30.01.2018.

12:39

Foto:

Vesti

GRAND I KOKA-KOLA NAS PRAVE BUDALAMA! Prodaju nam nagradna pakovanja, A NAGRADNE IGRE NEMA!

"Koka-Kola" nagradna igra "Sakupi, osvoji - virvirci su tvoji" zvanično je završena 25. decembra 2017. godine. "Vidim ti sigurni dobitak", nagradna akcija "Grand kafe" okončana je još 7. decembra. Međutim, reprezentativna pakovanja koja promovišu i uslovljavaju učešće u ovim nagradnim akcijama i dalje se prodaju u našim marketima.

Na adresu naše redakcije stigle su brojne žalbe potrošača na dve pomenute kompanije, koji smatraju da su obmanuti na taj način.

- Ne bih ni obratila pažnju na to da mi ćerkica nije probila glavu kada smo doneli kući paket "koka-kole" za slavu Sveti Jovan. Na bocama od litar i po su bili beli čepovi koji se skupljaju za virvirke. Insistirala je da ih sačuvamo i da ih zamenimo za figurice koje imaju njeni drugari iz vrtića. Iskreno, nisam ni znala o čemu je reč jer gazirane sokove kupujemo samo kada nešto proslavljamo - ispričala nam je Jelena Dolanović iz Kragujevca.

VELIKA KOKA-KOLINA NAVLAKUŠA! Građani trošili pare i sakupljali čepove, a OD VIRVIRAKA NI TRAGA!

Kako kaže, ubrzo je shvatila da je prevarena.

- Pročitala sam na boci koji su uslovi i tek na kraju zapazila da je ta akcija završena pre skoro mesec dana. Zakone ne poznajem, ali mislim da je ovo prevara što se i dalje prodaju ta promotivna pakovanja. Ne znam ni da li je to krivica trgovaca ili proizvođača, ali smatram da ovo ne bi smelo da se događa - zaključuje Jelena, koja nije jedina koja nam se požalila ovim povodom.

Da "Koka-Kola" nije usamljen slučaj ukazala nam je Zdravka Stamatović iz Užica, koja je pre nekoliko dana pazarila kesicu "gold grand kafe", na kojoj je zalepljena nalepnica na kojoj se promoviše nagradna igra "Vidim ti siguran dobitak".

- Priznajem da sam od onih kupaca koji stalno skupljaju neke markice, kupone, bodove kako bi dobili poklon ili popust na nešto. Pre dva meseca sam skupljala te kupone sa kesica "grand kafe". Malo sam ja kupovala, nešto mi je donosila komšinica koja radi u kafani, jer je bilo potrebno da se kupi mnogo kafe da bi se skupilo dovoljno bodova za poklone. Nekako sam uspela da nakupim za poklon peškir. Sećam se da je rok bio do početka decembra. Pre neki dan ja u prodavnici vidim opet te iste nalepnice i kupim namenski "grand gold". Kod kuće sam imala šta i da vidim - pa to je ta stara nagradna igra koja je trajala do 7. decembra. Osećala sam se kao, što bi narod rekao, ovca za šišanje - ogorčena je Zdravka.

BAGRA! ZAVLAČE NAM RUKU U DŽEP! Na koka-koli piše 50, A PLAĆAMO JE 60 DINARA!

Tragom ovih priča i ekipa Zaštitnika potrošača obišla je markete u Beogradu kako bismo istražili da li se prodaju ova promo pakovanja "koka-kole" i "grand kafe". I naišli smo na pregršt problematičnih pakovanja. Pored njih prodaju se i kafa i "koka-kola" u običnim pakovanjima, ali su na policama boce sa belim čepovima, a i kesice sa dobitnim nalepnicama.

Potrošači dovedeni u zabludu

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, pod obmanjujućom poslovnom praksom smatra se poslovna praksa trgovca kojom navodi ili preti da navede potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, tako što mu daje netačna obaveštenja ili stvaranjem opšteg utiska ili na drugi način, čak i kada su obaveštenja koja daje tačna.Nenad Bumbić, predsednik udruženja Zaštita potrošača, kaže da su se proizvođači zaštitili time što su naveli datum isteka nagradne igre, ali da je veliki problem to što to uglavnom piše sitnim slovima i u drugom je planu u odnosu na promociju.
- Na taj način potrošač je naveden u situaciju da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo da nije tih nalepnica - kaže Bumbić za Zaštitnik potrošača.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević ističe da prema zakonu takvi proizvodi ne bi smeli da se nađu na rafovima prodavnica nakon isteka propisanog roka.
- Takvi artikli nose poruku koja dovodi potrošače u zabludu, pa čak ih i navodi na loše ekonomske odluke. Zbog nagrada koje se nude, kupac će se zaleteti i kupiti taj proizvod umesto nekog jeftinijeg. Potrošač koji i nakon isteka roka nagradne igre sakupi dovoljan broj čepova ili bodova i dostavi na propisanu adresu, stiče pravo na nagradu. Preporuka potrošačima u ovakvim slučajevima jeste da pokrenu postupak za zaštitu kolektivnih interesa za koji je potrebno najmanje 10 oštećenih stranki - savetuje Bogosavljević.

47 dana je prošlo od kada je zvanično završena "Grand" nagradna igra29 dana je prošlo od kada je zvanično završena "Koka-Kola" nagradna igra
Tagovi: