07.07.2020.

14:02

Foto:

Vesti

NE POŠTUJU PRAVILA KOJA SAMI PROPISUJU: Ikeinu politiku "365" okačite mačku o rep, to je TIPIČAN PRIMER LOŠE POSLOVNE PRAKSE!

Ukoliko mislite da u robnoj kući "Ikea" zaista imate rok od 365 dana da vratite proizvod i dobijete novac nazad kao što propagiraju, grdno ste se prevarili, jer je u praksi potpuno drugačije!

Naime, prema politici ove švedske kompanije, kupljeni proizvodi na teritoriji Srbije mogu se vratiti u roku od 365 dana od dana kupovine, isporuke ili preuzimanja proizvoda, bez obzira na način kupovine.

Pored toga, jasno stoji istaknuto da se u povraćaj stvari ne podrazumevaju samo korišćeni tekstili, proizvodi kupljeni na poslednjim akcijama, hrana, baterije... (pogledajte tabelu).

Međutim, uprkos jasno istaknutim pravilnicima, zaposleni u ovoj firmi nimalo to ne poštuju, pa čak i kada poželite da vratite potpuno nov, nekorišćen proizvod.

Loša praksa

Na ovakvu lošu poslovnu praksu ukazala nam je i Beograđanka Sanja Ć., koja nije mogla da vrati kupljene česme u "Ikei".

- Prvo bih istakla da sam najveći fan ove robne kuće i da gotovo sve proizvode tamo kupujem. Tako sam odlučila da i prilikom opremanja kuće tamo sve kupim. Međutim, ni slutila nisam da ću ovako proći i da ću naići na ovoliku dozu neprofesionalizma i neljubaznosti. U septembru prošle godine kupila sam dve česme i platila ih oko 20.000 dinara. Uporedo sa gradnjom kuće, spremali smo jedno po jedno za opremanje.

Informer

REKLI PA POREKLI: Sve jasno piše na Ikeinom sajtu

Bile su u prodaji i nisam želela da ih propustim. Bojala sam se da ih možda neće biti. Međutim, kao i svi radovi, i naši su se odužili, nismo sve stigli, a posle toga došla je i korona. Tek pre oko mesec dana došla su na red kupatila, kada smo shvatili da nam kupljene česme ne odgovaraju.

Nisam mnogo brinula, jer sam ih kupila u "Ikei", koja ima svoju poslovnu politiku da u roku od 365 dana možete da vratite proizvod, važno je samo da nije upotrebljen - započinje svoju priču Sanja i nastavlja:

- Česme nismo bukvalno ni takli. Čak smo otvorili samo jednu kutiju, nismo ni probali da ih montiramo, jer je majstor odmah video otvor koji nije odgovarao našim instalacijama. Druga nije bila ni otvorena. Otišla sam sa dve kutije i fiskalnim računom u "Ikeu".

Iz politike povrata se isključuju:

korišćeni tekstili i svi tekstili koji su van originalnog pakovanja

korišćeni dušeci preko roka za isprobavanje (90 dana, dušek možeš zameniti isključivo za drugi dušek i samo jednom)

proizvodi izmenjeni na zahtev kupca (tekstili, zavese, radne ploče po meri)

IKEA elektronske kartice, poklon-kartice i vrednosne kartice

biljke, proizvodi kupljeni na odeljenju "To je što je", hrana i baterije

Prva namera mi je bila da nađem nešto slično, a ukoliko nema, da tražim povraćaj novca. Onda je usledio šok! S obzirom da nisam mogla da nađem adekvatnu zamenu, došla sam po povraćaj novca. Međutim, radnica mi je bez pardona rekla da nemam pravo na pun iznos novca, jer je kutija otvorena?!

Kada sam je pitala kako bih inače znala da mi proizvod ne odgovara da ga nisam otvorila, a zatim joj i objasnila da česme nismo ni vadili iz pakovanja, nije bila voljna ni da da me sasluša već se pozivala na nekakvu politiku firme.

Naravno da nisam htela da me zakinu i da mi vrate deo novca, jer sam sve uradila po pravilu, a njihov rok je 365 dana. Uostalom, to nije mali iznos. Nije fer i velika je nepravda. Tako da ću potražiti pomoć nekih organizacija potrošača i pravnika - izričita je naša sagovornica.

Obmana potrošača

Domaći stručnjaci smatraju da je ovo obmana potrošača i nepoštovanje Zakona o reklamaciji! U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) napominju da je ovo tipičan primer loše poslovne prakse!

- To je neprofesionalnost i pružanje dezinformacija kupcima. Ukoliko u pravilniku stoji da potrošač ima 365 dana da vrati proizvod, to robna kuća mora to da ispoštuje! To je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. Uostalom, nigde se ne navodi da proizvod ne sme biti otvoren.

Kako bi se inače reklamacija izvršila da kupac nije pogledao šta je u pakovanju?! Zaista jedno loše poslovanje - ističu u NOPS. Iz kompanije "Ikea" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.