03.04.2019.

14:41

Foto:

Vesti

VI KRŠITE ZAKONE, A MI TREBA DA ĆUTIMO?! Odgovor GOSPODI IZ FIRME "FLAMA FRUKTIS" I TV N1!

S kojim pravom?

Sa kojim pravom firma "Flama fruktis" napada vaš list? Oni krše zakone, a vi ste samo tu njihovu prevaru objavili kako biste zaštitili potrošače
Petra Bogosavljević, Pokret potrošača

Direktor firme "Flama fruktis" Luka Milačić i njihov pravni zastupnik najstrašnije su napali naš list gostujući na televiziji N1 samo zato što smo dokazali da varaju kupce sa netačnom etiketom na "Go G" sokovima! Da podsetimo, na flašici njihovog soka jasno piše da je "100% malina i godži", odnosno "100% breskva i godži", a tek kad pročitate sitno ispisan sastav, shvatite da ovi sokovi sadrže 75 odsto jabuke. To je, prema rečima stručnjaka, evidentno kršenje Zakona o bezbednosti hrane, a s obzirom na to da se ni u reklami nigde ne pojavljuje jabuka, već samo godži, malina i breskva, to je prevarni marketing i kršenje Zakona o zaštiti potrošača.

Informer

Ne pokušavajući čak ni jednog trenutka da razjasne zašto su na prednjoj etiketi izostavili jabuku, predstavnici ove firme su tokom čitavog gostovanja u emisiji "Novi dan" tvrdili da su naši tekstovi pisani tendenciozno "jer ih Informer ne voli jer su mlada i zdrava firma". Pokušaju da nas optuže da smo ih tendenciozno napali doprinela je i voditeljka Minja Miletić, postavivši im besmisleno pitanje da li je razlog tekstova u Zaštitniku potrošača zato što se njihovi sokovi reklamiraju na TV N1?!

Dvojica predstavnika "Flame fruktisa" se nijednom tokom trajanja programa nisu osvrnuli na to što varaju potrošače i krše zakone jer im sokovi "100% malina i godži" i "100% breskva i godži" u najvećem procentu sadrže jabuku, koju oni uopšte i ne pominju.

Povodom ovog napada i neosnovanih optužbi prema našem listu, Zaštitnik potrošača su podržali i stručnjaci i nadležni organi. Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević je rekao da je sramota što ova firma krši zakone i ne želi ništa da popravi, već napada medije koji pišu o tome i štite potrošače.

Informer

Uputstvo Ministarstva poljoprivrede:

- Za proizvode koji se proizvode od dve ili više vrsta voća, naziv proizvoda se sastoji od naziva upotrebljenog voća, prema opadajućem redosledu, na osnovu količine upotrebljenog voćnog soka ili voćne kaše
- Ako se proizvod dobija od tri ili više vrsta voća, nazivi voća u nazivu proizvoda mogu da se zamene izrazom "od više vrsta voća" ili sličnim rečima ili brojem upotrebljenih vrsta voća
- Ukoliko se neki voćni sok proizvodi od tri vrste voća, primera radi maline, jabuka, godžija, gde je jabuka najzastupljenija, a zatim sledi malina, i najmanje je zastupljen godži, tada se se naziv soka deklariše "Sok od jabuke, maline i godžija"
- Ukoliko se koristi slika ili crtež voća, tada se stavljaju sva tri voća, a slike maline ili godžija ne smeju da budu dominantnije u odnosu na sliku jabuke

- Ne znam sa kojim pravom firma "Flama fruktis" napada vaš list. Oni su ti koji istovremeno krše i Zakon o zaštiti potrošača, zbog dovođenja potrošača u zabludu i prevarnog marketinga, i Zakon o bezbednosti hrane, jer pogrešno deklarišu, označavaju i reklamiraju svoj proizvod, a vi ste samo tu njihovu prevaru objavili kako biste zaštitili potrošače. Prosto sam šokiran činjenicom da, nakon što se ustanovilo da sok koji ima 75 odsto jabuke prodaju kao "100% malina i godži" i da u reklami i ne prikazuju jabuku, oni nisu uzeli da nešto promene nego napadaju medije. Pa šta treba - da oni krše zakone, a da niko to ne sme ni da kaže? Na osnovu svega ovoga što rade smatram da je jedino rešenje da nadležni organi napokon primene zakon i izreknu im višemilionske kazne i da im zabrane proizvod na određeno vreme. Uz to smatram da moraju da odgovaraju za nelojalnu i nefer konkurenciju jer ugrožavaju sve one poštene proizvođače sokova, i da plate visoku naknadu u iznosu od 10 odsto godišnjeg prihoda - jasan je Bogosavljević.

To su potvrdili i u Ministarstvu poljoprivrede, čija inspekcija je nadležna za kontrolu kršenja Zakona o bezbednosti hrane i nepropisno deklarisanje, označavanje i reklamiranje.

Informer

Napali nas bez argumenata

Tamo su nam jasno rekli da firma "Flama fruktis" krši zakon i da bi njihov "Go G" sok morao da se zove "Sok od jabuke, maline i godžija" ili "Sok od jabuke, breskve i godžija", kao i da na reklami jabuka ne bi smela da bude skrajnuta, a kamoli izostavljena kao što je ovde slučaj. U ovoj instituciji su nam potvrdili i da uskoro kreće rigorozna kontrola proizvođača voćnih sokova, kao i da firma "Flama fruktis" može dobiti zabranu ovakvog označavanja i reklamiranja svog proizvoda i rigorozne kazne koje idu do 1.000.000 dinara za pravno lice, do 50.000 dinara za odgovorno lice u pravnom licu i do 400.000 za preduzetnika.

ODGOVOR ZAŠTITNIKA "FLAMA FRUKTISU"

- Informer i Zaštitnik potrošača nemaju ništa protiv nijedne firme u zemlji i inostranstvu, već raskrinkavaju podjednako sve koji krše prava potrošača
- Informer i Zaštitnik potrošača uvek podržavaju mlade ljude koji odluče da se bave proizvodnjom u Srbiji, osim kada krše zakone ove zemlje i dovode potrošače u zabludu
- Informer i Zaštitnik potrošača nemaju ništa protiv nijedne firme koja se reklamira na N1 ili bilo kojoj drugoj televiziji sve dok poštuje zakone i ne obmanjuje potrošače
- Informer i Zaštitnik potrošača su spremni i da pohvale firmu "Flama fruktis" čim bude ispravila sve nepravilnosti kojima krši zakon
- Informer i Zaštitnik potrošača nijednog momenta nisu osporili da je reč o soku napravljenom od 100 odsto voća, ali postavljaju pitanje zašto se na etiketi skriva jabuka, koji je dominatan sastojak
- Informer i Zaštitnik potrošača su se "Go G" sokovima bavili na predlog čitalaca kojima je s pravom zasmetalo lažno etiketiranje soka

Tagovi: