10.02.2020.

16:10

Foto:

Vesti

SKANDAL ZA GINISA, NOV DŽIP GODINU DANA U KVARU! U Hjundaiju muk, prodavac ne vraća pare, DOK DANILO UREDNO PLAĆA RATE I OSIGURANJE

Kompanija "Hjundai" je na dobrom putu da uđe u Ginisovu knjigu rekorda jer je čoveku prodala nov automobil koji u prva tri dana od izlaska iz salona dva puta nije hteo da upali, a u prvih mesec dana su mu propala i vozačeva i suvozačeva sedišta. Ovakav nesvakidašnji slučaj dogodio se Danilu Pantiću iz Kraljeva, koji je krajem januara prošle godine u salonu "Marić centar" kupio za 20.000 evra novi "hjundai tuson 1.6 GDI".

Kada sam pitao direktora šta bi bilo da smo u Nemačkoj, on mi je rekao da bih tamo dobio nov automobil, ali da je ovo Srbija i da od toga nema ništa - Danilo Pantić

Zbog svega toga izmučeni kupac je shodno Zakonu o saobraznosti vratio automobil i tražio da dobije nov ili da mu vrate novac. Nažalost, ni godinu dana kasnije njegov zahtev nije ispunjen iako Pantić sve vreme plaća rate kredita i kasko osiguranje, a nema automobil koji je pošteno platio. Nijednog trenutka mu nije ponuđeno zamensko vozilo, a zbog svega toga je pravdu potražio na sudu.

Da sramota bude veća, Pantić se više puta obraćao "Hjundaiju", čak je imao i sastanak sa direktorom postprodaje ove kompanije, koji je, umesto da po zakonu ovom napaćenom čoveku reši problem, rekao da ovo nije Nemačka, gde bi mu dali novi automobil, već Srbija, gde može da dobije samo popravku vozila koje očigledno ima brojne fabričke greške.

Kao vrhunac osionosti i bahatosti, direktor u srpskom predstavništvu ovog automobilskog giganta je očajnom kupcu nadmeno rekao da može slobodno da ih tuži, ali da nema nikakve šanse na sudu protiv ovako velike kompanije.


Muka za mukom

U ispovesti za naš list rezignirani Danilo Pantić je ispričao sve nedaće kroz koje je prošao od kada je kupio nov "Hjundaijev" automobil.

- Kupio sam novi "hjundai tuson" prošle godine u subotu, 26. januara, oko 15 časova. Već sutradan u 10 ujutru, nisam mogao da ga startujem. Bio sam sav u čudu i pozvao sam salon "Marić", gde su mi rekli da pozovem šlep-službu i da automobil prevezem u ovlašćeni servis. Sutradan me je u servisu neki čovek najstrašnije izvređao, rekao mi kako ja ne znam ništa. Rekli su mi da su popravili osigurač i da sada automobil radi.

Ali već sutradan je usledio isti problem sa paljenjem i opet isti postupak, samo što su mi sada u servisu rekli da automobil mora da ostane četiri dana kod njih da ga ispitaju. Preuzeo sam vozilo 2. februara. Rečeno mi je da je ponovo zamenjen glavni elektroosigurač i starter motora i da je sada sve u redu.

Informer

 

U "Hjundaiju" muk

Povodom ovog prvorazrednog skandala kontaktirali smo i sa kompanijom "Hjundai" i poslali im veliki broj pitanja.

Zanimalo nas je kako je ovo moglo da se desi na novom automobilu, zbog čega nisu shodno Zakonu o saobraznosti kupcu dali nov automobil ili vratili novac, kao i kako je moguće da jedan od njihovih direktora onako nešto kaže potrošaču.

Nažalost, iz ove južnokorejske kompanije nam nije stigao nikakav odgovor.

Međutim, to je trajalo osam dana, dok nisam primetio da je propalo vozačevo sedište i da ne mogu da sedim ako ne podmetnem peškir jer me neka plastika u obliku krsta ubada u leđa. Kada se to dogodilo i sa drugim sedištem, prijavio sam kvarove salonu "Marić" i tražio da mi ugrade nova.

Međutim, oni su to odbili i ponudili su popravku, na šta nisam pristao. Kontaktirao sam i sa kompanijom "Hjundai" i nakon toga mi je salon "Marić" predložio da mi prebaci sedišta iz svog test vozila. Nije mi padalo na pamet da na to pristanem, pa sam početkom aprila vratio automobil jer nema smisla da vozim sebe i porodicu u nečemu što sam kupio novo, a toliko puta se pokvarilo za 30 dana.

Takvo vozilo pre svega nije bezbedno i odlučio sam da, kako zakon propisuje, tražim ili novi automobil ili povraćaj novca - rekao nam je Pantić i dodao:

- Oni nisu pristali na to. Angažovao sam i advokata i borimo se svim pravnim sredstvima. Bio sam na sastanku sa "Hjundaijevim" direktorom postprodaje i on mi je rekao da ne može ni novac ni novi automobil, nego samo popravka. Kada sam ga pitao šta bi bilo da smo u Nemačkoj, on mi je rekao da bih tamo dobio novi automobil, ali da je ovo Srbija. Uz to mi je nadmeno i pun sebe rekao da mogu da ih tužim, ali da im ne mogu ništa - rekao je naš sagovornik.

20 hiljada evra Pantić je platio sporni automobil

Pantić se već godinu dana u sudskom sporu bori protiv vetrenjača, iznosi dokaze, angažuje veštake, dok se, kako tvrdi, "Hjundaijev" salon "Marić" na sve načine trudi da ometa postupak.

- Prvo su oni predložili veštaka, i to sa šumarskog fakulteta, koji nije kompetentan za ovo. On je napisao neki izveštaj da je sve to popravljivo, što navodi vodu na njihovu vodenicu. Na sreću, promenio se sudija, koji je pitao šta u ovom slučaju traži veštak sa šumarskog fakulteta, koji nije stručan.

Informer

 
Pošto je u pitanju fabrička greška, koja je čoveku donela toliki stres i psihičke probleme, vlasnik automobila ima prava i na naknadu nematerijalne štete
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

Mi smo tada predložili veštaka sa Saobraćajnog fakulteta, koji je napisao izveštaj na 14 strana, u kome je konstatovao sve kvarove i oštećenja sedišta. Čak je ustanovljeno da su u salonu "Marić" u međuvremenu popravljali sedišta, i da su i duža i šira nego što je to bilo fabrički, iako po zakonu nisu smeli ništa da rade bez konsultacije sa mnom.

Takođe smo pisali "Hjundaiju" u Nemačkoj, gde im je centrala za Evropu. Oni su mi rekli da sam u najmanju ruku morao da dobijem zamensko vozilo dok se sve ne reši. Sada čekamo odluku suda, pravda je na našoj strani i nadam se da ćemo je dočekati.

Pošteno sam platio automobil i registraciju i godinu dana ne mogu da ga vozim, a sve vreme plaćam i rate kredita za njega i kasko. Sve ovo je zaista strašno i nisam čuo da se ikada ikome dogodilo. Pre bih se ubio nego ponovo kupio "Hjundaijev" automobil - rekao nam je očajni Pantić.

Brojni osnovi za tužbu

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević rekao je da Pantić po zakonu ima prava da bira hoće li novi automobil, povraćaj novca ili popravku starog. On takođe napominje i da Pantić može da naplati obeštećenje za nematerijalnu štetu, kao i naknadu za to što godinu dana nije imao automobil.

- Ovde može da se primeni načelo saobraznosti, po kome je garancija od dve godine obavezna. Pošto su se dogodili ovako veliki kvarovi, zakon jasno kaže da vlasnik automobila može da bira između novog vozila, vraćanja novca i popravke starog i o tome se izjašnjava pismenim putem.

Iz salona "Marić" ni da beknu

Kontaktirali smo i sa salonom "Marić centar", gde je kupljen automobil, i koji je možda i najviše upleten u celu ovu situaciju.

Žena koja nam se javila prebacila nas je kod vlasnika, koji nije želeo ni da nas sasluša, već je tražio da mu pošaljemo imejl, na koji nam do zaključenja ovog broja nije odgovoreno.

- Znam koji je slučaj, ne morate ništa da mi pričate. Odgovore na vaša pitanja ne možemo vam dati telefonom, već pošaljite mejlom. Dobićete odgovor u toku dana - rekao nam je jedan od vlasnika i ujedno nas i slagao.

"Hjundai" ne može da neće da mu da novi automobil ili vrati novac, niti da priča tamo neki njihov direktor da bi u Nemačkoj dobio, a u Srbiji ne može jer su prema Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju zakoni u ovom sektoru isti u obe zemlje. Jasno je da ovde kompanija "Hjundai" pokušava da negira činjenično stanje da sa tim automobilom nešto nije bilo u redu, a sve to na štetu potrošača, i to ne smemo da dozvolimo. Pa ne može automobilska kuća da bude jača od države Srbije i njenih zakona.

Pošto je u pitanju fabrička greška, koja je čoveku donela toliki stres i psihičke probleme, vlasnik automobila ima prava i na naknadu nematerijalne štete, koja često zna da bude i veća od vrednosti samog automobila. Takođe, tu su naknade i za nekorišćenje automobila godinu dana. Vlasnik vozila ima mnogo osnova da dobije spor - kaže Bogosavljević.

Iskusni auto-mehaničar Vladan Kontić kaže da nikako nije normalno da se ovi kvarovi dogode na novom automobilu i da je u pitanju fabrička greška.

- Čuo sam za raznorazne stvari koje se događaju na novim automobilima, ali da u prva tri dana dva puta nije hteo da upali nikada nisam čuo. Vreme je masovne proizvodnje i najvećim brendovima se događa da sa trake siđe 200-300 vozila, koja imaju neku grešku, a da to ne primete.

Zbog toga je dobro što je vlasnik automobila angažovao advokata i veštaka i treba da traži novo vozilo, jer ovo nikada ne može dovoljno dobro da se popravi. Ovakve stvari ne smeju da se dešavaju na novim automobilima, nijedan ovakav kvar u prvih mesec dana, a kamoli tri - objasnio je Kontić.
 

Tagovi: