13.09.2018.

13:08

Foto:

Vesti

OVLAŠĆENI LG SERVIS ODRAO KUPCA! Frižider u garanciji, A POPRAVKA 100 EVRA!

To što ste na neki uređaj dobili garanciju, bilo zakonsku od dve, ili produženu od 10 godina, ne znači da vas popravka u garantnom roku neće debelo koštati. Tako nešto možete na primer doživeti u LG ovlašćenim servisima kada vam u garantnom roku majstor zamenu kompresora naplati čak 12.400 dinara na ime "troškova popravke"?! Navodno, deo ste dobili za džabe.

Upozorili su me da ni slučajno ne angažujem neki drugi servis, jer onda ubuduće neće priznavati garancijuDragan Rajlić

Jedan od nasamarenih građana koji je imao veoma neprijatnu situaciju kada je saradnja sa ovom firmom u pitanju jeste i Beograđanin Dragan Rajlić. U razgovoru za Zaštitnik potrošača on ističe da je zgranut neprofesionalnim ponašanjem zaposlenih u ovlašćenom servisu, tvrdeći da je bez potrebe "bacio" 12.400 dinara jer je majstor od njega to zahtevao.

- Kupio sam LG frižider pre tri godine i platio ga 69.999 dinara. Uz to sam dobio i overenu garantnu knjižicu. Tu su bila sva potrebna uputstva za korišćenje, a između ostalog, i broj telefona za sve prijave kvarova i reklamaciju. E tada počinje agonija i bezobrazluk servisera - naglašava Rajlić.

ERNEST SAKIĆ, VOZAČ O KOJEM PRIČA CELA SRBIJA: Idem u Nemačku da kažem DA IM JE 'MERCEDES' SMEĆE!

Njegovi problemi počeli su početkom avgusta.

- Tada je frižider počeo da se kvari. Kako je bio u garanciji, nisam imao kud nego da okrenem broj iz garantne knjižice. Postavljali su mi neka pitanja, poput "gde stoji frižider, na toplom ili u hladu?" ili "možda vam kabl gubi kontakt, pomerite ga, levo ili desno" i tako ukrug, bez pomoći - kaže naš sagovornik.

U garanciji je istaknuto da ona pokriva troškove delova, ali ne i rad, što jasno potvrđuje da je to prevara kupca i njegovo dovođenje u zabluduNenad Bumbić, Zaštita potrošača

Kada im je odgovorio na sva pitanja i uradio sve što su mu rekli, a rezultata nije bilo, došli su ljudi iz servisa.

- Kada ništa od svega toga nije pomoglo, onda su me uputili na njihov ovlašćeni servis "AB LG servis" i napomenuli da ni slučajno ne angažujem neki drugi jer neće ništa priznavati, naročito ne garancija. Sve sam to ispoštovao i dočekao dolazak servisera, ne sluteći da će me sve to debelo koštati. Došli su momci, pogledali frižider i utvrdili za svega nekoliko minuta da je u pitanju pokvareni kompresor. Tu uslugu dijagnostike naplatili su mi 3.000 dinara!

PRODUŽENA GARANCIJA - ČISTA ZA*EBANCIJA! Kupci gube pravo na dodatni garantni rok JER IM NIKO NE KAŽE DA TREBA DA SE REGISTRUJU ZA TU USLUGU!

Kako kaže, bio je najblaže rečeno začuđen i zbunjen, ali tada nije odreagovao i platio im je dijagnostiku.

3.000 dinara naplaćena je samo dijagnostika kvara

- Rekli su mi da nov kompresor stiže za sedam dana. Ugradili su nov deo, ali su stavili mnogo manje kvalitetniji, a onda i ispostavili račun. Bio sam šokiran i skamenjen jer su od mene zahtevali da im odmah isplatim još 9.400 dinara. To sa onih prethodnih 3.000, sve ukupno ispalo je čak 12.400 dinara za popravku frižidera u garanciji! Kada sam ih pitao o čemu se tu radi, jer na knjižici piše da je garancija 10 godina, nisu puno hteli da objašnjavaju već su zahtevali da im platim. Samo su mi rekli da kupac mora da snosi troškove popravke, a da samo deo dobijam besplatno, što, koliko ja znam, nije tačno - požalio nam se naš sagovornik.

Udruženje "Zaštita potrošača" kome se naš sagovornik obratio za pravnu pomoć, kontaktiralo je nekoliko servisa koji se bave popravkom frižidera. Ispostavilo se da ta usluga u najgorem slučaju košta dvostruko manje nego što je Rajlić platio ovlašćenom servisu. 

Bumbić: Kršenje zakona

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ističe za naš list da je u ovom slučaju došlo do ozbiljnog kršenja Zakona o zaštiti potrošača i da su u ovom servisu dužni da klijentu vrate novac.- U garanciji je istaknuto da ona pokriva troškove delova, ali ne i rad, što jasno potvrđuje da je ovde došlo do prevare kupca i njegovog dovođenje u zabludu. Ovo je nepoštena poslovna praksa, ugrožavanje prava potrošača i ostvarivanje dodatnog profita mimo zakona. Čemu onda garancija ako će se kupcima naplaćivati svaka popravka. Servis je na vrlo lukav način umesto svog rada naplatio i vrednost tog kompresora, što nikako nisu smeli. Ovde ima prostora žalbu i za reagovanje nadležnih institucija, a ono što najmanje može da se uradi, jeste da se ovom građaninu vrati novac koji mu je uzet za kompresor - smatra Bumbić.

Tagovi: