26.01.2019.

09:20

Foto:

Vesti

LAPTOP OD 51.000 DINARA CRKAO ZA 10 DANA - "VIN VIN" ODBIJA DA VRATI PARE!

U prodavnicama tehnike "Vin vin" prodaju uređaje koji se kvare ubrzo nakon kupovine, a krivica za kvar se ili svaljuje na potrošače ili se umanjuje vrednost kvara kako ne bi mogli da ostvare pravo na povraćaj novca ili nov uređaj.

Nije softver

Kada računar ne može da se uključi, najverovatnije je problem u bateriji, napajanju ili čak u matičnoj ploči, a ne u softveru
Dragan Ognjević, kompjuterski stručnjak

Jedan od najdrastičnijih primera koji je stigao na našu adresu je slučaj Beograđanke Irene Đ., kojoj je laptop prestao sa radom samo 10 dana nakon kupovine, i to tako da uopšte nije mogao da se uključi. Zahtev za povraćaj novca prilikom reklamacije odbili su joj uz obrazloženje da je reč o softverskom problemu i da će joj popraviti računar u roku od 30 dana.

Da stvar bude gora, nije reč o nekom jeftinom uređaju, već o "Asusovom" računaru sa dobrim performansama koji je žena platila 50.990 dinara! Kada je vratila laptop i tražila povraćaj novca, u "Vin vinu" su joj odbili reklamaciju uz obrazloženje da se ne radi o hardverskom kvaru, već je samo neophodno da se urade određena softverska podešavanja, nakon čega će joj računar biti vraćen za 30 dana.

Informer

Koliko je ovo obrazloženje nelogično i neistinito, objasnili su nam i kompjuterski stručnjaci, koji tvrde da kod softverskih kvarova računari mogu da se uključe, ali ne može da se podigne sistem, dok je u ovakvim situacijama, kada laptop praktično "ne daje znake života", sigurno reč o hardverskom kvaru poput napajanja ili matične ploče. Celu stvar čini dodatno sumnjivom to što je i za najkomplikovanija softverska podešavanja potrebno najviše tri sata, a ne 30 dana.

Informer

U udruženju "Zaštita potrošača" kažu da na njihovu adresu stižu brojne žalbe na račun "Vin Vina".
- Našem udruženju potrošači su se na "Vin vin" najviše žalili zbog neodgovaranja na reklamacije, opisa proizvoda na sajtu koji ne odgovaraju stvarnim konfiguracijama uređaja, ali i zbog toga što prilikom popravke kompjutera i laptopova stavljaju lošije grafičke kartice nego što je original. Imali smo i jedan bizaran slučaj gde su čoveku prodali računar namenjen američkom tržištu! Čovek je kupio "tošiba" računar, dobio garanciju i sa njom hteo da se registruje na zvaničan sajt kako bi dobio produženu garanciju. Ali neprijatno je iznenađen kada mu je stigao odgovor da odbijaju njegov zahtev jer računar nije namenjen našem tržištu, kao i da je ta garancija godinu i po dana ranije već aktivirana u Americi. Zamislite to.
No to nije sve.
- Imali smo čak i slučajeve da se kupci desktop računara obraduju kad ga prvi put uključe jer vide da imaju instaliran "Vindous" operativni sistem iako ga nisu platili. Sreća preraste u bes kad vide da se na računaru nalaze i dokumenti prethodnog vlasnika, poput podataka o bankovnim računima. Kod desktop računara kod nas se često ugrađuju polovne komponente poput hard diskova - navode naši sagovornici. 

- U "Vin vin" radnji sam 19. decembra 2018. godine kupila "asus" laptop, koji sam platila 50.990 dinara. Iako je u prodavnici bilo nekoliko uređaja za znatno manje para, odlučila sam da dam ovoliki novac jer mi laptop treba za posao i nisam želela da kupim nešto jeftino, pa da već za dve godine moram da uzimam novi. Smatrala sam da visoka cena podrazumeva i kvalitet. Samo deset dana nakon kupovine radila sam na računaru, kada se on naprasno ugasio. Pomislila sam da se baterija ispraznila, pa sam ga priključila na struju. Lampica za punjenje je svetlela, pa sam pokušala opet da ga upalim. Međutim, moj potpuno nov laptop nije davao znake života - priča Irena Đ. i dodaje:

Nepoverenje

Bez razmišljanja tražila sam novac nazad jer nisam posle svega mogla da im verujem na reč da se novi računar neće pokvariti
Irena Đ.

- Čak nekoliko puta pokušala sam da ga upalim dužim držanjem dugmeta za paljenje, ali ništa se nije dešavalo. Uspaničila sam se jer imam puno ličnih podataka na njemu. Kako su bili novogodišnji praznici i "Vin vin" prodavnice nisu bile otvorene, tek 3. januara sam uspela da reklamiram proizvod. Kada su se uverili da nije moguće upaliti kompjuter, pitali su me da li želim da mi daju novi računar ili da mi vrate novac. Čak su u opisu reklamacije napisali da na uređaju postoje "vidljivi znakovi korišćenja", samo mi nije jasno kako je to moguće nakon samo deset dana?! Bez razmišljanja tražila sam novac nazad jer nisam posle svega mogla da im verujem na reč da se novi računar neće pokvariti. Bila sam, blago je reći, šokirana kada mi je SMS-om stigao odgovor na reklamaciju u kome su odbili zahtev za povraćaj novca uz obrazloženje da je laptop u redu, samo mu je potrebno softversko podešavanje. Samo želim da se ovo što pre reši i više u životu neću ništa kupiti u ovoj prodavnici - konstatovala je naša vidno razočarana čitateljka.

Informer

Stručnjak za kompjutere Dragan Ognjević objasnio je za Zaštitnik potrošača da, ukoliko računar neće da se uključi i praktično "ne daje znake života", nikako ne može da bude reč o softverskom, već o hardverskom kvaru.

U UŽICU DONETA PRESUDA KOJA MENJA SVE! Tužio prodavca zbog pokvarenog laptopa, SUD ODLUČIO DA MORA DA DOBIJE NOVI!

- Kada je u pitanju softverski kvar, računar može da se uključi, ali ne može da podigne sistem. S druge strane, kada računar ne može da se uključi, ni da se puni, reč je o hardverskom kvaru. U ovom slučaju kristalno je jasno da se radi o hardverskom problemu, a ne o softverskom, kako tvrde u "Vin Vinu". Najverovatnije je problem u bateriji, napajanju ili čak u matičnoj ploči - istakao je Ognjević.

U "Vin vinu" ćute

Povodom slučaja naše čitateljke poslali smo pitanja u kompaniju "Vin vin". Međutim, do ovog momenta od njih nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

On se osvrnuo i na odgovor "Vin vina" kako su laptopu naše čitateljke potrebna samo softverska podešavanja.

- Koliko sam video, u tom odgovoru oni tvrde da će laptop biti prosleđen na softverska podešavanja i vraćen u roku od 30 dana. Svakome ko se makar malo bavi računarima ovo zaista zvuči smešno. Čak i za najkomplikovanija softverska podešavanja potrebno je svega nekoliko sati. Tako da nije jasno zbog čega im treba 30 dana za jednu tako jednostavnu operaciju koju su mogli da urade praktično na licu mesta, osim ako nije u pitanju neki zaista ozbiljan kvar koji ne žele da priznaju - iskren je naš sagovornik.

PRODUŽENA GARANCIJA - ČISTA ZA*EBANCIJA! Kupci gube pravo na dodatni garantni rok JER IM NIKO NE KAŽE DA TREBA DA SE REGISTRUJU ZA TU USLUGU!

U udruženju "Zaštita potrošača" kažu da se zbog "rupe" u zakonu ovaj problem u korist naše čitateljke može rešiti samo na sudu.

- Prema zakonu, ukoliko je uređaj mlađi od šest meseci, potrošač ima pravo da traži zamenu za novi ili povraćaj novca. Međutim, postoji "rupa" u zakonu koju prodavci masovno koriste! A to je da, ukoliko popravka kvara košta drastično manje nego nov uređaj, prodavac ima pravo da otkloni problem i odbije zahtev za zamenu ili povraćaj novca. Nažalost, u ovakvim slučajevima ne postoji druga mogućnost da se dokaže da "Vin vin" nije u pravu sem da se pokrene parnica pred sudom. Odbijena reklamacija bazira se na izveštaju ovlašćenog servisa, pa se samo nalazom sudskog veštaka može se utvrditi da problem ovog laptopa nije softversko podešavanje, već nešto drugo - objašnjavaju iz pomenutog udruženja.


 


 

Tagovi: