14.04.2020.

16:11

Foto:

Zaštitnik

POŠILJKE STIŽU, SAMO SE MALO DUŽE ČEKAJU: Evo kako u uslovima vanrednog stanja radi Pošta Srbije

Načine prijema i uručenja pošiljaka prilagodili su preventivnim merama za suzbijanje virusa kovid 19. Rukovodilac službe za poštansku regulativu u Ratelu Nikola Trubint u razgovoru za "Novosti" ističe da sve radi, ali ne redovno, i da je najbolje da se korisnici o izmenama informišu na internet strancima operatera ili na portalu ove regulatorne agencije.

Građani su prinuđeni da sve više vremena provode u svojim domovima, što je dovelo do porasta potražnje za uslugom dostave na kućnu adresu. Zato privatni operateri beleže povećanje broja tih zahteva.


Trubint objašnjava da sada postoje tehnološka ograničenja koja se odnose na način prijema, prenosa i dostave pošiljaka, kao i kadrovska, u smislu izolacije i samoizolacije radnika.

- Radno vreme šaltera je prilagođeno restrikcijama u kretanju građana i merama socijalnog distanciranja - ističe Trubint. - Kada su u pitanju prijem i dostava, velika većina operatera je preko nadležnih institucija pribavila odgovarajuće dozvole za kretanje tokom policijskog časa. Oni se trude da u najvećoj mogućoj meri ispune sve zahteve i obezbede kvalitetnu uslugu.

Distribucija u gradskim područjima ide najmanje dva puta, a u ruralnim jednom nedeljno. Službenici će, uvek kada je to moguće, dostavu obaviti bez kontakta sa korisnikom, ubacivanjem u kućno sanduče, osim kada su u pitanju pošiljka sa označenom vrednošću i isplata novca. Takođe, direktno će korisniku uručiti i paket koji nije moguće ubaciti u sandučić zbog većih dimenzija, a čiji prijem obavezno mora da se potvrdi. U takvim situacijama poštuju se propisane mere bezbednosti.


- Događa se da prenos pošiljaka u određenim slučajevima ne može da se obavi u predviđenim rokovima jer je većina zemalja u Evropi i svetu izmenila režim poslovanja zbog ograničenja koja su uvedena kao mera zaštite od širenja zaraze virusom kovid 19 - kaže naš sagovornik.

- U međunarodnom poštanskom saobraćaju ka 186 destinacija privremeno je prekinuta otprema svih pošiljaka, a spisak odredišta gde se ta usluga i dalje obavlja nalazi se na sajtu javnog preduzeća "Pošta Srbije".

Govoreći o trenutnom stanju na tržištu, Trubint ističe da većina preduzeća ne radi, a oni su najveći korisnici poštanskih usluga.

Operateri su povećali komunikaciju, posebno sa poslovnim klijentima koji su organizovali rad od kuće, jer je zbog toga izmenjena i konačna destinacija za uručunje pošiljaka.


- Ratel je u prethodnom periodu primio uobičajen broj reklamacija na rad poštanskih operatera - kaže naš sagovornik.

- One su se odnosile na zahteve za isplatu štete zbog prekoračenja roka prenosa i oštećenja, a u ređim slučajevima radi gubitka pošiljke.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs