08.06.2022.

19:00

Foto:

Vesti

DOSTAVLJAČI NA TESTU! Ko je najskuplji, ko najkomplikovaniji, a ko najsporiji?

Servisi za dostavu, uglavnom hrane, značajno su nam olakšali život, a ekspanziju su doživeli u vreme pandemije koronavirusa. Međutim, kako obično biva, sa olakšicama idu i problemi, pa ni ovi servisi nisu izuzetak. Korisnici njihovih usluga žale se na sve i svašta, bilo koji od dostavljača da je u pitanju.

Najčešće je reč o kašnjenju, hrani koja se ohladila, nepotpunim ili pogrešnim porudžbinama. Tu su i kojekakve naknade koje naplaćuju mimo troškova dostave, ali i problem sporazumevanja sa kuririma koji često ne znaju srpski. 

Informer

Žale se i da im na adresu stignu pogrešne porudžbine, ali i na bahatost zaposlenih, kako dostavljača, tako i operatera u kol-centru. Na društvenim mrežama najveći broj komentara govori o tome kako kupce dostavljači hrane često prave blesavim govoreći im da se nalaze na adresi kupca čak i kada to nije slučaj.

Razni problemi

Dostavljači na skuterima, trotinetima i električnim biciklima muke zadaju i vozačima i neretko dovode do rizičnih situacija. 

Informer

Tako potrošači koji koriste usluge dostavljača u Srbiji često ostanu tankih novčanika, istrošenih živaca, a hranu koju su naručili dobijaju hladnu i čekaju je i više od pola sata. 
Potrošači se žale i da nakon reklamacije servisi za dostavu hrane neće da im vrate novac. Čak i ako prihvate reklamaciju, novac kupcu u najvećem broju slučajeva ne vraćaju "na ruke", već u vidu kredita na aplikaciji koji može da iskoristi naredni put kada poručuje hranu.

Fer trka

Na našem tržištu posluju tri velika servisa za dostavu -  "Glovo", "Volt" i "Mister D". 
Ekipa Zaštitnika potrošača uradila je istraživanje i koristila usluge sva tri pomenuta dostavna servisa. Da bi "trka" bila fer, hranu smo poručili u isto vreme, na istu adresu i iz istog restorana. 
Svakog od dostavljača testirali smo u svim segmentima - od registracije naloga na njihovim platformama, proceduri poručivanja, zatim vremenu dostave, ophođenju kurira prema klijentima, kao i u ceni.

Informer

Zaključak koji je proizašao iz ovog testa je da svaki od njih ima svojih mana i teško je proceniti da je neko najbolji, jer svaki od njih "škripi" u nekom segmentu.  

Iz redakcije koja se nalazi na Terazijama u isto vreme (u 16.38) poručili smo obrok (meso, pomfrit i sok) iz restorana KFC koji se nalazi na Studentskom trgu (udaljenost 900 m, "Gugl" mapa predviđa 5 minuta hoda). Pre toga smo se registrovali na svaki od tri servisa. 

cena usluge: 218 dinara
vreme dostave: 17 minuta

Registracija
* Veoma se lako registruje na sajt. Jedina mana je unos previše podataka i potvrda za jednu te istu stvar. Potrebno je da ukucate korisničko ime, koje se teško pronalazi, jer su sva "zauzeta", zatim imejl adresu, broj telefona i broj kartice. Kod ovog dostavljača imate opciju plaćanja pouzećem ili da vam se direktno novac skine sa bankovnog računa. 

Poručivanje
* Ovaj deo funkcioniše lako i jednostavno, jer je potrebno samo da se nađe ono što želite da poručite i da pratite uputstva. Mana je što u ponudi nemaju sve restorane u gradu. Poručivanje traje nekoliko minuta i imate mogućnost da sve vreme pratite put pripreme i dostave vaše porudžbine.

Vreme dostave
* Prilikom potvrde porudžbine očekivano vreme dostave je bilo od 20 do 30 minuta. Obrok iz restorana na Studentskom trgu poručili smo u 16.38, a na adresi je dostavljač bio posle 17 minuta. Dostavljača smo čekali nekoliko minuta nakon poziva da je stigao jer je promašio sprat i lift. 

Cena
* Što se cene tiče, neprijatno smo iznenađeni, jer ovaj dostavljač ima dodatne naknade, što kod drugih nije karakteristično. Sam obrok je koštao 720 dinara, a dostava 119 dinara. Međutim, ispod računa, pisalo je da moramo da platimo još 99 dinara, jer je obrok jeftiniji od 1.000 dinara?! Na fiskalnom računu koji smo dobili nigde ne postoji iznos koliko košta dostava i ostali troškovi.

DOSTAVLJAČ: "VOLT"

cena usluge: 99 dinara
vreme dostave: 13 minuta

Registracija
Na sajt "Volta" veoma se lako registrujete, u dva poteza. Potrebno je samo ostaviti osnovne podatke, ime i prezime, imejl adresu i broj telefona. Zatim u SMS poruci dobijate promo-kod koji morate da ukucavate nekoliko puta kada poručujete hranu, jer vam se taj zahtev traži. 

Poručivanje
Osim što "prozori" na sajtu nisu pregledni, koraci koji se traže su nejasni i automatski vas nekoliko puta vraćaju unazad. Najkomplikovanije je bilo da se navedu detalji o adresi na kojoj se nalazite. Osim što vam traže da navedete da li je u pitanju kancelarija, kuća ili stan, postoji polje gde treba da navedete ime zgrade?! Takođe, traže vam lokaciju pina i da na mapi tačno označite gde se nalazite, a od "alata" imate mogućnost da koristite sopstvene oči i ličnu procenu. 
Lak odabir restorana i veoma raznovrsna ponuda. Ceo proces olakšava i selektovanje vrste hrane, odnosno da li želite da poručite roštilj, picu, sendviče, palačinke... Kada poručite hranu, u svakom trenutku je vidljivo gde je dostavljač i kako teče proces. 

Vreme dostave
Procenjeno vreme dostave na sajtu u prvi mah bilo je od 20 do 30 minuta. Međutim, hrana je stigla za 13 minuta. Dostavljač je pozvao na telefon samo jednom da kaže da je stigao, a hrana koju je doneo bila je topla. Iznenadilo je i to što je dostavljač kod sebe imao sitan novac da vrati kusur, što nije uvek slučaj.  

Cene
Cena dostave putem aplikacije Volt je 99 dinara. Neprijatno nas je iznenadilo što ova usluga nije navedena na računu, već je na računu otkucan samo iznos obroka iz restorana. 

DOSTAVLJAČ: "MISTER D"

cena usluge: 189 dinara
vreme dostave: 35 minuta

Registracija
Veoma lako se registruje na ovaj sajt i za registraciju novog korisnika potrebno je svega dva do tri minuta. Potrebno je da ukucate imejl adresu i šifru, zatim će vam tražiti adresu i na samom kraju moraćete da otkucate podatke o tome na kom spratu se obavlja dostava, koji je broj stana i postoji mogućnost da ostavite dodatni komentar.


Poručivanje
Lak odabir restorana, ali za razliku od drugih servisa za dostavu, veoma je mali izbor u ponudi. Kada odaberete restoran, odabir hrane je lak i brzo možete da izabere željenu porudžbinu jer je jelovnik izdeljen po kategorijama. Takođe, i sam proces naručivanja je dosta lak i brz i nakon odabira hrane dovoljno je samo da kliknete da naručite hranu.

Vreme dostave
Procenjeno vreme dostave pre poručivanja bilo je 30 minuta. Međutim, kada je hrana naručena, vreme dostave koje je dato bilo je pet minuta veće od procenjenog. Hrana preko Volta i Glova, iako je poručena iz istog restorana, stigla je mnogo brže nego preko aplikacije Mister D. Porudžbina preko druga dva servisa već je bila pojedena kada nas je dostavljač nazvao da pita gde se nalazi zgrada. Imao je problem da nađe adresu. Hrana je stigla tačno kada je i procenjeno, 35 minuta nakon porudžbine.

Cena dostave 
Cena dostave preko aplikacije Mister D košta čak 189 dinara iako je ubedljivo najsporija, pa se hrana malo i ohladila dok je stigla. Na fiskalnom računu stajao je samo iznos obroka iz restorana, ali ne i cena dostave.