22.12.2021.

18:20

Foto: Informer/Zaštitnik potrošača

Vesti

ŠOK FOTOGRAFIJE! Ovde kupujemo hleb, mleko, meso.... EM PRLJAVO, EM SMRDI.... (FOTO GALERIJA)

Prljavi podovi, prašnjavi rafovi i štrokave korpe umazane ostacima hrane česta su slika u radnjama trgovinskog lanca "Aman"!

Na katastrofalne higijenske uslove u ovim marketima upozorili su nas upravo njihovi potrošači, koji tvrde da su fleke od jogurta, mrlje od hrane, voća, povrća, razbacani papiri i kese ono na šta gotovo uvek nalete dok pazare namirnice.
Prema njihovim rečima, oni ne žele da tolerišu neurednost, a takođe im smeta i veoma neprijatan miris.

Ekipa Zaštitnika potrošača tragom njihovih priča krenula je u mini-kontrolu i ono što smo zatekli u nekoliko radnji bilo je zaista skandalozno. Najviše nas je iznenadio izgled korpi, čija ni jarkocrvena boja ne sakriva taloge prašine i prljavštine, a ostaci nalepnica, starih računa i tragova hrane govore da nisu brisane bar nekoliko dana.

- Često ovde kupujem i zaista primećujem da su korpe u koje stavljam namirnice veoma prljave. Pre nekoliko dana desilo mi se da sam zatekla tragove prosutog jogurta, ali zakorele. Razumem da ne možemo da utičemo na to da li su kupci spretni ili ne i da ne znamo kako se taj jogurt prosuo, ali bi zaposleni ovde morali više da povedu računa o higijeni i da ne dozvole da ovo zatičemo. U korpama ne samo da se mogu naći tragovi prosutih namirnica, mrve, računi već su neretko i lepljive, što je stvarno nedopustivo - kaže Beograđanka S. M., koju smo zatekli dok pazari u "Amanu".

Lepljive korpe

U korpama ne samo da se mogu naći tragovi prosutih namirnica, mrve, računi već su neretko i lepljive
S. M., kupac

Na njenu priču nadovezao se i P. D., koji nam je u prolazu rekao da ne samo što je nehigijena u ovim objektima vidljiva na prvi pogled već se radnjom širi i neprijatan miris, koji odbija još na ulazu.

- Vidi se da ovi rafovi, koji su od nekakve plastike, i u poluraspadnutom stanju nisu prebrisani danima, dok su na vitrinama upadljive masne fleke od prstiju i ko zna čega još. Takođe, očigledno je da se korpe koje svakodnevno idu od ruke do ruke retko peru, tako da sam nekoliko puta, uprkos tome što mi je ova radnja najbliža kući, izašao napolje praznih ruku i odvezao se u drugo naselje kako bih sa uživanjem pazario u radnji drugog trgovinskog lanca, gde nema neprijatnih mirisa i prljavštine - kaže on.

Informer


Prema njegovim zapažanjima, u gajbama se često nalazi istrulelo voće, povrće koje je izloženo na samom dnu, skoro do samog poda, umesto na rafu - stoji na podu.

- Čak i kada znam da u "Amanu" mogu da kupim robu na nekoj akciji, često ga zaobiđem, pre svega, zbog loše higijene, a ukoliko ovamo i dođem, uglavnom kupujem slatkiše, jer, iskreno, nemam poverenja da kupujem meso iz vitrina koje su prljave i ko zna kad poslednji put očišćene. Razmišljao sam nekoliko puta i da ih prijavim inspekciji, ali kada vidim gužvu, shvatim da možda ljudima higijena i nije toliko važna - dodaje on.
Zoran Nikolić, potpredsednik "Nacionalne organizacije potrošača Srbije" (NOPS) kaže da su loši higijenski uslovi u prodavnicama nedopustivi i kažnjivi i da potrošači nikako ne bi smeli da žmure na ovakve probleme.

Posao za inspekciju

Ukoliko primetite da su mesta gde se izlaže meso i mesni proizvodi prljavi ili neuredni, prijavu možete uputiti i veterinarskoj inspekciji
Zoran Nikolić, NOPS

- Savetujem svim građanima koji u radnjama zateknu prljave podove, umazane vitrine i neuredne i prašnjave rafove da odmah pošalju prijavu sanitarnoj inspekciji, jer je to nedopustivo! Ukoliko primetite da su mesta gde se izlaže meso i mesni proizvodi prljavi ili neuredni, prijavu možete uputiti i veterinarskoj inspekciji. Najbolje bi bilo da to učinite pisanim putem kako biste najdetaljnije obavestili nadležne o tome šta ste zatekli. Ukoliko inspektori utvrde loše higijenske uslove, vlasnicima marketa slede sankcije, pa čak i zatvaranje. Osim toga, svaki potrošač koji u radnji zatekne loše higijenske uslove ili neprijatan miris, odmah na licu mesta to kaže menadžeru ili dopis pošalje upravi marketa sa tačnom adresom prodavnice - kaže Nikolić.
Do zaključenja ovog izdanja od "Amana" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Prijave inspekciji na mejl

Prijave nehigijene u objektima pod sanitarnim nadzorom se mogu dostaviti putem Kontakt centra republičkih inspekcija Vlade Srbije i na mejl Odeljenja sanitarne inspekcije sanitarna.odeljenjeŽzdravlje.gov.rs.

Sanitarna inspekcija obavlja redovne i vanredne terenske nadzore u objektima pod sanitarnim nadzorom, između ostalog, i u objektima za promet hrane i vanredne terenske nadzore u zajedničkim akcijama sa inspekcijama drugih ministarstava i lokalne samouprave.