01.07.2020.

12:14

Foto:

Zaštitnik

PORUČILI STE ONLAJN ROBU, NE STIŽE VAM NA VREME? Evo šta u tom slučaju možete da uradite

Naglo povećanje prodaje u elektronskim prodavnicama, na koju je uticala pandemija, dovelo je i do porasta broja prigovora potrošača koji se žale da kompanije ne obavljaju isporuke u ugovorenom roku, ne odgovaraju na pozive, mejlove i ne vraćaju novac, pišu "Večernje novosti".

Šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije Mladen Alfirović navodi da isporuke kasne i zato što kurirske službe imaju veći obim posla i ne stižu da dostave robu na vreme.

"Zakonski rok za isporuku je 30 dana, osim ako nije drugačije ugovoreno. Prodavac ima obavezu da to na ispravama, koje prate robu, jasno navede. Ukoliko ga ne ispoštuje, ugovor se raskida, osim ako kupac ne ostavi dodatni rok za ispunjenje obaveze. Ako trgovac ni tada ne obavi dostavu, ugovor se automatski raskida", objašnjava Alfirović.

Navodi da je neophodno da potrošači koji imaju sličan problem pisanim ili elektronskim putem obaveste prodavca da je ugovor o prodaji raskinut zbog nepoštovanja roka isporuke prema Zakonu o zaštiti potrošača.

"U obaveštenju treba da se pozovu na broj porudžbine ili drugi podatak koji su dobili prilikom naručivanja robe. Mogu da ostave i broj računa na koji žele da im se uplati novac, kako bi se procedure oko povraćaja olakšale i ubrzale", ističe Alfirović.

Ako trgovac ne vraća novac u zakonskom roku do tri dana ili kupac ne može da stupi u kontakt sa njim, onda o svemu treba da obavesti inspekciju.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs