24.03.2021.

20:57

Foto:

Vesti

SBB NASTAVLJA DA OBMANJUJE KORISNIKE SVOJIH PLATFORMI! Naplatili bindžovanje, ali zabranili gledanje

Kablovski operater SBB ovih dana na sva usta promoviše takozvano bindžovanje, odnosno mogućnost gledanja svih epizoda serije "Aleksandar od Jugoslavije", kako za svoje korisnike, tako i za one koji to nisu. Jedan od načina aktivacije i plaćanja ove usluge (999 dinara) jeste i slanje SMS poruke na četvorocifreni broj. Međutim, u promotivnim tekstovima naglašeno je da ta opcija važi samo za korisnike VIP i Telenor mreže, dok su korisnici MTS-a uskraćeni za tu mogućnost.

Ipak, u praksi se pokazalo da je diskriminacija izašla iz pomenutih okvira, o čemu svedoči slučaj klijenta iz Beograda koji je molio da ostane anoniman (ime poznato redakciji), kome je usluga naplaćena, ali seriju nije mogao da gleda. Zbog toga se obratio potrošačkom udruženju "Efektiva", a njegovu priču prenosimo u celosti. 

- Sa svog 064 broja poslao sam  SMS poruku kako bih mogao da odgledam seriju "Aleksandar od Jugoslavije". Pročitao sam u promotivnom tekstu da tu mogućnost nemaju korisnici MTS-a, ali ja sam svoj broj odavno prebacio u VIP mrežu. Dakle, iako je pozivni 064, nisam korisnik MTS-a, već VIP-a, mada smatram da je to već u startu diskriminacija građana. Odmah nakon slanja poruke, stigao mi je odgovor da mi je paket aktivan, a usluga od 999 dinara uredno je naplaćena - ispričao je ovaj mladić, koji je ubrzo shvatio da ima problem. 

Informer

Programirano

Službenik SBB-a mi je rekao da je u sistemu verovatno programirano tako da servis odbija po automatizmu sve brojeve koji počinju sa 064 i 065
Oštećeni korisnik

Pokušao je preko laptopa da pokrene uslugu, ali to nije bilo moguće.
- Pisalo je da ne mogu da pokrenem gledanje serije jer sam registrovan na više uređaja, što nije tačno. Ja nisam korisnik ni SBB-a, ni EON-a, i prvi put sam se tada ulogovao kako bih gledao seriju koju sam platio. Pozvao sam SBB-ov kol-centar kako bi ih obavestio da imam problem. Prebacivali su me s jednog broja na drugi, svakome sam iznova ponavljao priču, trajalo je bar pola sata. Na kraju su me povezali sa nekim ko je zadužen za taj video-sadržaj i tada mi je rečeno da seriju ne mogu da gledam jer sam poslao poruku sa MTS-ovog broja - kaže on. 

- Rekao sam im da je broj u VIP mreži i da nemam nikakve veze sa MTS-om, da bi mi službenik s druge strane objasnio da je u sistemu verovatno programirano tako da servis odbija po automatizmu sve brojeve koji počinju sa 064 i 065. Ovo je najblaže rečeno bezobrazluk svetskog nivoa - kaže ovaj iznevereni potrošač.

Informer

Kako mu je savetovano u korisničkom centru, poslao je imejl kako bi bar povratio novac koji mu je uzet. Zahvaljujući upornosti, na kraju mu je omogućeno da gleda željenu seriju.

U Udruženju "Efektiva" kažu de je ovo zloupotreba dominantnog položaja na tržištu distribucije medijskog sadržaja povezivanjem proizvoda: 

- Da stalno zloupotrebljavaju dominaciju na tržištu, utvrdila je i više puta komisija za zaštitu konkurencije. Ovo nije tržišna utakmica, ovo je klasičan prljavi rat koji vodi SBB, a u kome stradaju korisnici.

Na pitanja koja smo postavili SBB-u, kratko su nam odgovorili: 

- Bez detalja o žalbi korisnika nemamo mogućnost provere rada servisa. Ljubazno molimo da nam korisnik pošalje svoje podatke putem imejla ili pozove naš kontakt-centar na broj 19900 kako bismo navodnu poteškoću u radu našeg servisa mogli da proverimo i ukoliko je potrebno, u najbržem roku poteškoću i otklonimo.  

SBB obmana i sa EON platformom

Ovo nije prvi put da su korisnici SBB usluga diskriminisani, a to najbolje znaju oni koji se koriste EON platformom. Kao što smo već pisali o tome, ako niste povezani na SBB-ov internet, na desetine kanala vam neće biti dostupno, iako se u reklami tvrdi suprotno, odnosno da preko smart uređaja možete da gledate televiziju gde god da ste. "Bez kompromisa po bilo kom pitanju, direktno o svemu sa svojim sagovornicima! Dostupno na EON-u, preko bilo koje internet mreže u Srbiji. Na svim uređajima", stoji u rečenici pored reklame.

Međutim, ispostavilo se da će vam svi kanali biti dostupni samo ukoliko je internet na koji ste povezani SBB-ov. U suprotnom, brojni programi će vam biti blokirani, što je u potpunosti drugačije od onoga što ova firma obećava u reklami i priča potrošačima prilikom potpisivanja ugovora.

Nakon brojnih žalbi naših čitalaca koji koriste ovu platformu da je reč o prevari, i sami smo proverili kako sistem funkcioniše. Ulogovali smo se na aktivan EON nalog, a laptop nam je bio konektovan preko drugog provajdera. Kada smo pokušali da gledamo kanale poput Foksa, N1 i još bar desetak u nizu, dobili smo obaveštenje:
- Izabrani kanal nije dostupan na mreži internet provajdera na koju ste konektovani.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da je SBB preko platforme EON napravio veliku prevaru i da su potrošači obmanuti i na reklami i prilikom potpisivanja ugovora.