26.03.2020.

16:32

Foto:

Zaštitnik

PREVARANTI KRADU LIČNE PODATKE: Penzioneri, na ovakvu poruku od banke nikako ne odgovarajte!

"Udruženje banaka Srbije želi da upozori građane da se, u situaciji u kojoj se svi borimo da normalno funkcioniše život u Srbiji, uključujući i finansijske usluge, pojavljuju i oni koji ovo stanje pokušavaju da iskoriste za prevaru.

Naime, jedan broj građana dobio je SMS poruku u kojoj se od njih, kao klijenata banke, traže lični podaci, jedinstveni matični broj građanina, broj računa, PIN i slično. Skrećemo pažnju da je reč o prevari, odnosno takozvanoj fišing kampanji", upozoravaju iz UBS.

Banke će, kada je reč o isplati penzija, kontaktirati klijente, što može da podrazumeva i komunikaciju putem SMS poruka.

"Ali u toj komunikaciji banke nikada neće tražiti pomenute lične podatke, kao što su JMBG ili PIN kod", objašnjavaju u Udruženju banaka.


Mole građane da obrate pažnju, da pre svega provere ko je pošiljalac poruke, a da u svakom slučaju, kako poručuju, čuvaju pažljivo svoje lične podatke, kao što je i do sada bila praksa u poslovanju sa bankama.

Prijavite policiji

Ministarstvo unutrašnjih poslova pozvalo je građane koji su dobili SMS poruke u vezi sa isplatama penzija, a u kojima se od njih traže lični podaci i bankarski podaci da to prijave Odeljenju za suzbijanje viokotehnološkog kriminala na imejl adresu vtk@mup.gov.rs ili preko Udruženja banaka, jer je, kako navode, reč o prevari.

Odeljenje za suzbijanje visokotehnološkog kriminala MUP-a je, naime, po nalogu Posebnog tužilaštva za visokotehnološki kriminal Višeg javnog tužilaštva u Beogradu preduzelo sve mere i radnje u cilju otkrivanja počinilaca ovih krivičnih dela.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs