06.07.2020.

15:11

Foto:

Vesti

KLIJENTI "BANBUSA" PROŠLI KO BOSI PO TRNJU! Nema ni para, a ni letovanja, ove godine NEĆE DOBITI BAŠ NIŠTA, EVO ZAŠTO

U nizu problema na relaciji klijenti-turističke agencije ove godine ovaj sa "Banbusom" je po svoj prilici jedinstven. Dok druge agencije nude zamenska putovanja, vaučere, a neke su čak spremne da vrate i novac, u "Banbusu" ove godine nećete dobiti ama baš ništa jer su odustali od organizacije putovanja.

Nije mi padalo na pamet da tražim novac nazad jer sam bio spreman da letujem u bilo kom terminu, ali od toga ništa
Jovan Dejanović

Jedino što nude svojim klijentima jeste da sačekaju sledeću godinu ili januar 2022. da im vrate novac, kako je propisano Uredbom Vlade Srbije.

Prema rečima Beograđanina Jovana Dejanovića, koji im je uplatio 30 odsto avansa za dva aranžmana, sve što mu je ponuđeno jeste da potpiše saglasnost o odlaganju putovanja za godinu dana.

Dva putovanja

- Supruga i ja smo još pre nekoliko meseci u turističkoj agenciji "Banbus" uplatili dva aranžmana za jun i septembar u Eviji u Grčkoj. Pri rezervaciji putovanja smo iskeširali po 30 odsto od celokupne cene aranžmana, a ostatak je trebalo da platimo u ratama do odlaska na more.

Međutim, ceo svet zadesila je epidemija koronavirusa, pa je tako i naše letovanje bilo pod znakom pitanja. Čekali smo da vidimo šta će se desiti, nismo pritiskali agenciju da nam vrati pare, jer bismo zaista voleli ovog leta da se odmaramo na plaži. Otvaraju se granice, avioni ponovo lete, a turističke agencije poslale su prve autobuse na željene destinacije.

Otišli smo u "Banbus" da se raspitamo da li će naše putovanje biti realizovano, ubeđeni da ćemo u avgustu, ako se sve nastavi ovim tempom, biti u Grčkoj. Međutim, ono što su nam rekli ostavilo nas je zatečene, neprijatno iznenađene i razočarane - započeo je priču Jovan i dodao:

- Kako su nam objasnili, iako su sve druge turističke agencije uveliko počele da sprovode unapred zakazana putovanja i da prodaju nove aranžmane, vlasnik "Banbusa" odlučio je da njegovi klijenti ostanu bez mora! Oni uopšte nisu organizovali nijedno putovanje otkako je počela cela situacija sa koronom, a do daljnjeg i ne planiraju.

30 odsto aranžmana je uplatio Jovan Dejanović

Umesto odmora, pod nos su nam poturili da potpišemo saglasnost o pomeranju putovanja na godinu dana.

Najstrašnije je što neće da nam vrate pare, već su rekli da nam je ovo jedina opcija, da čekamo sledeću godinu. Nije mi padalo na pamet da tražim novac nazad jer sam bio spreman da letujem u bilo kom terminu, ali od toga ništa.

Upitan i iznos

Ako cene letovanja nakon epidemije odu "u nebesa", kao što se očekuje, zbog samovolje vlasnika "Banbusa" Jovan će po svoj prilici biti u ozbiljnom minusu.

- Što je još gore, na tom papiru stoji samo dinarski iznos koji smo do sada uplatili. Na naše pitanje da li će nam se sledeće godine računati taj iznos ili će nam cena putovanja biti umanjena za 30 odsto, što je jedino fer jer sledeće godine cene mogu da odu drastično na gore, radnica nam je rekla da ne zna i da to zavisi od toga šta će vlasnik odlučiti - objašnjava on i dodaje:

- Prosto mi je neverovatno da budu toliko drski i da ne realizuju putovanja koja su plaćena. Nikada više neću letovati preko njih, jer očigledno ne misle na svoje klijente i ne mare za nas - ogorčen je naš sagovornik.

Iz agencije "Banbus" rekli su nam da su svi njihovi korisnici obavešteni da mogu uzeti vaučer za zamensko putovanje ili povratiti novac u zakonskom roku.

- Sa kolegama koji su vlasnici turističkih agencija u stalnom smo kontaktu i ogroman deo njih je otkazao dalja putovanja kao i mi zbog sigurnosti naših putnika i vanrednih mera koja se uvode iz dana u dan.
 

Juta: "Banbus" mora da vrati novac

Zamenik direktora "Jute" Milan Lainović ističe da turistička agencija nema pravo da odbije da klijentu vrati novac.

- Svaka turistička agencija ima pravo da odbije da organizuje putovanja ove godine zbog situacije sa koronavirusom. U tom slučaju oni mogu da ponude zamensko putovanje svojim klijentima ili povraćaj novca. Ukoliko agencija to odbija da uradi, savetujem potrošaču da napiše žalbu i pošalje "Juti", a mi ćemo tu žalbu razmotriti - kaže on.