16.03.2018.

12:19

Foto:

Vesti

"AVALA FARM" I DALJE VARA POTROŠAČE! Lažni Branko iz Bogatića promoviše "antikilogram"!

Kompanija "Avala farm" nastavlja da vara građane prilikom reklamiranja svog proizvoda "antikilogram". Princip prevare je isti kao i onaj o kom smo pisali prošle godine - koriste nepostojeće ljude koji govore o pozitivnim iskustvima sa njihovim preparatom. Ovog puta je reč o mašinbravaru iz Bogatića, izvesnom Branku J. (64), koji u promo tekstu (plaćenom oglasu) tvrdi da je "pobedio hemoroide, stomačni zatvor i suvišne kilograme".

Kada smo fotografiju koja bi trebalo da predstavi izvesnog Branka iskopirali na internet pretraživač, ispostavilo se da je reč o slici sa berze fotografija Shutterstock, koja je slikana kao ilustracija za radnika u industrijskoj proizvodnji, a koja je delo fotografa Dmitrija Kalinovskog iz Belorusije.

S druge strane, u pomenutom oglasu lažni Branko detaljno opisuje kako je rešio brojne zdravstvene probleme i smršao 17 kilograma "na prirodan i zdrav način".

Kada smo prvi put raskrinkali prevaru kompanije "Avala farm", gde su za imaginarne zadovoljne korisnike iskorišćeni Mila Kodić (32) iz Beograda i Oliver Bešlić (43) iz Raške sa sve fotografijama foto-modela, stručnjaci su upozorili da je reč o "kriminalu".

VELIKA OBMANA! LAŽNI NIKOLA I JANKO HVALE "ANTIKILOGRAM"! "Avala farm" nastavlja da VARA POTROŠAČE!

Printscreeen


Stručnjak za marketing, profesor Cvijetin Milivojević rekao je za Zaštitnik da je korišćenje nasumice odabranih fotografija ljudi sa interneta zarad promovisanja raznoraznih preparata krivično delo i kažnjivo je zakonom.

- Ne možete koristiti tuđe fotografije i na osnovu njih prodavati proizvod, naročito ne ako je u pitanju preparat za mršavljenje. To je krivično delo. U mnogim razvijenim zemljama organizacije koje se bave zaštitom potrošača podižu tužbe i krivično gone sve one kompanije koje obmanjuju potrošače. Te kompanije uglavnom izgube na sudu i bivaju prinuđene da plate ogromne iznose novca - kaže Milivojević.

Predsednica Upravnog odbora Centra potrošača Srbije Vera Vida složila se da je korišćenje fotografija ljudi koje određena firma predstavlja kao nekog ko je koristio preparate i pritom smršao a nije - klasično obmanjivanje kupaca.

- To je klasična zloupotreba u marketinške svrhe kako bi se preparat što bolje prodavao, ali to je obmana potrošača i kompanije ne treba to da rade. Da bi potencijalni korisnici određenog proizvoda bili sigurni u dejstvo određenog preparata, najbolje je da se raspitaju kod nekog ko ga je već koristio kako bi iz prve ruke saznali da li preparat deluje ili ne - kaže Vida, i dodaje da korišćenje fotografija sa raznih sajtova za marketinške potrebe, bez dozvole, može biti krivično delo ukoliko su zaštićene autorskim pravima.

- Ako kompanije postave na sajt fotografije koje su zaštićene autorskim pravima, mogu krivično odgovarati. Ipak, i ukoliko su fotografije dozvoljene za korišćenje, u svakom slučaju je to obmana potrošača jer su to ljudi koji nisu koristili preparate - objasnila je Vida.

Korišćenje nasumice odabranih fotografija ljudi sa interneta zarad promovisanja raznoraznih preparata kažnjivo je zakonomCvijetin Milivojević, marketinški stručnjak
Tagovi: