Autor: Informer/K.Ć.

21.04.2024.

11:00

Foto: Shuterstock

Zabava

Haos u Britaniji! Drama na letu kralja Čarlsa

U oktobru prošle godine dogodila se nezgoda, koja je umalo koštala putnike života. Avion kralja Čarlsa, kojeg je povremeno koristio, počeo je da se raspada i to u toku leta.

Naime, Titan Airbus je poleteo sa londonskog aerodroma Stansted za Floridu i kada je letelica dostigla visinu od 4.200 metara (14.000 stopa), ispala su tri prozora.

Kako pišu strani mediji, okviri prozora bili su istopljeni od jakog svetla koji su ranije koristili za snimanje reklame.

Informer

 

Avion se vratio na aerodrom nakon 36 minuta i nijedna od 24 osobe nije povređena.

Posada aviona je potvrdila da nakon sletanja nisu imali tri prozora, a avion je pretrpeo i veliko oštećenje repa.

Kralj Čarls i kraljica Kamila su Airbus koristili u septembru prošle godine, kada su išli u državnu posetu Francuskoj.

Informer

 

Analitičari u Odeljenju za istrage avionskih nesreća (AAIB) otkrili su da su se prozori Airbusa skupili nakon što su bili izloženi 'visokointenzivnim' svetlima koja su korišćena za snimanje reklame prethodnog dana.

Tehničari za snimanje postavili su visokointenzivna halogena svetla izvan trupa aviona dok su oglašivači snimali promotivne snimke unutar same letelice.

Ovo svetlo je ulazilo kroz prozore kako bi stvorilo efekat izlaska sunca.

Šest korišćenih svetala imalo je ukupnu snagu osvetljenja od 72.000 vati - više od sedamsto puta veću od obične sijalice za osvetljenje domaćinstva.

Informer

 

Izveštaj AAIB-a - prvo objavljen u Dejli Telegrafu se navodi: "Svetla su prvo bila usmerena na desnu stranu aviona oko pet i po sati, s fokusom na prozore kabine. Svetla su zatim premestili na levu stranu aviona gde su osvetljavala slično područje na levoj strani oko četiri sata."

Prema podacima proizvođača svetala, površine udaljene šest metara mogle bi biti izložene temperaturi od čak 147F (64C). Na Airbusu tog dana, tehničari su postavili svetla između šest i devet metara udaljenosti.

Prozori na avionima imaju dva stakla - čvrsto spoljašnje staklo dizajnirano da izdrži ekstremne temperature i pritiske, i unutrašnje 'ogrebotinsko staklo' na strani putnika.

"Sva ogrebotinska stakla su ostala na mestu tokom leta, što znači da nije bilo 'direktnog neograničenog otvora između putničke kabine i spoljašnjeg vazduha'" rekao je AAIB.