10.02.2021.

09:00

Foto:

Vesti

ČUVENA SRPSKA PEVAČICA RASKRINKALA POZNATI ŠPANSKI BREND! Htela je da kupi džemper u Zari, ali nije nasela! /Foto/

"Zara" bez pardona vara svoje kupce nudeći im nepostojeće popuste! Kada kupujete u prodavnicama ovog poznatog španskog brenda širom otvorite oči, jer se lako može desiti da vam "podvale" artikal na kome stoji crvena etiketa sa popustom. Ali kada malo bolje pogledate, shvatićete da to nije sniženje već stara, regularna cena.

Ova modna marka veoma je popularna među devojkama i ženama u Srbiji, a trenutno su u njihovim prodavnicama aktuelni popusti na staru kolekciju. Zbog toga su radnje gotovo svakodnevno dupke pune kupaca, a devojke čekaju u redovima kako bi uopšte ušle u butik.

Popularna pevačica Ana Štajdohar posetila je jednu od "Zarinih" prodavnica u Beogradu i tamo uslikala krajnje neobičnu situaciju, koja je prema Zakonu o zaštiti potrošača čista prevara. Naime, na jednom džemperu stajala je crvena etiketa koja označava da je cena artikla snižena, ali popusta nije bilo.

Informer

- Ovo je vrlo zanimljivo. Sniženo sa 3.990 na 3.990 dinara. "Zara" - upozorila je pevačica svoje pratioce na društvenoj mreži Tviter, a kao dokaz priložila je i fotografiju na kojoj se jasno vidi lažno sniženje.

Informer

Ana Štajdohar
Kršenje zakona

"Zara" je prekršila Zakon o trgovini zbog lažnog isticanja cena, a onda i Zakon o zaštiti potrošača za obmanjujuću poslovnu praksu
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Na njenu objavu reagovao je veliki broj devojaka, ali i mladića, koji su mahom bili šokirani ovim potezom poznatog brenda, ali su upozorili da ovo nije jedini jeftin trik kojim se služi "Zara" u nameri da proda što više robe i ostvari što veći profit.

Prijavite trgovce,
sprečite prevare

Nenad Bumbić apeluje na potrošače da ovakve slučajeve prijave Tržišnoj inspekciji kako trgovci ne bi prošli nekažnjeno.
- Ipak, kako građani nemaju koristi od toga, retko i prijavljuju ovakve slučajeve. Zato mislim da bi i kod nas trebalo da se uvede praksa koja već postoji u nekim zemljama, a to je da potrošač dobije nagradu od države kada prijavi ovakve nepravilnosti. Ta nagrada isplaćuje se od novca koji državi uplaćuje trgovac na ime kazne. Na taj način dosta bi se povećao broj prijava jer bi svi kupci postali tržišni inspektori, a sve nepravilnosti u poslovanju odmah bi bile prijavljene nadležnim inspekcijama - smatra Bumbić.

"Umeju oni da dignu cenu, pa kao snize je, a ta snižena cena viša od početne!", "Ovo treba prijaviti Zaštiti potrošača. Prevara. Bukvalno", "Ako prođe, prođe", "Devojke, oprez", "Ovo treba prijaviti", "Zanimljivo i nažalost praksa. A mahom ljudi samo vide crveno ili narandžasto i ne gledaju koja cena je bila", "Da bi ga označili crvenom bojom umesto bele, a to mogu ako je artikal na akciji. Jeftin trik" - samo su neka od loših iskustava Aninih pratilaca.

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ističe da je "Zara" ovim potezom prekršila nekoliko zakona naše države.

- Prvo, Zakon o trgovini zbog lažnog isticanja cena, a onda i Zakon o zaštiti potrošača za obmanjujuću poslovnu praksu. Ovo je čist primer lažnog oglašavanja, ali i navođenja potrošača na lošu ekonomsku odluku jer će mnogi pomisliti da će na ovaj način uštedeti novac i kupiće proizvod. Zato uvek savetujemo kupcima da dobro pogledaju etiketu sa cenom, da im se ne bi desile ovakve situacije. Svakako, kazna za ove prekršaje iznosi od 300.000 do dva miliona dinara - kaže Bumbić.
Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom "Zara" i od njih dobije objašnjenje za ovakav propust. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Pratite Zaštitnik potrošaca na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošaca na Tviteru OVDE