28.12.2022.

18:30

Foto: Telenor/Yettel

Vesti

OVO JE NAJGORA MREŽA U SRBIJI! Istraživanje RATELa potvrdilo učestale žalbe korisnika!

Mobilni operator "Jetel" najgore je rangiran među mobilnim mrežama u Srbiji, pokazali su podaci Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL).
Operatori koji posluju na našem tržištu testirani su u segmentima govornih usluga i prenosa podataka i u obe ove kategorije "Jetel" se pokazao kao najlošiji.

Ova mobilna mreža imala je najveći broj loših rezultata od svih operatora za uslugu razgovora na putevima. Značajno lošije rezultate od ostalih ostvarili su i na testovima prenosa podataka - za preuzimanje malog fajla, slanje poruka preko Vocapa ili gledanje videa na Jutjubu. Zato i ne treba da čudi što ovaj operator ima više odlazećih nego novih korisnika (pogledaj okvir).

Informer


Istraživanje kvaliteta usluga mobilnih mreža sprovedeno je tokom septembra, oktobra i novembra 2022. godine, pa se izmerene i proračunate vrednosti parametara kvaliteta, kao i ukupni rezultat, odnose na taj period, napominju u RATEL-u.

- Za ocenjivanje ukupnih karakteristika i rangiranje mobilnih mreža testirane su dve usluge - govorna usluga i usluge prenosa podataka, a u okviru nje usluga pretraživanja interneta, prenosa podataka malog fajla, korišćenja Jutjuba, kao i Vocap poruke - navode u RATEL-u i dodaju da su usluge testirane u velikim, srednjim i malim gradovima.

Niz parametara

Kako kažu, proveravani su kvalitet prenosa podataka i razgovori na autoputevima, glavnim putevima, na ruralnim saobraćajnicama, u vozovima, kao i ukupni ostvareni rezultat za sve usluge.
- Kod svih mobilnih operatora kvalitet govorne usluge na železničkim koridorima je na nižem nivou u odnosu na ostale stavke koje su ispitivane, pa bi operatori trebalo da unaprede nivo kvaliteta po ovom pitanju. "Jetel" je imao najveći broj loših uzoraka za uslugu prenosa govora na putevima - navodi se u rezultatima istraživanja.

Problemi ovog operatora počeli su i pre nego što je "Telenor" postao "Jetel", a s vremenom se situacija pogoršavala. Korisnici, sudeći prema žalbama, muku muče sa kvalitetom usluga, dometom, jačinom signala i protokom interneta.

Informer

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" ističe za Zaštitnik potrošača da ima dosta pritužbi građana na "Jetel", kao i da je evidentno da su im se usluge ili pokvarile ili je konkurencija dosta napredovala, a oni nisu bili spremni da je isprate.

Informer

- Ne znam šta je uzrok tome, pretpostavljam lošija tehnička infrastruktura, ali znam da imamo dosta pritužbi na "Jetel" i uglavnom su tog tipa - pružanje usluge, protok interneta, loš signal. Brojni su komentari da se mreža iskvarila otkad je "Telenor" postao "Jetel", iako to možda i nema logike, jer mobilni operatori žive od unapređenja usluga. Zato bi logičnije bilo da su novi vlasnici sada unapredili svoje usluge, da dobijaju sve više korisnika i da oni budu mnogo zadovoljniji nego pre - navodi Gavrilović.

Brojne žalbe

On dodaje i da je po istim parametrima istraživanja "Telenor" nekada uglavnom bio mnogo bolje rangiran, a sada je najlošiji po svim kriterijumima, pa je vrlo moguće da je konkurencija unapredila svoje poslovanje, dok oni nisu.

Informer


- Ranije smo imali česte reklame "Telenora" u kojima je poruka bila da je "Telenor" mreža prva u ovome ili onome i mislim da je zaista tako i bilo. Ako je "Jetel" izgubio ta prva mesta, onda to može da znači samo dve stvari: ili se ta mobilna mreža pokvarila ili su ostali operatori značajno poboljšali svoj kvalitet usluga - zaključuje Gavrilović.

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača, kaže da ga ne čudi što korisnici odlaze iz "Jetela", jer je svaki prodavac dužan da ispuni ono što je obećao, da posluje prema potpisanom ugovoru, što je još i nekadašnji "Telenor" kršio.

Usluge testirane pri rangiranju

* Govorna usluga
* Usluge prenosa podataka, podeljene po pojedinim uslugama podataka na:
* pretraživanje interneta
* usluge prenosa podataka malog fajla
* Jutjub
* Vocap poruke

- Svi se sećamo raznih primera kada je "Telenor" obećavao nepostojeće akcije, kao na primer da ćete zbog krađe dobiti nov telefon, ali i ucene da će "Telenor" oduzimati brojeve telefona korisnicima koji zatraže raskid ugovora zbog najavljenih poskupljenja njegovih usluga. Uz to, kvalitet usluge je sve lošiji. Iako je ovaj mobilni operator imao dugogodišnje korisnike, niz situacija prosto je doveo do toga da ljudi polako izlaze iz ove mreže, a pogotovo što je konkurencija veoma jaka i nudi mnogo bolje i povoljnije uslove i akcije - priča Nikolić.
Kako kaže, bez obzira na to što je novi brend češke investicione grupe PFF predstavljen u martu ove godine kao nešto što će poboljšati usluge, uz obećanje da promena imena neće uticati na postojeće korisnike, to se, nažalost, nije dogodilo.

Informer

- Iako je ova kompanija promenom brenda na velika vrata najavljivala kvalitetne usluge kroz najsavremeniju mrežu, potrošači nisu dobili ništa od toga, a nezadovoljstvo i negodovanje mesecima pokazuju na društvenim mrežama, a sada je i istraživanje pokazalo loš rezultat. Imamo izbor operatora u Srbiji i naravno da bolji pobeđuje. Telekomunikacione usluge u našoj zemlji su na veoma zavidnom nivou i sreća je što imamo izbor - kaže Nikolić.
Povodom ovih katastrofalnih rezultata tražili smo od kompanije "Jetel" objašnjenje, kao i reakciju na loš rezultata u svim parametrima. Međutim, do zaključenja ovog izdanja nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Visoka cena lošeg poslovanja

Loše poslovanje i nepoštovanje korisnika mnogo je koštalo mrežu "Jetel", koja, prema podacima Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), beleži katastrofalne rezultate! Tako je u prvom kvartalu ove godine ova mobilna mreža izgubila čak 6.804 korisnika. To znači da je svega 3.589 korisnika svoje brojeve prenelo u mrežu, dok su čak 10.393 korisnika prestala da koriste njihove usluge. Loša statistika se ponavljala i tokom cele prošle godine!