29.05.2020.

12:03

Foto:

Zaštitnik

ONLAJN PLAĆANJE SVE POPULARNIJE, ipak pametno je da račune čuvate i na papiru, evo zašto

Broj građana koji u ovu svrhu koriste elektronsko i mobilno bankarstvo povećan je naročito poslednjih meseci, tokom trajanja vanrednog stanja.

Moderan način obavljanja transakcija omogućava ljudima da više i sigurnije uživaju u svom slobodnom vremenu. Nema čekanja u redovima u pošti i bankama, a i provizija je zanemarljiva ili ne postoji, izveštava RTS.

Ipak, ne snalaze se svi podjednako dobro u ovim vodama. Uglavnom su to oni koji loše barataju mobilnim telefonima, laptopovima, kompjuterima i, kako kažu, teško se snalaze u epohi digitalizacije.

Kada izvršite neku uplatu onlajn, dobićete PDF račun identičan onom koji dobijate u pošti, gde možete videti sve detalje vaše potrošnje.

Posle prebacivanja novca, banka šalje potvrdu koju bi bilo bolje da odštampate ili slikate, zbog lične sigurnosti, kako biste osim elektronskog imali i materijalni dokaz o izvršenom plaćanju.

Ovakve račune morate čuvati godinu dana, kao i one klasične, koje biste platili u pošti ili banci.

"Sve račune treba, u kojoj god formi, čuvati godinu dana, jer je to rok zastarevanja", kaže Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača. Preporuka je, dodaje, da imate račune i u materijalnoj i u elektronskoj formi, mada uvek možete preko banke da dođete do te transakcije.

Prednosti korišćenja interneta i onlajn plaćanja su višestruke. Pre svega, u svakom trenutku, bez obzira na radno vreme, klijenti mogu da provere stanje na svojim računima, da izvrše potrebna plaćanja i provere status transakcija. Uz to, ostvaruju značajne uštede na provizijama u poređenju sa plaćanjem na šalterima pošti i banaka.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs