23.07.2020.

13:23

Foto:

Vesti

"TESLA "VARA POTROŠAČE! Nemački sud presudio protiv američke kompanije, obećavali stvari koje se KUPOVINOM NE DOBIJAJU?!

Nemački sud doneo je presudu u korist kupaca dokazavši da kompanija "Tesla" vara svoje mušterije. Neprofitna organizacija "Centar za borbu protiv nelojalne konkurencije" prikupila je niz dokaza i u Minhenu podnela tužbu protiv američke kompanije za proizvodnju električnih automobila jer su kupcima obećavali stvari koje oni ne dobijaju kupovinom njihovog vozila.

Teslin "autopilot" kao funkcija automobila ne omogućava potpuno autonomnu vožnju bez ljudske intervencije

Tako proizvođač električnih automobila "Tesla" više neće smeti u Nemačkoj da koristi reč "autopilot", kojom označavaju svoje sisteme za pomoć vozačima i potpunu ili delimičnu autonomnu vožnju.

Naime, viši državni sud u Minhenu presudio je da se izraz "autopilot", kao i oglas "Tesle" u kojem se spominje "puni potencijal za autonomnu vožnju" smatraju lažnim oglašavanjem.

Pogrešna poruka

Isti se spominju u oglasu za "Teslin" "model 3", a sud smatra da korišćenje ovih izraza stvara kod kupaca očekivanje koje se ne podudara s činjenicama. Sudsko veće utvrdilo je da Teslin "autopilot" kao funkcija automobila ne omogućava potpuno autonomnu vožnju bez ljudske intervencije, a da bi kupci to mogli očekivati na osnovu njihove reklame.

Dodatni problem sudu predstavlja i činjenica da se na "Teslinom" veb-šopu nalaze najave o potpuno autonomnoj vožnji koja će biti dostupna do kraja godine. Međutim, takva vožnja u Nemačkoj za sada nije legalna, pa tamošnji kupci neće moći da je koriste.

Ni blizu maksimuma

"Teslin" "model 3" u aktuelnoj varijanti, navodi tužilac, u najboljem slučaju može dostići nivo autonomne vožnje 2, dok je ona koja bi bila "autopilot" na nivou 5. Sud je njihovu argumentaciju prihvatio i zabranio "Tesli" spominjanje "autopilota" na ovaj način. Presuda nije pravosnažna, pa su na nju moguće žalbe.

"Teslini" automobili koji dolaze s opcijom "autopilota" imaju mogućnost "summon", odnosno autonomnog izlaska s parkirališta i dolaska do vlasnika.

Tu je i funkcionalna opcija pomoći vozaču na putevima koja omogućava samostalno menjanje saobraćajne trake, ulazak i izlazak na put, te odnedavno i prepoznavanje signala semafora.

Ali pri korišćenju svih ovih funkcija vozač mora da bude svestan situacije i u svakom trenutku spreman da preuzme kontrolu nad vozilom.

Šef "Tesle" Ilon Mask na Tviteru je kritikovao presudu, navodeći kako je funkcija "autopilot" ime dobila prema onoj koja je dostupna već godinama u avionima, a koja takođe ne pruža pilotima mogućnost potpuno autonomnog upravljanja letelicom.

Opcija "autopilot", osim što ne opravdava naziv, pokazala se kao opasna po život. Bar se tako ispostavilo u slučaju Japanca Jošihire Umede, koji je poginuo nakon što je "tesla model X" uleteo u grupu ljudi koja je stajala u krajnjoj desnoj traci autoputa u Tokiju.

U tužbi koju je njegova porodica podnela federalnom sudu u San Francisku navodi se da je vozač koji je upravljao "modelom X" zaspao pre nego što je došlo do udesa.

Kada je vozilo koje se nalazilo ispred "modela X" promenilo traku kako bi izbeglo grupu ljudi, "Teslin" automobil nije to učinio, već je dodatno ubrzao i uleteo među ljude. Nekoliko osoba je teško povređeno, a Jošihiro Umeda je izgubio život. U tužbi se navodi da je nesreća, između ostalog, proizvod problema sa "autopilotom".

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs