02.03.2023.

13:09

Foto: printscreen

Vesti

SRAMOTA! Obećali pa slagali - Ustaški začin i dalje u prodaji!

Naime, Srbi koji žive u Nemačkoj za Zaštitnik potrošača tvrde da su na najgori način prevareni od strane kompanije "Nestle" jer im "ustaški začin i dalje bode oči u mnogim marketima". 

Kako za Zaštitnik navodi jedan od njih (ime i prezime poznato redakciji), nema marketa koji i dalje ne prodaje ovu mešavinu začina, što nam je potvrdio i fotografijama.

- U Berlinu ga i dalje ima svuda! Bratanac mi živi u Ahenu i tamo je takođe video u više prodavnica sramno pakovanje začina! Bezobrazluk "Nestlea" je neverovatan! Oni su zvanično kazali da su stavili ustaški grb na kesicu začina jer je, prema njihovim istraživanjima, đuveč omiljeno jelo Hrvata, kojih u Nemačkoj ima na hiljade, iako ima i drugih nacija... Nijedan nacionalni simbol drugih zemalja nisu stavili na ostale proizvode, već samo ovaj sramni, pod kojim su ubijene na hiljade Srba, Jevreja i Roma. Sada su pokazali da ih mi ne zanimamo! Nije im bilo važno ni da nas tako masno slažu da će povući ovaj proizvod. Svemu smo se nadali, ali kako vreme prolazi, vidimo da je sve bila šarena laža - kaže naš sagovornik.

Haos na Tviteru

Nakon pisanja Zaštitnika potrošača o skandaloznom pakovanju mešavine začina za đuveč "maggi" nastao je pravi haos na društvenoj mreži Tviter. Naime, iako su mnogi korisnici iz Hrvatske komentarisali da ne vide ništa sporno u ustaškom grbu, ipak su izrazili sumnju da li je ova ambalaža zapravo foto-montaža?! Međutim, da nije reč ni o kakvoj foto-montaži, oni koji ne žive u Nemačkoj i tamo nemaju nikoga mogli su da se uvere na zvaničnom sajtu "Nestlea" za Nemačku, na kome je ovaj proizvod reklamiran sve dok nije izašao tekst u Zaštitniku potrošača. Nakon našeg pisanja "Nestle" je sa zvaničnog sajta obrisao fotografiju sporne kesice.

Informer

Bojkot "Nestlea"

Prema njegovim rečima, dok "Nestle" ne povuče ovaj proizvod, Srbi u Nemačkoj sa kojima je u kontaktu su odlučili da bojkotuju njihove proizvode.

- Imamo grupu na kojoj se dopisujemo i razmenjujemo mišljenja. Iako smo retko kada složni, verujte, sada smo se svi dogovorili da ne kupujemo "Nestleove" proizvode do daljeg. Potpuno smo iznevereni! Da je u pitanju neka druga nacija, sigurni smo da bi reagovali odmah, a za nas Srbe ne mare. Svakako se nadam da će uskoro i Nemačka pravna država reagovati ukoliko nastave sa prodajom ovog spornog pakovanja - kazao je gnevni Srbin koji godinama živi i radi u Nemačkoj.

Bogosavljević: Nemci će reagovati

Da je siguran da će udruženja potrošača u Nemačkoj učiniti sve da ova sramna ambalaža nestane sa tamošnjih rafova, za Zaštitnik potrošača navodi predsednik Pokreta potrošača Srbije Petar Bogosavljević. Kako ističe, imao je prilike da sarađuje sa njima, zbog čega veruje da je njihovo delovanje jedno od najboljih u svetu.
- Već 30 godina se bavim zaštitom potrošača i nikada nisam video nešto ovako skandalozno! Neshvatljivo je da se neki proizvod na ovakav način oglašava! Nelogično je uopšte šta grb ustaša ima sa đuvečom! Nemačko udruženje potrošača VZBU sigurno će reagovati i upoznati državne organe sa ovim nečuvenim potezom kompanije "Nestle", koja ima mnogo potrošača i u Srbiji. Nekada je Nemačka imala i posebno ministarstvo za zaštitu potrošača, u pitanju je zemlja koja i te kako vodi računa o ovoj vrsti prava, zbog čega se iskreno nadam da će adekvatno postupiti. Svakako ostaje nejasno kako se uopšte dogodilo ovakvo deklarisanje - kaže Bogosavljević.

Rekli, pa porekli

S druge strane, u "Nestle Srbija" uveravaju za Zaštitnik potrošača da su sve radnje u vezi sa povlačenjem spornog proizvoda preduzete i uveravaju da će se novo redizajnirano pakovanje naći na policama nemačkih marketa.

- Nakon primljene informacije od potrošača u prilog dvosmislenosti navedenog grba kolege iz Nemačke uvidele su ovaj propust i odlučile da proizvod povuku iz prodaje, a pakovanje redizajniraju. Ovom prilikom se izvinjavaju i zahvaljuju potrošačima na ukazanom propustu. Mi smo samo povezali đuveč sa Hrvatima, smatrajući da je to njihovo "omiljeno jelo" - naveli su pre mesec dana iz kompanije "Nestle", pokušavši da se opravdaju:

- Zabuna na prvi pogled mogla je da nastane jer dizajn pakovanja nije u originalnim bojama (crvena i bela) već su vizuelni elementi prikazani u negativu - u ovom slučaju žuta predstavlja crvenu boju, a zelena belu. To može da se potvrdi poređenjem sa heraldičkom grbovnom krunom sa pet štitova i uviđanjem korišćenja istih boja. Zadnji deo pakovanja ima drugačiji dizajn poznate šahovnice, gde tamnozelena predstavlja crvenu boju, a svetlozelena je bela.  

Od ove kompanije nismo dobili objašnjenje zašto obećanje nije ispunjeno.