23.12.2019.

14:24

Foto:

Zaštitnik

UKIDA SE BUS PLUS: Sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima, nije ispunio očekivanja?!

Grad Beograd je, naime, pre nekoliko dana raspisao tender za izradu projekta unapređenja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom gradskom prevozu na teritoriji Beograda čiji je cilj, kako stoji u dokumentaciji, priprema budućih aktivnosti u cilju prevođenja postojećeg sistema u željeno stanje bez skokovitih promena i nepredviđenih okolnosti.

"Bus plus" sistem je stupio na snagu 2012.godine, ali je veoma interesantno da, prema tenderskoj dokumenataciji ugovor ističe već i septrembru 2020. godine pošto je desetogodišnja saradanja Grada Beograda i firme "Apex" ozvaničena u septembru 2010. godine.

Od prvog dana "Bus plus" je bio na meti kritika, opravdanih ali i neopravdanih.

Privatni partner je uložio u opremu i softver vredne 12.15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da na osnovu ugovora svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

- Sistem je ispoljio dosta slabosti, pre svega u pogledu kontrole putnika i čestih promena u tarifnoj politici, stvorila se opšta atmosfera da kupovina karte nije obavezna, kontrola je bila otežana usled nedostatka ovlašćenja i nadležnosti kontrolora, njihovog nedovoljnog broja neefikasnog načina utuživanja korisnika...- stoji u dokumentu Grada Beograda.

Takođe, kao potencijalni problemi su označeni i davanje besplatnog prevoza za lica starija od 65 godina, ukidanje obavezne validacije za putnike sa mesečnim kartama.

PUTNICI PAŽNJA: Na srpskim prugama od nedelje vozovi idu po novom redu vožnje

NOVOGODIŠNJI ARANŽMANI IDU KAO ALVA: Doček u gradovima EU jeftiniji nego u Srbiji, evo zašto

VAŠ LET KASNI ILI JE OTKAZAN? IMATE PRAVO NA ODŠTETU: Prema propisima EU, isplate idu i do 600 evra!

Tagovi: