03.02.2021.

09:00

Foto:

Vesti

OPREZ! PREVARANTI OBEĆAVAJU POKLONE I VREBAJU ŽRTVE PUTEM TELEFONA! Koriste koronu i "Batut" da varaju starije ljude

Stariji sugrađani ponovo su se našli na meti prevaranata koji su ovog puta otišli i korak dalje, pa su u čitavu prevaru upleli Institut za javno zdravlje "Batut" i pandemiju koronavirusa. Udruženjima potrošača i medijima obratili su se građani kojima je upućen poziv od firme koja se bavi telefonskim marketingom i saopšteno im je da su baš oni dobili na poklon "medicinski paket". Rečeno im je da je vrednost poklona čak 20.000 dinara i da se u njemu nalaze komplet "specijalne" posteljine i melemi, a da su baš oni izvučeni u nagradnoj TV igri i da će im paket biti isporučen na kućnu adresu.

- Kada su mi saopštili sve te radosne vesti, operater je izgovorio rečenicu koja je potvrdila moju sumnju da je reč o nekoj prevari, jer nisam učestvovao ni u kakvoj nagradnoj igri i već na početku razgovora mi je sve bilo sumnjivo - ispričao je naš čitalac Božidar Janković (67) iz Beograda.

Kako kaže, jedini uslov koji su mu postavili bilo je da uplati 4.100 dinara za sterilizaciju paketa na Institutu za javno zdravlje "Milan Jovanović Batut".

- Rekli su mi da zbog epidemije preventivno moraju da sterilišu stvari iz paketa kako ne bi rizikovali naše zdravlje. Odmah sam shvatio da su to neki prevaranti, svašta sam rekao i prekinuo vezu. Ipak, pretpostavljam da ima ljudi koje će uspeti da izmanipulišu i želim da ih upozorim da ne nasedaju na ovu i slične prevare - kaže Janković.

Krivično delo
Ovo je klasična prevara sa elementima krivične odgovornosti

Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

Iz Batuta su potvrdili sumnje našeg čitaoca i demantovali da se bave sterilizacijom bilo kakvih poklon-paketa.

Predsednik Pokreta potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da su na ovaj način prekršene sve mere i da nadležni moraju da reaguju kako bi se sprečile ovakve prevare.
- Prodaja jastuka, jorgana i melema pri kojoj ljudima naplaćuju sterilizaciju u "Batutu" koja ne postoji klasična je prevara sa elementima krivične odgovornosti. Tu bi Institut "Batut" trebalo odmah da pokrene postupak protiv tih firmi koje zloupotrebljavaju njihovo ime, zbog narušavanja ugleda i gubljenja poverenja. Smatram da bi se takvim zvaničnim postupkom jednog uglednog Instituta kakav je "Batut" ceo mehanizam aktivirao i da bi se veoma brzo rešio i sankcionisao taj slučaj obmanjujućeg oglašavanja, a za njim i svi ovi drugi koji su najblaže rečeno sramotni, neukusni i užasno neprimereni trenutnoj situaciji - oštar je naš sagovornik.

Registar "Ne zovi" kao spas

Građani koje nasrtljivi trgovci pozivaju telefonom i nude im proizvode i usluge moći će da spreče česte promotivne pozive prijavom tih prodavaca u registar "Ne zovi", predviđeno je novim Zakonom o zaštiti potrošača. Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi" i jednim pozivom će biti obuhvaćene sve kompanije koje nude svoje usluge putem telefona.
Registar "Ne zovi" vodiće Regulatorno telo za elektronske komunikacije RATEL-a i nalaziće se na njihovom sajtu, uz obaveznu zaštitu ličnih podataka potrošača.