16.07.2020.

13:57

Foto:

Vesti

NOVI PROBLEMI SA "MERCEDESOVIM" AUTOMOBILIMA: Povlače 670.000 vozila zbog curenja goriva, EVO KOJI SU MODELI U PITANJU

"Mercedes-Benc" će na korektivnu intervenciju u ovlašćene servise pozvati vlasnike više od 668.000 vozila sa oznakama trokrake zvezde, a koja se nalaze na kineskim drumovima.

Do ovako velikog opoziva došlo je jer je utvrđeno da bi sprava između pumpe goriva s visokim pritiskom i cevi za gorivo sa niskim pritiskom mogla vremenom da oslabi i dovede do curenja goriva tokom pokretanja motora kad je hladnije vreme, saopštila je kineska državna Uprava za tržišne propise.

Više modela problematično

To su vozila proizvedena od februara 2013. do juna 2017. godine, među kojima modeli C, E, V, GLK, CLS i SLC klase, kao i GLC SUV i VS20 VITO.
Većina spornih vozila proizvedena je u kineskim fabrikama "Mercedes-Benca", a oko 36.000 je uvezeno u Kinu.

Akcija povlačenja 668.954 četvorotočkaša započeće 18. decembra ove godine. Popravka će biti izvršena potpuno besplatno za vlasnike u ovlašćenim servisima.

Afera za aferom

Informacija o novoj rundi povlačenja vozila nemačke premijum marke dolazi samo mesec dana nakon što su predmet opoziva bila 4.653 primerka uvezene G klase, a zbog neispravnih priključaka za dečija sedišta. Pomenuta vozila G klase su sišla s proizvodnih traka u intervalu od 14. februara 2018. godine do 24. septembra prošle godine.

Ova kompanija imala je ne tako davno problema i u Sjedinjenim Američkim Državama, kada je povukla oko 48.000 SUV vozila zbog popravke senzora vazdušnih jastuka.

Povlačenje je pokrivalo određene modele GL, GLE i GLS iz 2016. i 2017. modelske godine. Do opoziva je došlo kako bi se otklonio problem sa senzorima koji bi mogao da zaustavi otvaranje vazdušnih jastuka prilikom sudara.

Učestvovali u "dizelgejtu"

Kompanija "Dajmler" je jedan od automobilskih giganata koji je učestvovao u prevari sa emisijom štetnih gasova. Prošle godine nemačka agencija za automobile (KBA) prisilila ih je da povuku na prepravku 60.000 dizel-automobila u Nemačkoj.

Sumnjalo se da je proizvođač u njih ugradio softver za prevaru prilikom kontrole izduvnih gasova. Reč je o automobilima modela "mercedes-benz GLK 220 CDI", proizvedenih između 2012. i 2015. godine.

Softver koji oni imaju smanjuje emisiju štetnih čestica u izduvnim gasovima samo tokom kontrole, a potom se isključuje, pa ta vozila na putu emituju više štetnih gasova nego što je dopušteno.