Vesti
VELIKA FORD PREVARA KUPACA! Radnici priznali da su u fabrici namerno ugrađivali FALŠ MENJAČE, EVO U KOJE MODELE
Sedmorica radnika koja su radila na razvoju i lansiranju novih "Fordovih" modela "fijesta" i "fokus" priznali su da je ta kompanija učestvovala u prevari kupaca, tako što im je svesno prodavala automobile s neispravnim menjačima. Reč je o defektu koji može dovesti do potpunog gubljenja snage motora, i to pri kretanju velikim brzinama.
- Znali smo njihovu tajnu i ništa nismo učinili po tom pitanju - potvrdila su sedmorica zaposlenih iz te auto-kompanije.
Znali smo njihovu tajnu i ništa nismo učinili. Ruke su nam prljave, osećamo se grozno - Radnici "Forda"
Naime, pojedini modeli automobila s neispravnim menjačima prodavani su kupcima bez ikakve šanse da se menjači uopšte poprave.
- Ruke su nam prljave, osećamo se grozno - rekao je jedan inženjer koji je želeo da ostane anoniman, a koji je igrao ključnu ulogu u sklapanju i proveri spornih automobila.
Bez provere
Kad su ga pitali da li je kompanija ignorisala rana upozorenja svojih stručnjaka na neispravnost pojedinih menjača, zaposleni u "Fordu" potvrdio je da su vozila bila ispravna kad su ih dopremili na testiranje, ali su tokom probne vožnje i nakon hiljade pređenih kilometara bili svesni da nešto nije u redu. Inženjer je između ostalog rekao:
- Rečeno nam je: "Ništa ne proveravajte", dobili smo čudna naređenja. Nakon toga, ako postavljate pitanja, optuženi ste za pobunu. Neke od kolega su čak i pokušale da učine nešto, ali bezuspešno, a većini su ruke bile vezane. Ipak, bili smo svesni da će takvi menjači izazvati mehaničku katastrofu - ispričao je ovaj inženjer.
Ćutali godinama
Reč je o takozvanom DPS-6 menjaču s dvostrukom spojnicom zvanom "paueršift", koja je upotrebljena u čak dva miliona automobila "fokus" i "fijesta" prodatih u protekloj deceniji. To je postalo predmet masovnih parnica i savezne istrage za prevaru.
U "Fordu" su bili svesni do koje mere je DPS-6 loš još od 2011. godine. Dizajn je do te mere neuspešan da može izazvati potpuni gubitak snage motora tokom vožnje, i to na autoputu pri visokim brzinama.
Odšteta od pola miliona dolara
U julu 2018. godine porota u Los Anđelesu je dodelila odštetu od 554.000 dolara vlasniku koji je optužio "Ford" da mu je "na prevaru prodao 'fokus' sa DPS-6 uprkos tome što je znao da ne može da se popravi".
Dokaz da su u "Fordu" svesni problema je to što su vlasnici "fokusa" 2014-2016. i "fijeste" 2014-2015. dobili ponudu za produženu garanciju na sedam godina ili 160.000 milja (257.495 kilometara), dok je standardna garancija pet godina ili 100.000 milja (160.934 km).