30.01.2020.

17:01

Foto:

Vesti

VLASNICI POKLON KARTICA NA MUKAMA: Sa računa im misteriozno nestajao novac, NE MOGU DA PLAĆAJU NI DA PODIGNU SVOJE PARE?!

Agonija vlasnika poklon-kartice Erste banke se nastavlja. Naime, krajem prošle godine vlasnicima je bez objašnjenja nestajao novac sa računa.

Banka je bila prinuđena da ih blokira, a zatim je saopštila da je problem rešen i da su ove kartice koje su namenjene za plaćanje putem interneta u funkciji, osim na stranim sajtovima koji nemaju takozvanu 3D zaštitu, piše Zaštitnik potrošača.

Danima nisam mogla da koristim usluge aplikacije CarGo jer mi se vodilo dugovanje iako sam imala novac na računu - T. M.

Međutim, sistem i dalje ne funkcioniše, pa vlasnici pomenute kartice i dalje imaju problema prilikom njenog korišćenja u određenim situacijama.

Jedna od njih je i Beograđanka T. M. (ime poznato redakciji) kojoj je problem sa Erste karticom zadao ozbiljne glavobolje.

Informer

 

Kako je ispričala za naš dodatak, ona je u nekoliko navrata imala problem sa plaćanjem usluga CarGo iako je na računu imala i više nego dovoljno novca.

- Obaveštavamo vas da je banka odbila transakciju za vašu poslednju uslugu, odnosno nismo u mogućnosti da je naplatimo. Iz ovog razloga mi smo blokirali vašu mogućnost da ovu karticu koristite za plaćanje CarGo usluga.

Mi ćemo nastaviti da potražujemo ova sredstva u narednih 20 dana. Molimo vas da izmirite dugovanja u datom roku kako biste mogli da nastavite da koristite ovu karticu za naše usluge - glasilo je obaveštenje koje je T. M. dobila nakon vožnje.

Svaljivanje krivice

Kako kaže, bila je zaprepašćena jer je račun iznosio 758 dinara, a ona je u tom trenutku na kartici imala bar 6.000.

- Klijent sam Erste banke, a jedina opcija za onlajn plaćanje bila mi je da uzmem ovu poklon-karticu preko koje, između ostalog, plaćam korišćenje aplikacije CarGo. Svi potrebni podaci su uredno ukucani, ali već u dva navrata mi se dogodilo da dobijam obaveštenje da usluga ne može biti naplaćena iako na kartici imam i više nego dovoljno sredstava.

Gavrilović: Banka štiti sebe, a ne klijente

Predsednik udruženja bankarskih klijenata "Efektiva" Dejan Gavrilović za Zaštitnik potrošača kaže da banka mora da nadoknadi svu štetu koju je nanela korisnicima.

- Banka kaže da je preduzela sve da zaštiti korisnike, a zapravo je trebalo da kaže da time štiti sebe, jer odgovornost je isključivo banke za propust i svu nastalu štetu treba da snosi banka.

Što se tiče zarobljenih sredstava, Gavrilović smatra da ukoliko klijent želi, banka mora da mu isplati novac koji ima na računu.

- Banka mora da isplati novac koji je na računu ako stanje računa to pokazuje. U protivnom, to se tumači kao prisvajanje tuđeg, pljačka, otimačina.

Zadržavanjem novca rizikuju tužbe za odštetu. Šta ako nekome novac hitno treba? Nije im to baš ni pametno, a ni dobra reklama - izričit je Gavrilović.

Kada sam se obratila banci, oni su krivicu svalili na CarGo, kako nisu uneli ispravne podatke i da je u tome problem.

Obratila sam se CarGo-u, međutim sa njihove strane je sve bilo validno.

U međuvremenu nisam mogla da koristim njihove usluge, jer mi se vodilo dugovanje.

Tek nakon sedam dana novac je skinut, plaćanje obavljeno, a tada sam saznala da su sve poklon-kartice bile blokirane zbog problema nestanka novca sa njih.

Međutim, ubrzo se situacija ponovila - kaže naša sagovornica.

Ispostavilo se da njen slučaj nije usamljen i da kompanija CarGo ima problema upravo sa naplatom sa pomenutih kartica.

- U prepisci sa ljudima iz CarGo-a saznala sam da nisam jedina. Kako su mi napisali, postoji problem sa određenim brendom kartica, a kasnije su mi potvrdili da je reč o ovoj koju ja imam.

Kako kažu, nakon što je banka svim korisnicima blokirala kartice zbog nestanka novca, nakon rešavanja problema nastao je novi - kaže T. M.

Netransparentno

U obaveštenju koje je dobila od CarGo-a, između ostalog, piše:
- Procedura za internet plaćanja tim karticama trenutno, nažalost, nije kompatibilna sa našim platnim sistemom. Menadžment je upoznat sa ovim problemom, koji će, nadamo se, uskoro biti rešen.

Kako kaže T. M., dodatno je ogorčena što, kao vlasnik kartice, od banke nije dobila nikakvo obaveštenje o problemu.

Banka mora da isplati novac koji je na računu ako stanje računa to pokazuje. U protivnom, to se tumači kao prisvajanje tuđeg, pljačka, otimačina
Dejan Gavrilović, Efektiva

- Za problem sa ovom karticom slučajno sam saznala iz medija. Banka me ni u jednom trenutku nije obavestila da je plaćanje ograničeno na sajtove koji imaju 3D zaštitu, smatrajući da je dovoljno što su tu informaciju okačili na svoj vebsajt.

Pa zar je normalno da svakog dana posećujem njihov sajt kako bih znala šta se dešava. Ako već za sve i svašta mogu da mi šalju SMS-ove i mejlove, mogli su i za problem s karticama - kaže T. M.

Podsetimo krajem prošle godine vlasnicima ove kartice je bez objašnjenja nestajao novac sa računa. Banka je bila prinuđena da ih blokira, a zatim je saopštila da je problem rešen. Plaćanje je zabranjeno samo na stranim sajtovima, koji nemaju takozvanu 3D zaštitu. 

U Erste banci tvrde da problem ne postoji.

- Plaćanje poklon karticama funkcioniše normalno na svim domaćim onlajn servisima, pa tako i na "CarGo" aplikaciji. Veoma je važno da se klijent pre svega obrati banci kako bismo u direktnom kontaktu proverili o čemu je reč. Ponekad može doći do kratkotrajnog prekida u radu procesora, lošije internet veze i slično, pa zbog toga izvršenje transakcije bude odloženo.

Dešavalo se u određenim slučajevima i da sredstva na računu nisu dovoljna, iako klijent tvrdi da jesu, što se nakon provere iznosa na kartici u direktnoj komunikaciji i utvrdi. Jedan od razloga za to je i činjenica da ponekad pojedina prethodna plaćanja na drugim servisima nisu proknjižena, što ne zavisi uvek od banke i da klijent nema na kartici onoliko sredstava koliko misli da ima.

Naš savet je u svakom slučaju da se klijenti uvek prvo obrate banci, ukoliko naiđu na bilo kakvu poteškoću, što mogu učiniti putem mejla, pozivanjem našeg kol centra ili posetom najbližoj filijali-kažu u Erste.  

Ne može AliEkspres, Fejsbuk, a ni keš

Na zvaničnoj Fejsbuk stranici Erste banke, jasno je da je problem sa gift karticama i dalje nerešen. Prenosimo vam neke od njih.

* Željko Anđelković: Još uvek nijedna reč o poklon-karticama. Ali sad ste sklonili sa sajta obaveštenje i pomerili ga skroz dole. Sram vas bilo, 30.000 dinara mi je zaglavljeno kod vas i ne date mi moje pare.

* Nenad Dajić: Plaćanje poklon-karticama nam još uvek nije dostupno. Vama u 2020. hakuju kartice i niste u stanju više od mesec dana da rešite taj problem. Šta kaže Novak Đoković, kad će da prorade poklon-kartice? Sportski pozdrav.

* Milena Smiljanić: Evo kažu da rade, sem sa brazilskim i američkim sajtovima, a realno, ne rade uopšte. Sa PejPalom definitivno ne rade.

* Željko Anđelković: Već dve nedelje ne mogu ni dinar da potrošim zato što poklon-kartica ne radi. Čak ni na sajtovima koji imaju 3D zaštitu. Em lažete u vašem obaveštenju, a i ne izgleda kao da uopšte planirate da popravite problem. U filijali mi ne daju da podignem MOJ novac. Sram vas bilo, bre.

* Miloš Cicmil: Kada ste i kako planirali da obavestite korisnike poklon-kartica o problemima u funkcionisanju i ukidanju mogućnosti za plaćanje? Zaista je nečuveno da postavite informaciju na sajt i tako "obavite" dužnost obaveštavanja korisnika ovih kartica. Baš "pažljivo" sa vaše strane, naročito u vreme praznika... Potpuni promašaj

* Martinović Miodrag: A plaćanje nije moguće na Fejsbuku i AliEkspresu?! Najveći svetski sajtovi nemaju taj 3D secure, pa su nebezbedni?!

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs
Tagovi: