28.02.2020.

14:43

Foto:

Zabava

SRPSKA MATA HARI BILA JE BOLJA OD PRAVE! Špijunirala je za 4 strane, a sada se snima serija o njoj!

Ko će tumačiti glavnu ulogu u seriji "Vera", reditelja Dejana Zečevića biće poznato sredinom marta, kada bude završen kasting za ovaj špijunski triler sa elementima melodrame. Ovo ostvarenje, po ideji producentkinje Danke Milošević, zasnovano je na istinitoj priči o Veri Pešić (1919-1944), špijunki iz Drugog svetskog rata, koju su neki nazivali i "srpska Mata Hari".

Radnja prati mladu ženu Veru Pešić, koja se našla ne samo u raljama špijunske mreže Drugog svetskog rata, već i patrijarhalnog balkanskog društva prepunog moćnih, arogantnih muškaraca s kojima se ona ipak hrabro nosila. U 12 epizoda, gledaćemo dramatičnu promenu glavne junakinje, od devojčice iz Leskovca, preko beogradske zavodnice, koja uz pomoć intimnih poznanstava u visokim krugovima postaje četvorostruki špijun, sve do svog tragičnog kraja.

Informer

Informer

Nenad Pavlović, kasting direktor, sin čuvenog reditelja i pisca Živojina Žike Pavlovića, otkriva za TV novosti da će se u prvom krugu, za ulogu Vere, naći dvadesetak glumica od 21 do 28 godina.
- Neke javnost već poznaje iz serija, filmova i pozorišnih predstava, a ima i nekoliko glumica koje su pri kraju fakulteta ili su već diplomirale, a još nisu imale priliku da se dokažu. Biće dva kruga, pa ćemo tako izabrati onu koja se bude najbolje pokazala za ovu zahtevnu i kompleksnu ulogu - kaže Pavlović koji je kao kasting direktor bio angažovan u seriji "Žigosani u reketu" (a zatim se potpisao i kao reditelj ispod šest epizoda). Kasting je radio i u jednoj od sezona "Senki nad Balkanom", kao i u seriji "Ubice mog oca", da bi ulogu kasting direktora preuzeo i u drugom delu filma i seriji Miloša Avramovića "Južni vetar".

Reditelj Dejan Zečević naglašava da su retka kinematografska dela, naročito serije, u kojima je glavni junak žena.

- Kada je to dominantna žena, pritom i istorijski lik, srpska Mata Hari, onda ta činjenica ovoj seriji daje posebnost. Niko neće ostati ravnodušan, jer je zasnovana na istinitim događajima i likovima koji su vrlo dramatični i duboko ljudski potresni. Na male ekrane donećemo snažnu priču o ženi u muškom svetu koja ni danas, 70 godina kasnije, ne bi mogla završiti drugačije - ističe Zečević.

U lavirintu špijunskih igara na Balkanu, od Beča do Carigrada, Vera Pešić opstaje među jugoslovenskim, nemačkim i britanskim špijunima, sama, bez ideologije i svesti o svom pravom poreklu, ali odlučna da se bori i preživi. Paralelno sa akcionom linijom radnje, pratimo i Verin odnos sa majkom Anđom i uticaj oca, koji su formirali njene veze sa muškarcima u privatnom životu i špijunskoj karijeri. Rođena iz nerazjašnjene veze Srpkinje i bugarskog oficira i odrasla pod stigmom neželjenog deteta, Vera postaje vrhunski špijun koji zavodi i manipuliše muškarcima, nikada ne dozvoljavajući da postane njihov plen.

Scenaristi Nedeljko Kovačić i Kristina Đuković, kažu da su se potrudili da vrlo dobro dočaraju tu epohu, a da pri tom ne naprave lekciju iz istorije za gledaoce.

- Želeli smo da glavnu junakinju opravdamo kod publike, budući da ona sarađuje i sa Nemcima, radi svašta... I sa etičke strane smo se potrudili da opravdamo to što je radila, pre svega, psihološkom stranom njene ličnosti, a ne ideologijom - objašnjava Kovačić dodajući da je u "Veri" bilo malo teže odvojiti legendu od istine i fikciju od činjenica.

- Imali smo dragocenu pomoć od generala Svetka Kovača, stručnog konsultanta na seriji, koji nam je na osnovu originalnih dokumenata i činjenica, dočarao sukobe nemačkih i britanskih, kao i drugih obaveštajnih službi u Beogradu i Srbiji, pre i u toku Drugog svetskog rata, a posebno mesto i ulogu Vere Pešić u tim sukobima.

Informer

Danka Milošević, producent serije

Sačuvana su neka njena pisma i iskazi, ali morali smo da nadogradimo njenu privatnu psihologiju baziranu na činjenicama, koje smo imali. Specifična situacija u kojoj je rođena i odrasla formirala je kao samostalnu, pomalo zatvorenu, ali prilično nezavisnu ličnost. Tako smo se u dobroj meri držali faktografije o njenom životu, mada je i to protivurečno i kontradiktorno, a zatim smo dodali i jednu dozu romansiranja stvari.

Informer

Dejan Zečević, reditelj

Morali smo da izmislimo mnogo odnosa, situacija i događaja, za koje ne možemo pouzdano znati da su se stvarno desili. Nismo se vodili senzacionalizmom, već smo dali sebi jednu dozu slobode, ali nismo preterivali.


 

Tagovi: