10.01.2020.

14:29

Foto:

Zaštitnik

POZNATI BREND SE PRIDRUŽIO U OBMANI: Koliko se veša može oprati u Bosh mašini tečnim Persilom?

Kompanije "Bosh" i "Henkel" zajedničkom reklamnom akcijom obmanjuju svoje potrošače obećavajući im godinu dana besplatnog pranja veša, što, ako uzmete digitron u ruke, shvatićete da je daleko od istine!

Proizvođači se vode logikom da nikome neće pasti na pamet da proverava koliko zapravo ima pranja u litru deterdženta. Ovo je slučaj za inspekciju Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Naime, ove dve kompanije na sva usta reklamiraju ponudu prema kojoj svaki potrošač koji do 15. februara 2020. godine kupi mašinu pomenutog proizvođača, na poklon dobija godinu dana besplatnog pranja veša "Persil" tečnim deterdžentom. I sve to bi bila veoma isplativa ponuda za sve kupce da nema jedne začkoljice!

Kada se čuje ova reklama, gledalac ili slušalac čuje samo onaj deo koji mu govori da čitavu godinu neće morati da izdvaja novac za deterdžen, što priznaćete nije malo za jednu prosečnu srpsku porodicu.

Međutim, iz reklame nećete saznati o kojoj količini deterdženta je reč. Tek kada istražite ovu ponudu po internetu, saznaćete da su procenili da je za godinu dana dovoljno da vam udele četiri boce od tri litra Persila da operete sve prljave stvari.

Reč je o pakovanjima na kojima piše da su predviđena za 60 pranja, što kad pomnožite sa četiri dobijete 240 mašina opranog veša što bi u većini slučajeva moglo da podmiri godišnje porodične potrebe. I sve bi to bilo u redu da je računica u praksi bar približna onoj do koje ste došli na prvi pogled.
 

Naime, mašine iz Bošove ponude uz koje se deli besplatan deterdžent imaju kapacitet od devet i 10 kilograma, a ako pratite upustvo proizvođača deterdženta za doziranje, dolazite do brojke koja je daleko od pomenutih 240, a samim tim i godišnjih potreba jedne porodice.

U Nemačkoj druga priča
 

Srbija nije jedina zemlja u kojoj se uz pomenute mašine deli besplatan deterdžent. Istražili smo kakva je praksa u drugim zemljama i pronašli smo sličnu kampanju vođenu u Nemačkoj.

Tamo se kupcima poklanja deterdžent za polugodišnje pranje, a reč je o pet boca. Dakle, za dvostruko manji vremenski period nego kod nas, a dobija se flaša deterdženta više.

Ukoliko u Bošovim mašinama perete manje zaprljan veš za jedno pranje morate izdvojiti 100 mililitara deterdženta, što znači da sa četiri boce možete oprati 120 mašina. Ukoliko je reč o više zaprljanom vešu, možete oprati samo 80.

Ovo je sve pod uslovom da je voda mekša. Ukoliko je tvrđa voda, broj pranja se još više smanjuje jer je potrebno sipati više deterdženta, pa ćete za manje zaprljane stvari dobiti besplatno 80, a za više zaprljane 60 pranja.    

Nenad Bumbić predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" ističe da je ovakve slučajeve prevare u oglašavanju treba odmah prijaviti nadležnoj inspekciji.

- Ovo je pravi primer prevarnog oglašavanja i nefer poslovne prakse! Kada se iščita deklaracija "Persila" bez problema se može izračunati da se sa četiri boce može oprati 240 mašina koje mogu da prime 4-5 kilograma prljavog veša.

Informer

 

S obzirom da "Boš" mašina može da primi 9, odnosno 10 kilograma prljavog veša, to bi značilo da sa "Persilom" koji dobijate na poklon možete oprati u najboljem slučaju svega 120 mašina - kaže Bumbić i dodaje:
 

Nedopustiv potez

- Proizvođači se vode logikom da nikome neće pasti na pamet da proverava koliko zapravo ima pranja u litru deterdženta. S obzirom na cenu "boš" veš mašina, koja je dosta jača nego kod ostalih proizvođača, nije mi jasno zašto su škrtarili kad su bez problema mogli dodati još neko pakovanje "Persila" u ponudu.

PERSIL - pakovanje od 3l

NA AMBALAŽI PIŠE: ​60 pranja

MAŠINA: 9-10 kg

- manje prljav veš (meka voda) 30 pranja
- manje prljav veš (tvrda voda) 20 pranja
- više zaprljan veš (meka voda) 20 pranja
- više zaprljan veš (tvrda voda) 15 pranja

* brojka na ambalaži je istinita samo ukoliko imate mašinu kapaciteta 4-5 kilograma i perete manje zaprljan veš u mekoj vodi

U tom slučaju bi bilo teže govoriti o ovoj akciji kao o prevari. Ipak, ovo je slučaj za inspekciju, nadležni moraju odmah da reaguju - napominje Bumbić.

Sa njim se slaže i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović koji napominje da je ovo tipičan primer obmane potrošača.

- Ovo je nedopustivo i nadležne institucije moraju da reše ovaj problem. Potrošači ne smeju biti prevareni i sve ono što je istaknuto na ambalažama i deklaracijama to mora biti u pakovanju, a ovo istraživanje govori potpuno suprotno.

Najveći problem je što deklaracije često ne mogu uopšte ni da se pročitaju, osim ako sa sobom ne nosite lupu. Isto važi i za podatke o broju pranja i načinu upotrebe. Zato kada su deterdženti u pitanju, veoma je važno da se pojača nadzor, jer je poznato da u takvim proizvodima ima najviše štetnih supstanci, ali i ovakvih vidova mućki - kaže Papović.

U kompaniji "Boš" objašnjavaju da je ova promocija u skladu sa procenom proizvođača deterdženata.
 

- Proizvođači deterdženta daju procenu koja je količina deterdženta potrebna za godišnji nivo pranja i prema informaciji koju mi imamo, ona je ista kod svih na globalnom nivou i iznosi 240 pranja. U skladu sa ovom informacijom je napravljena promotivna aktivnost.

"Boš i-DOS" mašine maksimalnog punjenja 8 do 10 kilograma u sebi imaju ugrađenu tehnologiju za precizno doziranje deterdženta i vode koji dodatno štede ove resurse - kažu u ovoj kompaniji i dodaju da su poslali dodatni upit kolegama u Nemačkoj kako bi proverili detalje tamošnje akcije.
 

TEČNIM DETERDŽENTIMA ISPIRAJU NAM MOZAK: Nema kraja obmanama proizvođača kućne hemije

VIRPUL U VELIKIM PROBLEMIMA: Povlači sa tržišta više od pola miliona veš mašina, evo zašto

​MAJSTORI PREVARANTI PELJEŠE NEMOĆNE ŽENE: Popravke u kući potrošačima se pretvaraju u noćnu moru


 

Tagovi: