15.04.2022.

17:16 >> 17:28

Foto:

Vesti

BANKA JOJ SVAKI MESEC UZIMALA PO 26 EVRA! Hteli da je zakinu za 100.000! Šta da radite kada pokušaju da vas ovako pokradu?

Među njima je i korisnica M. R. iz Vrnjačke Banje koja je centralnoj banci podnela pritužbu na rad banke u kojoj ima tekući račun nakon što je primetila da joj naknadu za osiguranje po stambenom kreditu, a koju treba da plaća jednom godišnje, banka naplaćuje svakog meseca i to skoro dve godine!

- Korisnica M. R. podnela je pritužbu zbog toga što joj je banka naknadu u dinarskoj protivvrednosti iznosa od 26 evra naplaćivala trajnim nalogom svakog meseca, umesto naplate jednom godišnje, kako je ugovoreno. Novac joj je skidan po osnovu polise osiguranja građevinskih objekata domaćinstva i stvari po ugovoru o stambenom kreditu - navedeno je u najnovijem Izveštaju o rezultatima rada Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS.

Informer

Centralna banka dalje opisuje kako se banka za ovaj propust pravdala.
- Banka je navela da je zaposleni u banci pogrešio prilikom otvaranja trajnog naloga, kada je, umesto da se nalog realizuje jednom u 12 meseci, postavljeno da se realizuje svakog meseca - navedeno je izveštaju NBS.

Dodaje se da je banka korisnici vratila iznos koji je preplatila, i to 67.909 dinara. To je oko 580 evra, a tolika pretplata znači da joj je banka greškom naplaćivala naknadu za osiguranje 22 meseca, odnosno skoro dve godine.

Iz NBS navode da je pored preplate, banka korisnici M.R. vratila i iznos na ime kursnih razlika i zakonske zatezne kamate.

Informer

- Ukupno joj je uplaćeno oko 100.000 dinara - navedeno je u izveštaju NBS.
Slučaj klijentkinje M.R. samo je jedan od nekoliko primera grešaka banaka ili nefer prakse koje je NBS obelodanila u objavljenom dokumentu.

- Najviše pritužbi korisnika odnosilo se na postupanje banaka, i to u vezi s korišćenjem kredita i platnih kartica, kao i izvršavanjem platnih transakcija - piše u izveštaju u kome se precizira da je u periodu od 2019. do 2021. godine NBS rešila 3.402 pritužbe koje su se odnosile na postupanje banaka, od čega je 925 pritužbi rešeno u korist korisnika (27,2 odsto).