04.09.2018.

09:26

Foto:

Vesti

NE VERUJTE "DŽAMBO" KATALOGU, ALI NI SVOJIM OČIMA! Kompanija "Veropulos" žestoko KRŠI ZAKON O OGLAŠAVANJU!

Dok razgledate promotivne kataloge trgovinskog lanca "Džambo", ne verujte svojim očima, jer ono što vidite na slici možda uopšte neće ličiti na proizvod koji zateknete na rafu ili će on biti skuplji nego što piše u katalogu, otkriva Zaštitnik potrošača!

300 hiljada dinara je minimalna kazna za ovaj prekršaj

To ćete shvatiti tek ako pročitate sitna slova na kraju promotivne brošure, gde je ispod proizvoda namenjenih školarcima ispisana skandalozna i nesvakidašnja napomena.

- Cene su informativnog karaktera i izražene su u dinarima. "Veropulos" zadržava pravo izmene cena bez prethodne najave. Fotografije ne moraju u potpunosti odgovarati stvarnom izgledu proizvoda. Za moguće štamparske greške ne snosimo odgovornost - piše na dnu stranice "Džambo" kataloga.

NE(VERO)VATNI PREVARANTI! Grčki marketi i dalje nas OBMANJUJU SA CENAMA!

U prevodu to zapravo znači da vas unapred upozoravaju da se ne iznenadite ako ranac plave boje za koji u katalogu piše da košta 599 dinara na rafu u "Džambo" prodavnici pronađete po ceni od 999 dinara i da on zapravo nije plave, već braon boje! Stručnjaci se slažu da kompanija "Veropulos", pod čijim okriljem rade "Super Vero" i "Džambo", na ovaj način svesno dovodi kupce u zabludu i sniženim cenama ih "navlači" da požure u njihove radnje, što predstavlja kršenje Zakona o zaštiti potrošača. Kazna predviđena za prevare u oglašavanju kreće se između 300.000 i dva miliona dinara.

Prema zakonu, trgovac je dužan da proda robu po ceni po kojoj je oglašavaNenad Bumbić, "Zaštita potrošača"

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ističe da na ovaj način kompanija "Veropulos" dovodi u zabludu kupce, "mami" ih dobrim cenama koje u svakom trenutku mogu da "skoče".

- Ovo je moderno doba je omogućilo kupcima da iz fotelje prelistavaju štampane i onlajn kataloge, na osnovu čega biraju mesto kupovine. Tako će roditelj da otrči u "Džambo" da kupi detetu ranac, sveske, olovke i pernicu po sniženoj ceni, ali kada dođe i na rafu vidi da je "Džambo" u međuvremenu cenu sveske podigao za nekoliko dinara ili da je ranac dosta lošijeg kvaliteta nego što je izgledao na slici, onda ga dovodite u zabludu. On je mogao da ode u drugu prodavnicu ili knjižaru i da kupi skuplje sveske, ali nije jer ga je privukla akcijska cena koju su mu obećali u katalogu - napominje Bumbić za naš list.

KO JOŠ VERUJE SUPER VERU! Slogan lanca grčkih marketa je ČISTA NAVLAKUŠA!

Naš sagovornik objašnjava da je ova napomena besmislena i da je "Džambo" dužan da vam robu naplati po ceni iz kataloga, jer mu u suprotnom preti kazna od 300.000 do dva miliona dinara.

- To je klasična prevara u oglašavanju! Prema zakonu, trgovac je dužan da proda robu po ceni po kojoj je oglašava. Mogu da napišu šta god hoće, ali ako kupac dođe i na rafu zatekne svesku po ceni od 35 dinara, a ona je u katalogu reklamirana po ceni od 25 dinara, trgovac je dužan da mu je naplati jeftinije. Ova napomena je besmislena, jedino kako trgovci mogu da se ograde jeste da akcijska cena važi do određenog datuma ili do isteka zaliha, što sa "Džambo" katalogom nije slučaj. Kazna za prevare u oglašavanju propisana zakonom je novčana i iznosi od 300.000 do dva miliona dinara - napominje Bumbić.

U kompaniji "Veropulus" ćute

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom "Veropulus" kako bismo dobili odgovore na pitanja čemu uopšte služi njihov katalog, kada kupci ne mogu da se pouzdaju ni u cene ni u slike. Međutim, do sada odgovore nismo dobili.

Tagovi: