08.02.2023.

18:06

Foto: printscreen

Vesti

KAKO DA UŠTEDITE 20.000 DINARA? Računica je prosta, A ODLUKA JE NA VAMA!

Uz to, stručnjaci navode da se kod MTS-a može naći i bogatiji sportski i filmski program.

Glavni igrači u ovoj oblasti na tržištu nude mnogobrojne pogodnosti, od bogatog sadržaja i raznovrsnosti TV kanala, do dodatno bržeg interneta. Ipak, nisu svi tako darežljivi kada su cene u pitanju.

Uzevši u obzir ekvivalentne pakete usluga od dva glavna operatora, dolazimo do zaključka da postoji značajni cenovni jaz između ovih kompanija, naročito kada se posmatraju standardni ugovori na dve godine.

Jasna računica

Tako, primera radi, za dvogodišnju pretplatu na usluge kompanije SBB za paket EON Light korisnik je u januaru morao da izdvoji 55.976 dinara, tačnije 1.499 dinara u prvih 14 meseci, a onda po 3.499 svakog narednog. Međutim, na ovu, već najskuplju ponudu među operatorima, kompanija je prvog dana 2023. godine najavila povećanje pretplate od skoro šest odsto, koje je stupilo na snagu već od 1. februara, pa će pretplata na dve godine za ovaj paket koštati 59.334 dinara.

Dvogodišnja pretplata za TV i brzi internet

SBB 59.334
MTS 39.600

* iznosi su u dinarima

MTS, sa svojim Box 3 paketom, obavezuje korisnike na plaćanje 3.299 dinara mesečno u drugoj godini ugovora, dok prvih 12 meseci izdvajaju ukupno 12 dinara, što u konačnom zbiru iznosi 39.600 dinara za 24 meseca.

Mogućnost izbora

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da je na korisnicima da dobro obrate pažnju i prečešljaju svoj ugovor kada se odlučuju za nekog od operatora. Takođe dodaje i da je važno da se dobro proveri kada taj ugovor ističe.

- Ovde se ne krše nikakvi zakoni i zato je samo na potrošačima da dobro iskalkulišu kod koga će uzimati pakete za televiziju i internet. Tržište je veliko, želje i potrebe korisnika nekada još veći, ali najvažnije je za građane da imaju mogućnost slobodnog odabira, kao i da imaju više opcija telekomunikacionih operatora na raspolaganju, koje treba pametno izabrati, prema onome što se nudi i prema količini novca kojim raspolažu - kaže Papović i dodaje:

- To je prosto zakon ponude i potražnje, ali i dobrog čitanja od strane korisnika. Trebalo bi da provere sve uslove i pogodnosti i to važi podjednako za sve operatore. Jasno je da će neki na taj način i izgubiti veliki broj korisnika, jer će mnogi građani rešiti da sklope ugovor sa onima koji su im povoljniji, s obzirom na to da se radi o periodu od dve godine i da uštede na tako dug period uopšte nisu male. Takođe, potrošači treba da obrate pažnju i kada im ističe ugovor, jer im onda operatori na mala vrata podvale neki skuplji i samo nastave tako da naplaćuju po višoj ceni, a vi to ni ne znate - kaže Papović.