06.07.2021.

15:17

Foto: informer.rs

Vesti

VLASNIK TRI LUKS VOZILA NA VELIKIM MUKAMA! Nova "mečka" troši ulje više nego ruski tenk?!

Da automobili marke "mercedes" više nisu sinonim za bezbedno i pouzdano vozilo, pa makar bili i iz luks-klase, potvrđuje slučaj Radosava Lekića, vlasnika rentakar firme iz Beograda. On u svom velikom voznom parku, između ostalog, ima tri nova modela C klase, koja, verovali ili ne, troše dve litre ulja na pređenih 10.000 kilometara! Poznavaoci automobila, kao i auto-mehaničari potvrđuju da sa takvim vozilima zaista nešto nije u redu, pogotovo što je reč o potpuno novim automobilima, koji ne bi smeli da troše više od 200 grama na pomenutu kilometražu.

Prema Lekićevim rečima, svaki vozač, čak i laik, zna da ova činjenica apsolutno ukazuje na to da sa automobilima nešto nije u redu.

NENORMALNA POTROŠNJA

Na 10.000 kilometara nov automobil sme da potroši maksimum 200 do 300 grama ulja. Čim dostigne litar, to je ozbiljan alarm
Mile R., automehaničar

- Automobile marke "mercedes MB" C klase platio sam 48.103 evra u oktobru 2020. godine u salonu "Emil Frej". Inače, kupujem isključivo nove, luksuzne automobile, i to ovog poznatog nemačkog proizvođača. Bio sam najblaže rečeno šokiran kada sam shvatio da moja tri automobila troše čak po dve litre ulja, a da su prešli samo 10.000 kilometara. To je jednostavno skandal - da nov automobil potroši toliko ulja, a u prilog tome govori i činjenica da po Zakonu Republike Srbije auto koji troši više od litre ulja na tu kilometražu ne može da prođe tehnički pregled - priča nam Lekić.
Kako kaže, potpuno je razočaran i nezadovoljan uslugom, lažima i ophođenjem prodavaca i "Mercedesovih" menadžera, za koje tvrdi da bez srama varaju i lažu ljude.

Suluda računica

U tom dopisu oni su mi napisali da, u zavisnosti od stila i uslova vožnje, potrošnja ulja može biti 0,8 litara na 1.000 kilometara
Radosav Lekić, vlasnik

Dodaje da je još veći šok doživeo kada je zbog ovog problema uputio reklamaciju, s obzirom na to da ima garanciju dve godine na automobile. Stigao mu je frapantni pisani odgovor da je takva potrošnja ulja normalna. Lekić naglašava da garancija podrazumeva sve osim diska i pločica koje su potrošni materijal.

- Prvo sam otišao lično i prodavci u salonu "Emil Frej" bili su vrlo neprijatni i neljubazni. Nakon kraće rasprave sa njima zamolili su me da pošaljem pisanu žalbu i nakon nekoliko dana stigao mi je odgovor koji me je još više naljutio. U tom dopisu oni su napisali da, u zavisnosti od stila i uslova vožnje, potrošnja ulja može biti 0,8 litara na 1.000 kilometara. Takođe, napomenuli su da, ako je motor nov ili se vozi konstantno u visokim obrtajima, potrošnja može biti i veća od toga! Pod tačkom dva naveli su da se kontrola vrši po tačno određenoj proceduri koju su odredili proizvođači. Međutim, ukoliko se utvrdi da motor troši manje od 0,8 litara na 1.000 kilometara, troškove kontrole ću snositi ja - kaže vlasnik tri luksuzna "mercedesa".

Informer


Šokiran je bio i kada je uporedio cenu motornih ulja u salonu "Emil Frej" sa drugim servisima u Srbiji.

Za navigaciju 600 evra

Da Radosav Lekić i te kako ima razloga da bude nezadovoljan kupac "Mercedesovih" vozila, pokazuje još jedan propust trgovaca.
- Osim ovog problema, u još mnogo situacija sam se osetio baš izigran i prevaren. Recimo, u svakom novom "Mercedesovom" automobilu pri kupovini kažu vam da imate navigaciju. Kada sam želeo da je uključim, naišao sam na veoma neprijatno iznenađenje, jer se na displeju umesto navigacije našlo obaveštenje "ubaci SD karticu". Mislio sam da su zaboravili da mi je daju, ali kada sam pozvao, objasnili su mi da za SD karticu, bez koje ne mogu da koristim navigaciju, moram da iskeširam još 600 evra - priča on.

- Pošto sam bio veoma nezadovoljan uslugom u salonu "Emil Frej", ulje sam kupio u Martincima u Sremskoj Mitrovici. Kada su mi ispostavili račun, bio sam šokiran da isto ulje koje sam do sada kupovao u Beogradu za 1.150 dinara po litru, u Mitrovici košta 950 dinara. To se čini da je mala razlika, ali s obzirom na to da uzimam veće količine ovog proizvoda, vi izračunajte koliko sam opljačkan u Beogradu. Kako je moguće da je tolika razlika? - pita se ovaj potrošač.

Kaže, kupcima preostaje samo da dosipaju unedogled ulje i da se mole da nakon što im istekne garancija ne produva motor, jer kupci posle 24 meseca od kupovine više nemaju nikakva prava.
Tragom ove priče pozvali smo jedan od beogradskih servisa automobila koji se isključivo bavi "Mercedesovim" vozilima. Auto-mehaničar Mile R. rekao nam je da nijedan automobil ne sme da troši toliku količinu ulja, a pogotovo ne novi "mercedes".

Informer

- Automobil koji izađe iz fabrike nikako ne sme da troši ovoliku količinu ulja. Na 10.000 kilometara sme da potroši maksimum 200 do 300 grama ulja. Ukoliko se ispostavi da je to litar ulja, to je već alarmantno i vozači u tim slučajevima gledaju da što pre prodaju svoje automobile, a obično je reč o automobilima starim više decenija. Takođe, potrošnja ulja sluti na neku grešku pri postavljanju ili u radu motora i ovlašćeni servisi bi u ovakvim slučajevima morali da prime reklamaciju. Potrošnja ulja svakako nema nikakve veze sa načinom vožnje, niti korišćenjem automobila, jer novo vozilo jednostavno ne bi trebalo da ima ovakav problem - priča ovaj radnik.
Do zaključenja ovog izdanja od "Mercedesa" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.