutom mestu. Rečeno nam je da je pošiljka izgubljena, a kasnije, kad su provaljeni, kurir je rekao da nije bilo mesta u kombiju za njih, pa bi ih on doneo u narednih par dana - požalila se Biljana.
Na to se nadovezala Olivera Pešić, koja se požalila da je na isti način ostala bez bazena, a Mileni Marković pokušali su da naplate poštarinu za paket, iako im je platio pošiljalac.
NOPS: Reklamaciju uložite istog dana U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije tvrde da dobijaju sve veći broj žalbi na račun kurirskih službi. Kako kažu, trećina primedaba se odnosi na vreme za koje je isporučena roba, a sve je više i onih koji se im se javljaju zbog loše usluge i isporuke oštećene robe koju oni kasnije ne uspevaju da reklamiraju i zamene. |
- Drugarica mi je poslala poklon za rođendan, platila i poklon i poštarinu uredno. Kurir iz "Aksa" mi donosi pošiljku i traži da platim sve ponovo. Okrenem nekoliko telefona, oni priznaju grešku i za pola sata mi opet donesu paket, za koji ipak ne treba da platim. Bezobrazluk, hteli su od obe da uzmu pare - ispričala je Milena.
Veliki broj prigovora stigao je i na račun kurirske službe "Beks". Vesna Suvačar Đurić je je jedan od razočaranih korisnika.
- Tri umetničke slike koje sam naslikala sinu za rođendan, poklone unucima, snaji i sinu za Božić poslala sam 6. januara ove godine. Paketa nigde nema, nikakav dokument nisam dobila, nigde ništa nema... Pozivala sam se na zakon, policiju... Ništa do danas nije stiglo i nikom ništa - ispričala je Vesna.
Marijeta Aleksić kaže da je takođe bespomoćno tragala za svojim paketom.
- Paket je trebalo da stigne do 12 sati, ali je ostao u magacinu. I sledećeg dana ista priča. Dobila sam kontakt-telefon za reklamaciju, koji je neprestano zauzet - kaže Marijeta.
Jedan od korisnika "Dejli ekspresa" se takođe našao u neobranom grožđu.
- Kupio sam eksterni disk preko interneta i zamolio prodavca da mi pošalje odmah jer sam išao na put. Javio mi je da je poslao "Dejli ekspresom". Zove me kurir ujutru oko osam sati, kaže da je tu za minut. Izađem napolje, nema nikoga. Zove on mene ponovo i ispostavi se da je u istoj ulici, ali u drugom mestu. Uredno sam poslao prodavcu u poruci tačnu adresu i poštanski broj, koju je on i prosledio kurirskoj službi. I da stvar bude još gora, hteo sam na moju štetu da odem do tog mesta koje je udaljeno nekih 15-20 kilometara, samo zato što mi hitno treba paket, iako je njihov propust u pitanju! Međutim, kurir mi kaže kako on ne može da čeka i, ako mi hitno treba paket, da dođem do njihovog magacina u Novom Sadu, koji je nekih 40 kilometara udaljen. Krajnji bezobrazluk! Prodavac je takođe kontaktirao sa njima i utvrđeno je da je njihova greška u pitanju - ispričao je K. P.